یک برنامه کامل برای داشتن استقلال مالی و ثروتمند شدن

 

یک برنامه کامل

برای داشتن استقلال مالی و ثروتمند شدن

 

دوست دارید نام شما هم به عنوان یک میلیاردر در هر جمعی مطرح شود؟

دوست دارید آنقدر پول داشته باشید که هیچوقتِ دیگر درباره پول نگران نباشید؟

دوست دارید تلاش تان برای ثروتمند شدن، سریع تر نتیجه بدهد؟

 

این برنامه کامل و عملی برای داشتن استقلال مالی و ثروتمند شدن برای شماست

اگر مقالات پیشین ما را خوانده باشید، سعی داشتیم دید شما را نسبت به ثروت و ثروتمند شدن تغییر دهیم تا اینکه چند تکنیک به شما معرفی کنیم تا سریع ثروتمند شوید.

 

برای مثال شما در مقاله پول چیست؟ خواندید که واقعا پول چیست و چه نقشی در زندگی ما دارد و در مقاله چطور تبدیل به فردی پولسازی شویم یادگرفتید برای ثروتمند شدن، حتماِ حتما چه مهارت هایی مورد نیازتان است و در مقاله اشتباهات مالی خواندید که با پول تان چه کارهایی را نباید انجام دهید و مقالات دیگری که احتمالا خواندید (و اگر نخواندید توصیه میکنم حتما بخوانید)

 

اما در این مقاله میخواهیم، یک سری حقایق و راهکارهایی برای داشتن استقلال مالی و ثروتمند شدن به شما معرفی کنیم، نقشه راهی از ثروتمند شدن به شما بدهیم و شما را از توهمات و تصاویر کذبی که از ثروتمدن شدن دارید دور کنیم.

 

برای مثال؛

اکثرمان تصور میکنیم ثروتمند شدن به معنیِ ماشین های گران قیمت و لباس های مارکدار و خرج کردن های بی رویه پول است… این تصویری از ثروتمندهایی (فقط 0.03 درصد از افراد ثروتمندی که معمولا وارث ثروت بوده اند تا یک ثروتمند خودساخته) است که در ذهن داریم در صورتی که ثروتمندان اصلا و ابدا اینچنین نیستند ! هیچ فرد ثروتمندی بدون فکر و هدف خاصی پول خرج نمیکند (و اگر خرج میکند، حتما برای برنامه ای برای برگشتش دارد)

 

در این مقاله شما از راهکارهای مثل کمتر از درآمدتان خرج کنید و یا سخت باید کار کنید چیزی نخواهید خواند… ثروتمند شدن چیزی بیش این راهکارهاست.

 

ناپلئون هیل، نویسنده کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید، به مدت 20 سال زندگی بیش از 500 فرد ثروتمند دوران خودش و قبل از خودش را بررسی کرده، تحلیل کرده، با آنها مصاحبه کرده و نتایجش را در کتابش به رشته تحریر درآورده (که میتوانید از اینجا دانلود کنید) و شاید جالب باشد که ناپلئون هیل در کتابش می نویسد :

 

با تحقیق زندگی افراد ثروتمند دریافته ام که

شما هرگز با سخت کار کردن ثروتمند نخواهید شد،

ثروتمند شدن یک سری اصول و قوانین خاص خودش را دارد که فقط در صورت رعایت آنها میتوانید به ثروت دست پیدا کنید و زمانی که آنها را دریافتید، ثروت و پول با چنان سرعتی وارد زندگیتان میشود که تعجب خواهید کرد چرا زودتر به آن دست پیدا نکرده بودید.

 

پس اگر خیلی سخت کار میکنید اما هنوز نشانه هایی از ثروتمند شدن را نمی بینید، این مقاله کمک زیادی به شما خواهد کرد؛ زیرا شاید بیش از نیمی از کارهایی را که هم اکنون با تصور اینکه ثروتمند خواهید شد را دیگر انجام ندهید

 

یک برنامه کامل

برای داشتن استقلال مالی و ثروتمند شدن :

 

میانگین سن افراد میلیاردر

این ذهنیت را که برای ثروتمند شدن باید چندین میلیارد پول داشت را دور بریزید !

 

خیلی ها با کمتر از مقدار از پول نیز ثروتمندند و خیلی از ثروتمندانی که چند  ده برابر این مقدار پول را دارند بیشتر از افرادی که ماهیانه 1 میلیون تومان درآمد دارند مشکل مالی دارند. پس عدد مشخصی برای میلیاردر شدن وجود ندارد، اما در این مقاله عدد 1 میلیارد تومان را در نظر میگیریم (میانگین پولی)

 

اما شاید جالب باشد اگر بدانید میانگین سن کل میلیاردرهای جهان 62 سال است و تنها 38% از آنها سن شان بالای 62 سال است… و خیلی جالب تر است اگر بدانید تنها 1% کل افراد ثروتمند جهان کمتر از 35 سال سن دارند.

 

این خبر خوبی است؛

شما زمان زیادی برای ثروتمندتر شدن دارید و میدانید که زمان = پول پس در قدم اول امکان ثروتمند شدن شما مثبت است، شما هم میتوانید یکی از افراد ثروتمند دنیا شوید.

 

 

 

اخلاقیت خاصِ افراد ثروتمند و دارای استقلال مالی اکثر افراد پولدار و ثروتمند دنیا بر خلاف باور عموم یک  زنــدگــی کـامــلـا کــاری  داشته اند ! بله …درست خواندید؛ کاملا کاری. شاید زیاد به نظر جالب نباشد یک زندگی صرفا کاری داشته باشید درست؟ اما بلاخره داشته یا نداشته باشید به سن 50 60 سالگی که رسیدید 2 اتفاق میتواند برای شما بیافتد.

 

اتفاق اول : به گذشته خودتان نگاه کنید و افتخار کنید که چه بنیان مالی-ای برای خودتان خلق کردید.

اتفاق دوم : به گذشته خودتان نگاه کنید و حسرت روزهایی را که میتوانستید کاری کنید و نکردید را بخورید.

 

در این میان از افراد ثروتمند، 1% هستند که خیلی راحت ثروتمند شدند.

این افراد تلاش و کاری زیادی نکردند و کاملا با ریسک زیاد ثروتمند شدند و در 10/1 مدتی دیگر افراد ثروتمند شدند و معمولا این افراد استثناء بیشتر از دیگر 99% (که تلاش و کوشش مداوم داشتند) مطرح میشوند !

و معمولا دلیل دست کشیدن از تلاش تان هم مقایسه خودتان با این دسته افراد است ! شما تصور میکنید یا به حد کافی خوب نیستید یا راه صحیحی را انتخاب نکردید چون زود ثروتمند نشدید.

 

 

 

اکثر ثروتمندان، مانند ثروتمندان زندگی نمیکنند

آیا میدانید اطرافتان پر است از افراد ثروتمند و میلیاردر؟ اکثر افراد میلیاردر مانند آن 0.03% در تلوزیون و مطبوعات نیستند. آنها در خانه قدیمی خودشان زندگی معمولی دارند، ماشینی را سوار میشوند که چندین سال پیش خریدند و پولشان را هم در یک کار معمولی یا بانک سرمایه گذاری کرده اند.

 

تعدادی از این افراد میلیاردر به مدت 20 یا 30 سال کارمند بوده اند و پول هایشان را الان در بانک گذاشته اند و شاهد رشد آرام آن هستند. بعضی دیگر نیز وارث ثروت بوده اند و بعضی ها هم کارآفرین هستند که آنقدر مشغول کار کردن هستند که دیگر اهمیتی به جدیدترین و بزرگترین تلوزیون و اتومبیل و … نمیدهند.

 

 

 

هرچه زودتر سعی کنید پس انداز صحیح پول را یادبگیرید

افراد ثروتمند و میلیارد بر خلاف باور عموم ! اصلا افراد متخصص و ایده آلی از نظر مدیریت پول نیستند !

آنها بیشتر از افراد معمولی اشتباهات مالی مرتکب میشوند، اما تفاوت آنها در این است که  افراد ثروتمند از اشتباهاتشان درس میگیرند  اما افراد عادی فراموش میکنند.

 

معمولا ثروتمدان، خیلی زودتر از دیگران مسیر ثروت آفرینی شان را شروع کرده اند.

دقیقا زمانی که دیگران به فکر خوش گذرانی بوده اند، این افراد پولشان را به جای مسافرت، صرف شرکت در یک سمینار آموزشی کرده اند. به جای خرید بزرگترین تلوزیون پولشان را برای راه اندازی یک کسب و کار، شکست در آن کار و کسب تجربه صرف کرده اند.

 

پس انداز کردن پول، به معنی ذخیره آن در بانک نیست !

پس انداز صحیح پول یعنی بدانید پولتان را اگر صرف تفریح و خوشگذرانی نکنید، چطور آنرا خرج کنید.

 

 

 

ریسک کردن ترسناک نیست – قسمتی از مسیر ثروتمند شدن است

ریسک، اکثر سرمایه گذاران را نمی ترساند… آنها عادت کرده اند. آیا میتوان هرچیزی را با یک میزان مشخص ریسک کردن، بدست آورد؟ طبیعتا خیر ! هر عملی شما انجام دهید، با ریسک روبرو خواهید شد؛ تغییر شغل ریسک است، تشکیل خانواده ریسک است، مسافرت ریسک است، کارآفرینی ریسک است و سرمایه گذاری نیز ریسک محسوب میشود… ریسکی که برای برای ثروتمند شدن ضروری است.

 

 

 

عادت خرج کردن تغییر نمیکند؛ با اینکه درآمد افزایش پیدا میکند

افراد ثروتمندی که زندگی شان را بر پایه اصول و قوانین صحیح ثروتمند شدن بنا میکنند، هرگز در زندگی شان چنین جملاتی به کار نمیبرند “خب بلاخره میتونم اون کشتی رو بخرم…”، “حالا پول هایم به حدی رسیده که دیگه کار نکنم و فقط خرج کنم…” و

 

اکثر افراد ثروتمند، جزو قوانین شان است که  ابتدا پولشان را برای سرمایه گذاری شان خرج کنند و بعد از سود سرمایه گذاری، برای تفریح و ملزومات شخصی استفاده کنند.

 

 

 

خلاصه ای از کارهایی که باید برای ثروتمند شدن انجام شود :

 

    درک بازه زمانی و اهمیت اهداف بلند مدت

    ایجاد اخلاق کار محور

    مانند ثروتمندان زندگی نکردن

    یادگیری مهارت پس انداز صحیح پول

    استفاده صحیح از بدهی (سرمایه گذاری آن)

    افزایش استاندادرهای زندگی (با کمترین  ها راضی نبودن و تلاش برای بهتر کردن زندگی)

    یادگیری سرمایه گذاری

    حفظ عادت پول خرج کردن ؛حتی زمانی که درآمدتان افزایش پیدا کرد

    درک صحیح ریسک و یادگیری ریسک کردن های صحیح

    هدف گذاری و مهارت سیستم سازی

    حذف بهانه هایی که ثروتمند نشدن تان را توجیه میکنند

دیدگاهتان را بنویسید