چرا باید به هر قیمتی شده از زندگی راحت دور بمانید؟

 

تا به امروز فردی نامش در تاریخِ ما جاودانه نشده که زندگی راحت و آسوده ای داشته باشد. ” __تئودور روزولت

 

هیچ زندگی راحتی ،انسانی بزرگ نساخته است. حتی یک نفر را هم پیدا نخواهید کرد که موفق شده کاری بزرگ انجام دهد اما همواره با چالش ها ،شکست ها و ناراحتی ها دست و پنجه نرم نکرده باشد. آیا میخواهید در زندگی رشد و پیشرفت داشته باشید؟ در هر فرصتی باید بدنبال چالش ها، سختی ها و راه خروج از زندگی راحت و آسوده باشید !

 

در هر دشواری که با آن برخورد میکنید یک فرصت رشد و پیشرفت وجود دارد؛ در هر شرایط سخت است که شما زندگی را به معنی واقعی کلمه تجربه میکنید.

 

 

 

چرا باید یک زندگی سخت رو انتخاب کنیم؟

 

آسودگی در زندگی به معنی مرگ است. همانند فراموش کردن زندگی و انتظار مرگ را داشتن است. آسودگی یک مانع بزرگ میان شما و پیشرفت ها و رشد هاییست که نیاز دارید برای موفقیت بدست آورید.

 

برای مثال تصور کنید : دوست دارید بهترین روز زندگیتان چطور باشد؟ (کار و زندگیتان چطور خواهد بود؟ ) اگر در حال تصور کردن یک زندگی راحت و عالی سرشار از آرامش هستید که از کار کردن خبری نیست شما میلیاردها میلیار پول در حسابهایتان دارید و فقط در حال لذت بردن هستید… شما در حال پیشروی در مسیر موفقیت نیستید ! و این یک هشدار جدی است باید مسیرتان را عوض کنید (بعد از خواندن این مقاله)

 

برای روشن تر شدن موضوع میتوانید زندگی افرادی که به عنوان کارآفرینان برتر تاریخ, رهبران بزرگ و دانشمندان را بررسی کنید. استیو جابز تا لحظه مرگش یک زندگی آرام و راحت نداشت. ناپلئون بناپارت ،اندرو کارنگی حتی کارآفرینان برتر کشورمان همچون آقای شاهرخ ظهیری (پدر صنایع غذایی ایران) و یا بهروز فروتن (سس بهروز) و … این افراد یک زندگی سخت قبل از کارآفرینی داشتند و یک زندگی سخت تر اما رو به رشد بعد از کارآفرینی و موفقیت.

این بزرگ مردان با توجه به سن شان حتی امروز نیز صبح زودتر از دیگران به سر کار میروند و بیشتر از دیگران با مشکلات دست و پنجه نرم میکنند. چرا؟ آیا آنها نمیتوانند با پولی که دارند بقیه عمرشان را در سواحل دلنشین هاوایی استراحت کنند و یا هر روز به تفریح و سرگرمی بپردازند؟ پس چه چیزی باعث میشود این افراد که میدانند موفق شده اند اما همچنان ادامه میدهند و از یک زندگی راحت به هر قیمتی شده دور میمانند؟ در ادامه پی خواهید برد

 

 

 

زندگی راحت نه تنها بی خاصیت است؛ بلکه یک دام است

 

 

 

بارها این شعار رو شنیدید “زندگی خودمه؛ هرکاری بخواهم آزادم که انجام دهم.” خب تا حدودی درسته اما قسمتی از آن مشکلی بزرگ دارد : تنبلی و سستی

 

آسودگی در زندگی مردان بزرگ هیچ ارزشی خلق نکرده و نخواهد کرد زیرا آنها دریافته اند که زمان آنها بر روی این کرده خاکی محدود است و این یعنی باید چیزی با ارزش خلق کنند تا نامشان جاودانه شود.

 

    “بزودی قرار است بمیرم.” این تنها دلیل محکمی است که هر روز کار میکنم. __استیو جابز

 

این یک حقیقت محض است… شما چه آنرا بپذیرید چه انکارش کنید در حال وقوع است : شما از روزی که زاده شدید لحظه های عمر شما در حال مرگ هستند. این حقیقتی است که تمام کارآفرینان و تاریخ آفرینان بزرگ آنرا عمیقا باور کرده اند و تصمیم سرنوشت سازشان را گرفته اند : از تک تک لحظه هایمان نهایت استفاده را خواهم برد.

 

شما در هر کشوری، با هر قومیتی، با هر دینی و از هر ملتی که زندگی میکنید افرادی بوده اند قبل از شما که لحظه هایشان را فدای بدست آوردن آزادی من و شما کرده اند که امروز بین ما نیستند. افرادی بوده اند که تمام زندگیشان را وفق اختراع و نوآوری کرده اند و از زندگی آسان پرهیز کرده اند.

 

اگر بخواهید بدنبال یک زندگی آرام و راحت باشید همانند توهینی است به فردی که زندگی اش را به سختی و مشقت گذرانده تا ارزشی در این دنیا خلق کند که شما از آن استفاده کنید. حتی مادر شما, پدر شما , سربازانی که از خاک کشور دفاع کردند و آن دانشمندی که ماه ها در یک اتاق کوچک در حال آزمایش بود تا دی ان ای را کشف کرد که امروز بسیاری از بیماری ها از طریق این کشف بزرگ به راحتی قابل درمان است.

 

 

 

چطور با تمام وجود زندگی کنیم : سختی ها را در آغوش بگیر

 

نگاهی به افراد مشهور تاریخمان بیاندازید؛ فردوسی. او یک زندگی راحت و آسان نداشته؛ تمام زندگی اش با اضطراب, دلواپسی ،شکست و پیروزی سپری شده اما ارزشی که با خلق شاهنامه فردوسی به ملت ایران هدیه کرد هزاران نفر در 100 سال زندگیشان نتوانستند بدهند.

 

اگر به این وبسایت آمده اید و این مطلب را هم میخوانید شکی درش نیست که میخواهید زندگی موفقی داشته باشید. همه مان هم میدانید یک زندگی موفق، یعنی نهایت استفاده را تک تک لحظات بردن، دستآوردهای بزرگی بدست آوردن، خطر کردن، بالا، پایین، خوب ،بد ،موفقیت، شکست و البته عمل کردن.

 

اگر تو هم میخواهی ارزش آفرین باشی. نامت در تاریخ جاودانه شود و همه تو را به نیکی و بزرگی یاد کنند. باید سخت کار کنی… زندگی آسان همیشه هست و همیشه با آغوش باز منتظر تو می ماند اما تو باید الان تصمیمی بگیری : آیا میخواهی نهایت استفاده را از زندگی ات ببری؟

 

دیدگاهتان را بنویسید