5 تکنیک با ارزش مدیریت زمان

 

یکی از باارزش ترین دارایی های یک کارآفرین زمان است. وقتی که هر ثانیه اش برابر مقداری پول در آینده است اگر شیوه استفاده از آن را بداند. اما در دنیای امروزی مشغله کاری به شدت افزایش پیدا کرده و همین امر باعث شده اکثر متخصصان و کارآفرینان با مشکل کمبود وقت مواجه شوند, اما آیا واقعا چنین پدیده ای وجود دارد؟ خیر

 

در دنیا ,اصطلاح کمبود وقت وجود دارد اما مشکل کمبود وقت وجود خارجی ندارد, تماما از درون انسان نشات میگرد؛ اگر شما شیوه صحیح مدیریت زمان را بدانید دیگر مشکل کمبود وقت نخواهید داشت بلکه زمانی را هم اضافه خواهید آورد.

 

اگر تمام کتاب های مدیریت زمان را خوانده باشید, تمام سمینار های مدیریت زمان را شرکت کرده باشید قادر خواهید بود تمام مبحث مدیریت زمان را به صورت خلاصه در 5 بند بنویسید. شما در ادامه با 5 تا از کلیدی ترین تکنیک های مدیریت زمان آشنا خواهید شد که یکی از ابزارهای اصلی کارآفرینان است.

 

5 تکنیک با ارزش مدیریت زمان

 

تکنیک شماره 1 : لیست ! تهیه و استفاده کنید.

هیچ نظمی را در هیچ سیستمی در هیچ کجای دنیا پیدا نخواهید کرد که بدون تهیه و استفاده از لسیت وجود داشته باشد.شما نمیتوانید تمامش را در ذهنتان نگه دارید؛ شما در کل 4 نوع لیست نیاز دارید :

 

__برنامه زمانی شخصی :برای تمام سال , روز به روز

__کارهایی که باید انجام شوند :کارهایی که باید به ترتیب ماهانه ,هفتگی, سالانه انجام شوند (ترتیب مهم است)

__تماس هایم :فقط افرادی را که باید باهاشون تماس بگیرید, نه دفترچه تلفن !

__گفتگوها :این یکی برای گفتنی هایی است که شما میخواهید به افرادی که در روز میبینید بگید و باید لیست کنید تا بدانید به هرکسی چه چیزی و کی باید بگید.

 

این تکنیک تهیه لیست استفاده فوق العاده زیادی برای شما خواهد داشت. افراد موفق جهان بی شک تمامی از لیست ها استفاده میکنند تا زمانشان را مدیریت کنند. از طرفی این گفته را فراموش نکنید, اگر شما لیستی ندارید, بی شک پول زیادی هم بدست نمی آورید.

 

تکنیک شماره 2 : یادآوری با کاغذهای یادآوری

ایده ساده است.شما یک پوشه 90 پرونده ای دارید؛ قرمز از 1 تا 30, آبی از 1 تا 30 و سفید هم از 1 تا 30 که نشانگر ماه جاری, ماه آینده و یک ماه بعد از ماه آینده.فرض کنیم شما با مشتریی به توافق رسیدید و قرار فروش را برای 10-ام ماه بعد گذاشتید.کاری که باید انجام دهید تمام یادداشت ها,تمام پرونده , تمام مشخصان مشتری را در 10مین پوشه از پرونده آبی قرار میدهید و سپس فراموشش میکنید. در 10م ماه بعد شما به سراغ پوشه که رفتید جزء به جزء اطلاعات یادتان خواهد آمد.

 

با استفاده صحیح این تکنیک با کاهش آشفتگی در محل کار یا زندگی شخصیتان روبرو خواهید شد.البته نرم افزار های فراوانی هستند هم برای کامپیوتر هم برای گوشی های تلفن همراه که این کار را انجام میدهند , اما کار دستی ماندگاری بیشتری دارد, البته فرقی ندارد با هرکدام راحت هستید کار کنید.

 

تکنیک شماره 3 : جلسات را به حداقل برسانید.

هیچ کار مفیدی در جلسات انجام نمیشود ! ,اما برای بعضی افراد محلی برای خودنمایی یا احساسی برای مهم بودن است. اما جایی نیست که کاری از پیش ببرد. شما به یک استراتژی نیاز دارید تا ازین جلسات وقت گیر خلاص شوید.اگر شما جلسات را رهبری میکنید, لازم است که به صورت فوق العاده متمرکز و کوتاه پیش ببرید. اما اگر باید به جلساتی که دعوت شدید برید,حتما به فکر یک استراتژی فرار باشید, حتما

 

تکنیک شماره 4 : زمانتان را بلوکه کنید.

برنامه زمانی اکثر مردم پر است قرار هایی که با دیگران دارند. اما افراد موفق برنامه زمانی دارند که حاوی قرار های از پیش تعیین شده و غیر قابل تغییری با خودشان و کارشان است. برای هر ماه کارهایی که باید 100% انجام شوندی را تعیین کنید.

 

برای مثال تمام تماس هایتان را جمع کنید و در یک ” روز تلفن ” تمام آنها را انجام دهید. دیگر هیچ برنامه خارجی در آن روز نگنجانید. اینطور وقتتان فوق العاده آزاد خواهد شد و تمرکزتان هرچه بیشتر بر روی کارهای روزانه تان خواهد بود.

 

تکنیک شماره 5 :  از “اوقات بیکاری” تان سود ببرید

امروزه همی چیز پرتابل است. شما میتوانید یک سمینار را آنلاین شرکت کنید, یا سی دی و دی وی دی کنسرتی را که میخواهید بروید تهیه کنید. تمام کتاب ها را میتوانید به صورت الکترونیکی مطالعه کنید به راحتی هرچه بیشتر. میتوانید از یو تیوب برای مواردی غیر از تماشای اسکی سگ ها روی یخ استفاده ببرید.همیشه یادتان باشد هرکجا که میروید یک کتاب همراهتان باشد.هیچ بهانه ای برای وقت بیکاریتان نیست وقتی در فرودگاه منتظرید یا در سالن انتظار منتظرید.

 

اکثر مردن اوقات بیکاریشان را صرف جواب دادن به تماس های از دست رفته شان, اس ام اس یا ایمیل زدن میکنند که به کلی اشتباه است به 3 دلیل : یک)شما اینکار را شتاب زده و بدون آمادگی قبلی انجام میدهید و اگر یکی از آنها مهم باشد, نباید ضعیف انجام شود. دو)کار فوق العاده اشتباهی است اگر با کسی هستید که به شما و کسی که دارید با او مکاتبه میکنید دسترسی داشته باشد و از گفتگوهایتان خبردار شود. سه)وقتی را که میتوانید صرف خواند, شنیدن, فکر کردن و فهمیدن کنید از شما میرباید.

 

5 ت2کنیک با ارزش مدیریت زمان

 

انضباطِ استفاده از وقتی که همه آنرا اسراف میکنند میتواند نقطه قوتی برای شما باشد. نویسنده بزرگ سری کتاب های هری پاتر هنگام مسافرت اولین نسخه کتابش را نوشت؛ وقتی دیگران درحال گفتگو برای گذران وقت بودند یا خوابیده بودند. برای بعضی مردم وقت ارزش آنچنانی ندارد بنابرین اسرافش میکنند. شما زمانی که لفظ “10 دقیقه بیشتر نیست.” را بکار بردید… کل هدف را از دست دادید.

دیدگاهتان را بنویسید