3 تصمیم مهم زندگی که فقط 3 درصد از مردم درباره آن اطلاع دارند


 

” زندگی، جمع نتیجه تمام تصمیم هایمان است ” این یکی از زیباترین جملاتی است که رمان نویس مشهور آلبرت کامو در میان چند آثار جاودانه اش، نوشت… او مانند دیگر روشنفکران تاریخ، دریافته بود که زندگی ما را تصمیم هایمان می سازند.

اهمیت تصمیم گیری به حدی است که میتواند یک فرد ناموفق را تبدیل به فردی موفق، یا یک فرد موفق را با یک تصمیم گیری بد، تبدیل به فردی ناموفق کند. اگر زندگینامه هر فرد موفقی را بخوانید، به احتمال زیاد به مهم ترین بخش آن برخورد کردید : آنها یکبار، تصمیم گرفتند موفق شوند و موفق هم شدند.

حتی نیکلای چرنیشفسکی، نویسنده، فیلسوف و منتقد هنری مشهور روسی، کتابی با عنوان “چه باید کرد؟”  در قالب رمان نوشت که در آن شرح داد؛ چرا با اینکه همه مان میدانیم برای موفق شدن چه راهی را باید بپیماییم اما کمتر کسی از ما آن راه را می پیماید و موفق میشود؟

از طرفی دیگر رمان نویس مشهور روسی لئو تولستوی نیز مقاله ای با عنوان “چه باید کرد؟” در مورد این پدیده عجیب را به بوته نقد و بررسی سپرد. در همین زمینه، دکتر علی شریعتی نویسنده جامعه شناس بنام ایرانی، کتابی با عنوان مشابه نوشت “چه باید کرد؟” و دقیقا به بررسی همین موضوع نوشت و راهکارهایی ارائه داد… حتی ولادیمیر لنین رهبر پرآوازه ی انقلاب کومونیستی روسیه نیز، کتابی با عنوان “چه باید کرد؟” به رشته تحریر درآورد و این موضوع را بررسی کرد.

آیا میدانید خلاصه ی نتیجه گیری تمام این مقالات و نقد و بررسی چه بود؟ باید تصمیمی گرفته شود.
بله؛ شما حتی اگر بهترین راه ثروتمند شدن را هم بلد باشید، تا زمانی که تصمیم نگیرید آنرا بپیماید و ثروتمند شوید، هرگز قدم در آن راه نخواهید گذاشت.

روزانه حتما با افرادی سروکار دارید که به صورت توقف ناپذیری از زندگی و حال و روزشان در حال شکایت و غر زدن هستند، آیا آنها نمیدانند راه صحیح تغییر اوضاع و شرایطشان چیست؟ قطعا میدانند، پس چه باید کرد؟ آنها هنوز تصمیم نگرفتند اوضاع و شرایطشان را تغییر دهند.

در کتاب آسمانی انجیل آمده است : “بخواهید، تا به شما داده شود… در بزنید تا دربان بزرگ در را بر رویتان بگشاید.” آیا تمام این نشانه های اهمیت تصمیم گیری نیست؟ البته، لازم به ذکر است، حتی فردی که تصمیمی نمیگیرد، ناخودآگاه تصمیم گرفته است که تصمیم نگیرد.

شما نمیتوانید از تصمیم گیری فرار کنید.
اگر شما برای خودتان تصمیم نگیرید، زندگی برای شما تصمیم میگیرد. اگر شما انتخاب نکنید، زندگی برای شما انتخاب خواهد کرد… پس بهتر است هرچه زودتر دست به کار شوید و اختیار زندگی تان را خودتان به دست بگیرید.

و اما مهم ترین چیزی که قرار است در این مقاله یادبگیرید:
انسان ها روزانه با 3 تصمیم مهم مواجه میشوند، 3 تصمیمی که به راحتی میتواند موفقیت آنها را نتیجه دهد. این 3 تصمیم مهم زندگی را فقط 3% از کل مردم جهان از آن آگاه هستند و هر روز در مورد آنها فکر میکنند.

