راز والتر برای ساختن اراده پولادین (نتیجه 60 سال تحقیق به شما کمک میکند یکبار برای همیشه اراده پولادین بسازید)

 

قدرت اراده ی پولادین بعضی افراد که در بدترین شرایط، موفقیت های عظیم بدست می آورند چیست؟ چطور این افراد حتی بعد از بارها شکست پی در پی ناامید نمی شوند و خواسته شان را بدست می آورند؟ چطور هر در بسته ای را یا باز میکنند یا دری جدید می سازند؟ جواب این سوالها را میتوانید در “تست مارشمالو : قدرت اراده و خویشتنداری” بیابید، تحقیقی که توسط  Walter Mischel پیشگام روانشناس نوین به مدت 60 سال انجام شد.

آزمایش مارشمالو (مارشمالو یک نوع پاستیل پفی است) نزد دوستداران روانشناسی کاملا آشناست. در سال 1960 گروهی از کودکان پیش دبستانی به صورت داوطلبانه به دانشگاه استفورد دعوت شدند تا در آزمایشی شرکت کنند که یکبار برای همیشه پس از 60 سال تحقیق و پژوهش نگرش ما را نسبت به قدرت اراده و ساختن اراده پولادین دستخوش تغییر کنند.

در این آزمایش، کودکان به اتاقی راهنمایی میشدند که محقق به آنها دو پیشنهاد خوشمزه میداد. محقق آزمایش به آنها پیشنهاد میداد یا یک مارشمالو همین الان به آنها به عنوان جایزه بدهد، یا آنها منتظر بمانند تا محقق برود و یک مارشمالو دیگر (در کل 2 مارشمالو) به آنها به عنوان جایزه بدهد.

اگر آنها بتوانند 20 دقیقه طاقت بیاورند و در صورت نبود محقق یک مارشمالوی روی میز را نخورند، آنها این آزمایش را با موفقیت پشت سر خواهند گذاشت و 2 مارشمالو دریافت خواهند کرد.

    اما آیا آنها توانستند طاقت بیاورند؟
    اصلا دلیل انجام این آزمایش چه بود؟
    چرا نتایج این آزمایش ها بعد از 60 سال تحقیق و پژوهش به صورت عمومی منتشر شد؟
    و چطور این آزمایش به محققین کمک کرد به فرمول عجیبی دست یابند تا کمک کند اراده پولادین بسازیم؟
    در نهایت راز اراده پولادین والتر چیست؟

در ادامه شما نتیجه یک تحقیق 60 ساله را میخوانید که قادر خواهید بود یکبار برای همیشه اراده ی پولادین برای خود بسازید !

راز والتر برای ساختن اراده پولادین
نتیجه یک تحقیق 60 ساله به شما کمک میکند
یکبار برای همیشه اراده پولادین بسازید :

تحقیقات انجام شد، داده ها بدست آمد و از هر کودک داخل اتاق در کل زمان 20 دقیقه فیلمبرداری شد و تک تک رفتار، گفته ها و عملکرد کودک نیز برای آزمایش ضبط شد.

اولین چیزی که محققان دقت کردند، کودکانی که بر روی کلنجارِ با خود و بگو مگوی درونی تمرکز کرده بودند، با اشتیاقشان مبارزه کرده بودند، بار شناختی آنها افزایش پیدا کرده بود و قدرت اراده آنها درهم شکسته شده بود.

اما کودکانی که مقاومت کرده بودند، خلاقیت به خرج داده بودند و راه هایی را پیدا کرده بودند که نه آنکه با اشتیاقشان مبارزه کنند، بلکه حواس و تمرکزشان را بر روی چیزهای دیگری معطوف کرده بودند، برای مثال در گوشه دیوار اتاق نشسته بودند، چشمانشان را بسته بودند یا تصور کرده بودند مارشمالو ها تکه های ابر هستند و نباید خورده شوند !

بعد از چند دهه، همچنان نتایجی که این کودکان پیش دبستانی بعد از بالغ شدن و وارد اجتماع های بزرگ بدست آورده بودند نیز آمارگیری میشد. نتایج حیرت آور بود :

کودکانی که توانسته بودند در آزمایش مارشمالو موفق شوند و 2 مارشمالو جایزه بگیرند دقیقا در تمام جنبه های زندگی شان نیز موفقیت های بدست آورده بودند؛ آنها دوستان بیشتری داشتند، شاد تر بودند، در امتحانات دانشگاهی نمرات بهتری کسب کرده بودند و اهدافشان را دنبال میکردند.

اگر آزمایش مارشمالو پنجره ای به سوی طبیعت انسانی باشد، نشانگر این است که
قدرت اراده تماما به معنی به تعویق انداختن لذت یا ایستادگی در برابر وسوسه نیست !
اراده، هنر حواسپرتی است.

 چیزی که شاید درباره آزمایش مارشمالو ندانید، خالق آن یعنی روانشناس افسانه ای والتر میشل (Walter Mischel) است. والتر، در کل زندگی اش همچنان در حال کلنجار رفتن با خود برای بدست آوردن قدرت اراده خویش بود… او روزانه به مدت 1 سال 3 پاکت سیگار میکشید. بعضی اوقات در ساعات 3 و 4 صبح به شاگردانش زنگ میزد تا از پیشرفت تحلیل داده ها را پیگیری کند و هنوز از در صف ایستادن متنفر است. شاید برایتان جالب باشد، مردی که به عنوان پیشگام روانشناسی نوین و خالق آزمایش قدرت اراده مارشمالو ،اگر از نبود قدرت اراده رنج میبرد،پس تکلیف ما چیست؟

والتر بعد از انجام آزمایش مارشمالو، کتابی با عنوان “آزمایش مارشمالو” نوشت و در آن شرح آزمایش به همراه نتایج بدست آمده را ثبت کرد. والتر می نویسد:

“شخصیت هر فردی کما اینکه از ژنتیک فرد نیز تاثیر میپذیرد، اما تاثیر بیشتر را از محتوای گرفته شده از حواس پنجگانه اش می پذیرد.”

این یعنی راز نهایی والتر، که بعد از 60 سال نتایج آزمایش بدست آمد.
والتر کشف کرده، شما هرگز نمیتوانید به جنگ اشتیاقتان بروید، زیرا تصاویر ذهنی تان و محتوایی که از اندام های حسی تان دریافت کرده اید به شما تجسمات و تخیلاتی میدهد که به مراتب قوی تر از قدرت اراده تان است.

برای همین منظور، کودکانی که هرگز به مارشمالو اول دست نزدند خود را به دست قوه خلاق تخیل سپردند تا واقعیت و اراده موجود. آنها تصور کردند مارشمالو بر روی میز، یک تکه ابر است و اینچنین نه تنها به جنگ با اشتیاق خوردن آن مارشمالو برنخواستند بلکه باعث شدند اشتیاقشان فروکش کند.

والتر نتیجه گرفت، اگر میخواهید اراده ای پولادین داشته باشید، از قوه تخیل تان کمک بگیرید نه از فعالیت آگاهانه و همراه با سختی و مشقت… شما باید در هر شرایطی که نیاز به کنترل خویشتن، اراده و … دارید از قوه خلاق تخیلتان استفاده کنید و هرآنچه را تجسم کنید که میخواهید.

در عمل چطور از راز والتر استفاده کنیم؟

برای مثال،

    اگر فروشنده هستید و از شنیدن جواب “نه” خسته و درمانده شدید برای اینکه به فروش ادامه دهید و تسلیم نشوید، فقط باید در خیالتان تصور و تجسم کنید از مشتریان جواب “بله” گرفتید، این تصویر، به شما احساس خوبی میدهد و باعث میشود نیرو برای ادامه مسیر داشته باشید.
    اگر میخواهید برای امتحانات آخر ترم دانشگاهتان درس بخوانید و هیچگاه نتوانسته اید بر قدرت اشتیاق طفره از درستان غلبه کنید، کافیست تصور کنید نتایج امتحاناتتان تماما مثبت هستند، درس مورد نظرتان را دوست دارید و خیلی راحت به سوالات جواب میدهید. این تصویر به شما کمک میکند راحت تر بخواهید درس بخوانید و تنش کمتری حین مطالعه داشته باشید.
    اگر میخواهید کسب و کاری راه اندازی کنید و از شغل کارمندی استعفاء دادن هراس دارید، تنها کاری که باید بکنید تجسم کسب و کاری است که دارید و آنرا اداره میکنید. این تصویر به شما نیرویی میدهد تا نه با فقط با قدرت اشتیاق بلکه به کمک قدرت اشتیاق و اراده بخواهید برای راه اندازی کسب و کارتان اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید