10 استراتژی فوق سری مدیریت پول (که ثروتمندان استفاده میکنند تا پولشان را 10 برابر کنند)

 

افراد ثروتمند، حتی اگر دارایی شان را هم به ارث برده باشند، برای ثروتمند باقی ماندن، باید پول و درآمد و دارایی شان را به کمک تکنیک هایی مدیریت کنند… و اما تمام شیوه های مدیریت پول، شما را ثروتمند نخواهند کرد.

ثروتمندان هم پولشان را مدیریت میکنند، اما نه به شیوه ای که افراد عادی و عام جامعه مدیریت میکنند. ثروتمندان از یک سری تکنیک خاص استفاده میکنند که مایل نیستند مردم عادی از آن باخبر شوند… البته اگر هم باخبر شوند، هرگز مانند ثروتمندان اثر باورنکردنی آنرا باور نخواهند کرد.

برای اینکه بتوانید ارزش پولتان را حفظ کنید و یا افزایش دهید، به چند تکنیک و استراتژی نیاز دارید تا بتوانید به کمک آنها تصمیم گیری کنید و بتوانید بهترین استفاده را از پولتان ببرید. برای این منظور کتاب ها، سمینارها و دروس دانشگاهی زیادی وجود دارد که به شما تکنیک ها و استراتژی هایی یاد میدهند تا شما پولتان را مدیریت کنید تا ارزش آن افزایش پیدا کند.

اما سوال مهم اینجاست :
پس چرا فقط 3% از افراد جامعه (چه در داخل و خارج از ایران) ثروتمند میشوند و تقریبا اکثر آنها هرگز از تکنیک های آکادمیک و عامی که در جامعه وجود دارد استفاده نمیکنند؟

دلیل آن فوق العاده ساده است !
زیرا تکنیک ها، استراتژی ها و روش هایی که در اختیار عموم قرار دارد، تقریبا نوشته و منتشر شده عام مردم است و ثروتمندان هرگز از استراتژی هایی که عام مردم استفاده میکنند، استفاده نمی کنند زیرا آنها به صورت آزاد آموزش هایی دیده اند که افراد عام هرگز از آنها اطلاعی ندارند…

افراد ثروتمند میدانند چطور در مورد نحوه خرج کردن پولشان تصمیم بگیرد. افراد ثروتمند می دانند کجا پولشان را خرج کنند ،برای چی خرج کنند و از کجا چند برابر آنرا دریافت کنند.
شما در این مقاله، 10 استراتژی فوق سری مدیریت پول-ی را میخوانید که ثروتمندان از آنها استفاده میکنند تا ارزش دارایی و پولشان را 10 برابر کنند.

این استراتژی ها توسط 3 اقتصاد دان در طی 5 سال تحقیق زندگی ثروتمندان و تحلیل جز به جز خرید سهام، دارایی ، فروش آنها و … انجام شده. این تحقیق 10 استراتژی فوق سری از نحوه خرج کردن و استفاده از پول ثروتمندان را فاش میکند که تا به حال کمتر کسی از آنها خبر داشت و یا اگر خبر داشت، به قدرت آن پی برده بود.

پس حتی اگر الان ثروتمند نیستید، میتوانید به کمک این 10 استراتژی فوق سری مدیریت پول، درآمد، دارایی و جریان نقدی ورودی زندگیتان را 10 برابر کنید.

شما در این مقاله با تکنیک ها، استراتژی ها و روش های مدیریت پول –ی آشنا میشوید که ثروتمندان از آنها استفاده میکنند و به فرزندانشان نیز آموزش میدهند…

 

10 استراتژی فوق سری مدیریت پول
که ثروتمندان استفاده میکنند تا پولشان را 10 برابر کنند :

استراتژی شماره 1 :
ثروتمندان لذت آنی را فراموش کرده اند| اصلا طبیعت انسان است که به لذت های آنی جذب شود… گویا عاشق لذت های سریع و زودگذر است. دلیل آن نیز مربوط به شیوه زندگی امروزمان هم نمی شود، باید در سیر رشد و نظریه تکامل بدنبال آن گشت.

اما موضوع مهمی که باید درباره لذت های آنی بدانیم این است که هرگز به ما کمک نخواهند کرد ثروتمند شویم. بنابراین هرگز ،هرگز و هرگز تصمیمی نگیرید که الان و در زمان حاضر لذت ببرید و بعدها به مشکل بربخورید.

استراتژی شماره 2 :
ثروتمدان تفاوت بین خواستن و نیاز داشتن را درک کرده اند | شاید یک خانه بزرگتر بخواهید، یک ماشین گران تر و … اما آیا به چیزهایی که میخواهید، نیاز هم دارید؟ یکی از دلایلی که افراد فقیر، فقیر می مانند فریب دادن و جا زدن خواسته هایشان به جای نیاز هایشان است و بعد بابت تصمیم اشتباهی که گرفته اند احساس پشیمانی نمیکنند و احساس میکنند بهترین تصمیمی بود که گرفتند.

افراد ثروتمند، از کودکی یکی از بزرگترین درس های زندگیشان را یادگرفته اند و میدانند همیشه فرقی بین خواسته و نیاز واقعی وجود دارد. بنابراین قبل از انجام هر خرید با خودتان روراست باشید، آیا آنرا نیاز دارید؟ یا میتوانید با پولتان کارهای بهتری انجام بدید؟

 

استراتژی شماره 3 :
ثروتمندان به صورت خودکار سرمایه گذاری میکنند | افراد ثروتمند تصمیمی از قبل گرفته اند که همیشه قسمتی از پولشان را پس انداز یا سرمایه گذاری کنند. بنابراین تمام ثروتمندان به صورت اتوماتیک و خودکار اینکار را انجام میدهند و هربار درباره آن فکر نمیکنند.

آنها میدانند چقدر از درآمد شان را باید سرمایه گذاری کنند، چه مقدار را پس انداز کنند و چه مقدار را خرج کنند. چطور میدانند؟ ثروتمندان هدفگذاری میکنند، اهدافشان را تعیین میکنند و مشخص میکنند برای رسیدن به اهدافشان چه مقدار پول لازم دارند و بعد با سرمایه گذاری و پس انداز سعی میکنند پولشان را به هدف مورد نظر برسانند. یکی از استراتژی های معمول بین ثروتمندان پس انداز کردن 15% از درآمدشان برای کل عمرشان است، آنها 15% از درآمدشان را هرگز خرج نمیکنند مگر آنکه واقعا به آن احتیاج داشته باشند.

 

استراتژی شماره 4 :
ثروتمدان هزینه بدهی را درک کرده اند | افراد فقیر عاشق پرداخت قسط هستند و همیشه دوست دارند زیر بار بدهی بمانند… شاید خودشان اینطور ابراز نکنند اما در واقع دقیقا اولین سوالی که برای خرید اتومبیل از فروشنده می پرسند این است : “ماهیانه چقدر باید قسط بدیم؟” افراد فقیر، هرگز در مورد کل پول فکر نمیکنند و اگر فکر میکنند هرگز به آن اهمیت نمیدهند ! شاید اگر هزینه قسط دادن ها و پول بهره و مالیات و … را حساب کنند تقریبا هزینه اتومبیلی که میخواهند بخرند 40% افزایش یابد، اما آنها اینکار را میکنند!!

یکی از ویژگی های بارز ثروتمندان، پرداخت کل پول یکجا است. ثروتمندان هرگز وارد بازی دادن قسط و وام و بدهی نیستند. البته شاید ثروتمندترین افراد، بدهکارترین افراد هم باشند، اما بدهی آنها برای آنها پول میسازد، اما بدهی افراد فقیر برای آنها هزینه می سازد !

 

استراتژی شماره 5 :
افراد ثروتمند با هدف شروع میکنند و برای رسیدن به آن تلاش میکنند | افراد فقیر اول کاری را شروع میکنند و بعد راجع به اینکه بعدا به کجا برسند و چطور برسند فکر میکنند، اما افراد ثروتمند برعکس، شاید کاری را دیر شروع کنند، اما زمانی که شروع کنند دقیقا و به صورت کاملا شفاف میدانند قرار است به کجا و چطور به آنجا برسند.

اگر ندانید چه میخواهید، به عنوان نتیجه یک چیزی را دریافت خواهید کرد که حاصل تعدادی از تصمیم گیری های لذت های آنی تان بوده. اگر میخواهید ثروتمند شوید، دقیقا مشخص کنید به کجا میخواهید برسید (نه اینکه با شرایط الان کجا میتوانید برسید) و بعد هزینه رسیدن به آنرا مشخص کنید (حاضرید چقدر سخت تلاش کنید، وقتتان را به آن اختصاص دهید و …) و بعد فقط تلاش کنید و در راه رسیدن به هدفتان کار کنید.

یکی از معروف ترین استراتژیها مربوط به Josh Simon میلیونر 28 ساله آمریکایی است که میگویید “چشمانتان را ببندید و فرض کنید بازنشسته شدید، چه مقدار پول میخواهید در دوران بازنشستگی برای داشتن یک زندگی خوب و عالی داشته باشید؟ آنرا محاسبه کنید و در راه رسیدن به آن عدد کل زندگیتان تلاش کنید.”

 

استراتژی شماره 6 :
ثروتمدان با کمتر از داشته هایشان زندگی میکنند | نکته جالب درمورد سرمایه گذاری (استراتژی شماره 3) این است که میتواند به استراتژی شماره 6 کمک بزرگی کند. اگر شما شروع به سرمایه گذاری کنید، حال بخواهید فقط پولتان را در بانک پس انداز کنید و یا با آن کسب و کاری راه اندازی کنید (به هر حال پولتان ارزشش را در برابر تورم حفظ کند) و سعی کنید به اهداف تعیین شده تان برسید، میتوانید از مابقی پولتان به هر نحوی که دوست دارید استفاده کنید.

اگر پس انداز و سرمایه گذاری را اولویت اولتان قرار دهید، در واقع از پولی که پس از پس انداز کردن می ماند خرج میکنید. نکته مهم این است : همیشه کمتر از درآمدتان خرج کنید. میلیونر و سلطان فرش ایرانی احد عظیم زاده توصیه میکند “کارآفرین اگر نتواند فقط با 5% درآمدش زندگی کند و 95% آنرا سرمایه گذاری کند هرگز ثروتمند نخواهد شد…”

 

استراتژی شماره 7 :
افراد ثروتمدن فداکاری های کوتاه مدت انجام میدهند | برخلاف باور عموم، افراد ثروتمند برای ثروتمند شدن، سخت کار نکرده اند. شاید تلاش زیادی کرده باشند، اما صرفا سخت کار کردن آنها را ثروتمند نکرده است. بلکه، آنها به تک تک تصمیم هایشان دقت کرده اند، از کنار هر تصمیم گیری به راحتی نگذشته اند و برای تک تک شان آینده بینی کرده اند.

در کل ایده ثروتمند شدن، به معنی بدست آوردن چیزی بیشتر از آنچه دارید. برای همین منظور شما باید چیزهایی که دارید را بدهید، چه چیزهایی که میخواهید را بدست آورید. بعضی اوقات چیزهایی که دارید شامل وقت، انرژی ،عشق و … میشود. آیا حاضرید وقت و پولتان را بدهید و در سمینارهای موفقیت و یا دوره های آموزشی در خصوص تخصص تان شرکت کنید؟

 

استراتژی شماره 8 :
افراد ثروتمند، در صورت لزوم کمک میگیرند | افراد ثروتمند، برخلاف افراد فقیر خودشان را بیشتر از دیگران مطالعه میکنند. معمولا افراد ثروتمند، کتابخانه های بزرگی از کتاب های روانشناسی، خودشناسی و کارکردن ذهن دارند، زیرا این افراد درک کرده اند هرچقدر بیشتر خودشان را بشناسند، در واقع دیگران را شناخته اند و هرچقدر دیگران را بشناسند، راحت تر میتوانند به خواسته شان از طریق دیگران دست پیدا کنند.

اگر فکر میکنید در مدیریت کسب و کارتان ضعیف هستید، آنرا به یک فرد دیگر واگذار کنید و خودتان در قسمتی از کسب و کارتان مشغول شوید که در آن مهارت دارید. دانش و تخصص، ارزان ترین چیزهایی هستند که میتوانید آنها را پیدا کنید، کافیست درمورد هر تخصص و مهارتی در اینترنت و کتابخانه ها جستجو کنید تا اطلاعات آنرا بدست آورید، اما آیا لازم است آنرا خودتان انجام دهید؟ یادتان باشد شما یک ابرقهرمان نیستید…

میلیاردر معروف Vladimir Gendelman در این خصوص میگوید “من میدونم چطور کسب و کاری راه اندازی کنم و آنرا رشد دهم اما …حسابداری آنرا به حسابداری که استخدام کرده ام می سپارم.”

 

استراتژی شماره 9 :
افراد ثروتمند، از حساب و کتاب سر در میاورند | افراد ثروتمند، خیلی خوب دروس سوم ابتدایی را در زندگی شان استفاده میکنند ! آنها فقط از 4 عمل ضرب، تقسیم، جمع، تفریق در مورد تصمیم های تجاری شان استفاده میکنند. افراد ثروتمند، هر پیشنهادی را که به آنها داده میشود، بارها به ماه ها تقسیم میکنند، در سال ضرب میکنند و … تا به کمک مقایسه نتیجه بدست آمده تصمیم بگیرد آیا پیشنهاد مورد نظر به نفع آنهاست یا خیر.

برای مثال، افراد فقیر شاید زمانی که اتومبیل شان خراب شد به این فکر کنند که آنرا بفروشند و اتومبیل نو دیگری بخرند، اما با یک ضرب و تقسیم ریاضی ساده، میتوانید درک کنید که خرجی که بابت اتومبیل فعلی کنید، به مراتب در طی سال کمتر از میزان مبلغی است که میخواهید بابت اتومبیل جدید بپردازید.

 

استراتژی شماره 10 :
افراد ثروتمند، هر فرصتی که با آنها رو میکند را به راحتی از دست نمیدهند | افراد ثروتمند، به خوبی میدانند چطور و با چه ترکیبی کسب و کاری راه اندازی کنند تا میزان پرداخت مالیاتشان کمتر شود، میزان درآمدشان بیشتر شود و میزان پرداختی هایشان کاهش یابد.

افراد ثروتمند، با انجام جمع و تفریق و ضرب و تقسیم (استراتژی شماره 9) از فرصت ها و شرایط فعلی شان نهایت استفاده را می برند. برای مثال اکثر ثروتمندان، برای مثال استیو جابز، بعد از کسب 1 میلیون دلار از دفتر کارش را از گاراژ منزلش به واحد تجاری (شرکت) انتقال داد.

مدیریت پول به شیوه ثروتمندان سخت نیست، فقط باید فراگرفته شود. اگر میخواهید ثروتمند شوید، به صورت حتی باید از این 10 استراتژی استفاده کنید. شما باید فداکاری هایی انجام بدید، لذت های آنی را فراموش کنید و برای آزادی های بلند مدت کار کنید… افراد ثروتمند، به یادگیری بهای فراوانی میدهند، آنها میدانند به نسبت هر مطلب جدید، یک فرصت جدید برای موفق شدن میبینند.

دیدگاهتان را بنویسید