این 3% افراد موفق جهان هستند، که دریافته اند این 3 تصمیم مهم، به روشنی کیفیت زندگی شان را تعیین میکند. افراد عادی و ناموفق، نه تنها به راحتی از کنار این 3 تصمیم مهم زندگی عبور میکنند، بلکه تصمیم گیری آنرا نیز به دنیا و شرایط و محیط شان می سپارند…

شما در این مقاله با 3 تصمیم فوق العاده مهم زندگی تان آشنا میشوید، که هر روز با آن روبرو خواهیدشد، کافیست در مورد اهمیت آنها آگاهی پیدا کنید، تا یکبار برای همیشه، کیفیت زندگی تان را به حداکثرین حد ممکن برسانید.

کافیست این 3 تصمیم مهم را هر روز به مدت 21 روز مرور کنید و تصمیمگیری تان را انجام دهید، تا شاهد معجزاتی در زندگیتان باشید !

3 تصمیم مهم زندگی
که فقط 3 درصد از مردم درباره آن اطلاع دارند :

تصمیم مهم شماره 1:
با دقت انتخاب کنید بر روی چه چیزی تمرکز کنید
در یک لحظه ،هزاران مورد متفاوت در حال رقابت اند تا حواس شما را بربایند. شما میتوانید بر روی چیزی که الان و در لحظه اکنون اهمیت دارد و یا چیزی که میخواهید آینده خلق کنید و یا اصلا بر روی گذشته، تمرکز کنید.

هرکجا که تمرکزتان را معطوف کنید، سیل عظیم انرژی را نیز به آن سو هدایت میکنید.
هرکجا که تمرکز میکنید و الگویی را که از آن پیروی میکنید، به سادگی قدرت شکل دهی کل زندگی تان را دارد.

شما بر روی چه چیزی تمرکز میکنید؟
آنچه را که از دست دادید؟ یا آنچه را که هم اکنون در دست دارید؟

همیشه به جای اینکه تمرکزتان را بر نداشته ها، نتوانسته ها، نبودن ها و کمبود ها؛ بر روی داشته ها، توانسته ها و بودن هایتان تمرکز کنید، حتی آنچه را نداشتید را در آینده تصور کنید که بدست آوردید، حتی اگر هیچ نشانه ای در زمان حال پیدا نمیکنید که با آینده تان همخوانی داشته باشد، شما فقط تصور کنید.

شما اغلب اوقات بر روی چیزهایی که تحت کنترل تان هستند تمرکز میکنید، یا چیزهایی که کنترلی بر آنها ندارید؟ اگر معمولا بر روی چیزهایی  تمرکز دارید که کنترلی بر آنها ندارید (رفتار دیگران، گفته های مردم، وضعیت اقتصاد کلان کشور و جهان، خواسته های دیگران و …) در زندگی تان استرس و اضطراب بیشتری خواهید داشت.

شما میتوانید بر روی عرصه های متفاوت زندگی تــاثـــیـــر داشته باشید، اما عملا نمیتوانید آنها را کنترل کنید. زمانی که این تصمیم مهم را درک کردید؛ ذهن تان آماده تصمیم بعدی خواهد بود…

 

تصمیم مهم شماره 2:
دریابید، تمام اتفاقات و رویدادها چه معنایی دارند؟
علارغم باور عموم، آنچه که برای شما اتفاق می افتد، یا در هر وضعیت مادی ای که قرار دارید و یا هرآنچه که بودید (یا انجام دادید) هیچ تاثیری بر روی وضعیت فعلی و آینده تان ندارد ! تنها چیزی که تاثیر مستقیم دارید، معنا و مفهومی است که شما به آن شرایط و رویداد و وضعیت میدهید و همان را برداشت میکنید.

برای مثال، قطع شدن دست پسری در جنگ میتواند برایش افتخار باشد و برای شخص دیگری باعث بدبختی، اینکه تصمیم بگیریم چه برداشتی از وضعیت داشته باشیم، بیشتر از وضعیت موجود اهمیت دارد.

لئو تولستوی، در کتابش می نویسد “زندگی انسان، 10% مربوط به اتفاق هایی است که برایش روی میدهند و 90% عکس العملی که نسبت به آنها نشان میدهد.”

یعنی هیچ رویدادی به خودیِ خود نه بد است، نه خوب؛ اینکه چه صفتی داشته باشد دست خود شماست. اگر تمام اتفاقات زندگی تان تا به امروز بد بوده، شما انتخاب کردید. شما میتوانید همین الان هم انتخاب کنید انتخاب های بعدی تان تماما خوب باشند.

اگر به این تصمیم گیری عادت نداشته باشید، اکثر اوقات ذهن شما همان برخوردی را که با اتفاقات قبلی داشته، نسبت به اتفاقات فعلی خواهد داشت. بنابراین اگر عادت ندارید جنبه مثبت هر اتفاقی را ببینید، باید آگاه باشید. هر روز آگاهانه تصمیم بگیرید از هر رویدادی چه برداشتی داشته باشید.

وضعیت و شرایط بد مالی برای یکنفر باعث خلق کسب و کاری و تولید ثروت میشود، برای یک نفر دیگر باعث بدبختی و عذاب جاودانه؛ این شما هستید که باید تصمیم بگیرید کدام مورد را انتخاب کنید؟

درست زمانی که معنای مثتبی از هر اتفاق و وضعیت و شرایط دریافت کردید، باعث بروز احساس در شما میشود و احساس خوب و مثبت زیربنای تصمیم بعدی را برای شما فراهم میکند…

 

تصمیم مهم شماره 3:
چه کار خواهید کرد؟
اقدامات و اعمالی که انجام میدهید، با تمام قدرت توسط احساسات شما شکل میگیرند. هر اقدامی که میخواهید انجام دهید، در شرایط احساسی مثبت و خوب، به طرز باورنکردنی ای متفاوت انجام خواهید داد.

به زبان ساده تر؛
اینکه چه کاری انجام میدهید مهم نیست!
مهم این است که دقیقا چه چیزی باعث میشود آن کار را انجام بدهید یا انجام ندهید.

اگر میخواهید اعمالتان و رفتارتان را شکل دهید، سریع ترین راه این است که ابتدا مشخص کنید تمرکزتان بر چیست؟ سپس، بر روی معنایی که از میخواهید برداشت کنید، تصمیم بگیرید و بعد احساسی که توسط معنای و مفهوم درک مورد نظر درک کرده اید، به شما قدرت انجام کاری متفاوت را خواهد داد.

بعضی افراد، ناخواسته و بدون اینکه بدانند چه تصمیم هایی را قبلا گرفته اند، به صورت خاموش عصبانیت شان را بروز میدهند و بعضی افراد دیگر آشکارا آنرا بروز میدهند.

اگر میخواهید اعمالتان دقیقا یک زندگی با کیفیت برای شما به ارمغان بیاورد، کافیست بر روی سه ستون احترام، لذت و عشق بنا کنید.

و افرادی که باعث عصبانیت و اضطراب شما میشوند را …خیلی ساده از زندگیتان بیرون کنید. آنها مانع موفقیت شما خواهند شد.

حال شما از روند تصمیم گیری و نتیجه و قدرت اعمال تان آگاه هستید، از این پس به دنبال افرادی باشید که از زندگی انتظاراتی مشابه انتظاراتی که شما میخواهید، دارند و تجربیاتی مشابه آنچه میخواهید داشته باشید، بدست آورده اند. با آنها معاشرت کنید. از آنها تاثیربپذیرید. الهام بگیرید.

روابط شما با این افراد باعث تغییر تمرکزتان خواهد شد… تغییر تمرکز هم باعث دریافت معنای مثبت و اثربخش از زندگی خواهد شد و یک معنای مثبت و اثربخش باعث اعمال مثبت و موفقیت آمیز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید