13 کار عجیب اما موثری که انرژی شما را 10 برابر افزایش میدهند

 

” کارآفرینی مانند بیرون پرید از هواپیما در ارتفاع 10000 پا-ای و همراه داشتن یک نقشه راهنمای ساختن چتر نجات است…
شما یا موفق میشوید یا مجبور میشوید موفق شوید. “

این توصیف Elon Musk موسس SpaceX اولین شرکت خصوصی فضانوردی و تولید فضاپیمایی جهان است. کارآفرینی، یعنی چالش های پی در پی، عدم قطعیت، نبود امنیت، هیچ چیز سر جایش نبودن و سرانجام تنها به امید و پشتکار بسنده کردن.

در چنین وضعیتی، چطور میتوانیم روزهای بد، خستگی، شکست های متوالی، خیانت همکار و شریک، وضعیت بد اقتصادی و … را تحمل کرد؟ کارآفرینی تنها درآمد بالا، داشتن ساعاتی آزاد برای سرِ کار رفتن، تفریح و پول خرج کردن نیست.

هر سکه ای 2 رو دارد.
کارآفرینی هم یک روی خوب و یک روی بد دارد. اما این روی بد، معمولا بیشتر از روی خوب آن اتفاق می افتد(!) البته موضوعِ مهم، روی بدِ سکه نیست… بلکه نیمه خالی لیوان امری کاملا بدیهی است، موضوعِ اصلی چطوری پشت سر گذاشتن آن است.

انرژی آزاد کنید
شما به عنوان یک انسان، منبع فوق العاده قدرتمند انرژی هستید. انرژی پیشرانه هر فعالیتی است. شما با بهترین انگیزه و امید ،درصورت نبود انرژی توان ادامه مسیر را نخواهید داشت. اگر تعریفی از انرژی داشته باشیم : انرژی نه به وجود می آید، نه از بین میرود، فقط از حالتی به حالت دیگر تغییر شکل میدهد.

یعنی بدن شما انرژی آزاد میکند، آنرا تولید نمیکند !
شما هرگز انرژی دریافت نمیکنید ! اگر تا به حال فکر میکردید با نوشیدنی های انرژی زا، قهوه یا یک غذا پر از پروتئین انرژی بدست می آورید سخت در اشتباه هستید ! شما اگر نخواهید انرژی آزاد کنید، بهترین و مقوی ترین خوراکی های جهان هم نمیتوانند کاری برای شما انجام دهند.

در این مقاله، دقیقا میخواهیم 13 راه موثر و البته عجیب(!) به شما معرفی کنیم که باعث میشوند انرژی فوق العاده عظیمی از خودتان آزاد کنید. این راه های عجیب(!) 1000 برابر یک قهوه یا یک نوشیدنی انرژی زا برایتان تولید انرژی خواهند کرد. شما در این مقاله ؛

    چند حرکت عجیب یادمیگیرد که انرژی بخش هستند
    دستور تهیه قهوه ضد گلوله را نیز میخوانید (یک بمب انرژی به تمام معنا)
    یک سری عادات عجیب اما به شدت ساده روزانه برای اینکه همیشه با انرژی باشید یادمیگیرد
    دستور تهیه “قاشق انرژی” را یادمیگیرید (کشف شده توسط سرخپوستان آمریکایی)
    نحوه تشکیل یک تیم انرژی زا را نیز میخوانید

اگر در هر شاخه ای مشغول به فعالیت هستید؛ کارمند ،کارآفرین، دانشجو، محصل، خانه دار، ورزشکار و … هستید، به این مقاله نیاز دارید. زیرا شما اعضای این وبسایت باید روش های حرفه و بروزی بلد باشید تا بتوانید هر لحظه در هر مکانی که نیاز به حضور انرژی در خودتان احساس کردید ،انرژی آزاد کنید و پیشرانه ادامه مسیرتان را خودتان فراهم کنید.

این مقاله به شما کمک بزرگی خواهد کرد، برای نمونه اگر :

    فروشنده هستید و میخواهید در برابر عدم پذیرش ها ممتد مقابله کنید تا فروشتان را افزایش دهید
    کارآفرین هستید و میخواهید از زیر بار خستگی از شکست خلاص شوید
    کارمند هستید و میخواهید فشار کاری روحی تان را تخفیف دهید و سریع تر کارهایتان را انجام دهید
    دانشجو هستید و میخواهید بیشتر و با انرژی تر درس بخوانید
    ورزشکار هستید و میخواهید قبل از مسابقات با تمام انرژی وارد میدان شوید
    و …

13 کار عجیب اما موثری که
انرژی شما را 10 برابر افزایش میدهند :

1. بپرید، بپرید بالا و بپرید پایین.
آیا میدانید بالا و پایین پریدن باعث میشود بدنتان آدرنالین ترشح کند و اینکار باعث میشود سیستم ایمنی بدنتان قوی تر شود و تمام سموم زاید بدنتان را دفع کند؟ کافیست هر روز صبح به مدت 10 دقیقه بالا و پایین بپرید و برای تاثیرپذیری بیشتر عباراتی چون “من قوی هستم” ، “من خوشحال هستم” ، “من با انرژی هستم” را با خودتان تکرار کنید.

افراد مشهوری مانند آنتونی رابینز، سخنران و نویسنده انگیزشی، بالا و پایین پریدن جزو برنامه روزانه صبحگاهی شان است، چرا شما امتحان نکنید؟

2. به صورت اتفاقی به دیگران کمک کنید.
کمک کردن به دیگران، باعث تولید انرژی مضاعفی در شما خواهد شد. کافیست روزانه، به صورت اتفاقی و شانسی هرکجا که توانستید به هرکسی که توانستید کمک کنید. کمک کردن شما میتواند باز کردن در باشد برای یک خانم مسن باشد، لبخند زدن به یک کودک باشد و یا راهنمایی همکارتان باشد.

روزانه برنامه ای را به صورت روتین برای خودتان تعیین کنید حداقل به یک نفر کمک کنید تا تاثیر شگرف آنرا مشاهده کنید.

3. مراقبه صبحگاهی کنید.
این مورد در مطلب آموزش فشرده مدیتیشن به صورت مفصل توضیح داده شده، کافیست هر روز صبح، قبل از شروع کارتان به مدت 2 دقیقه یا حتی بیشتر مشغول مراقبه شوید تا شاهد آرامش ذهنی فوق العاده ای شوید.

4. یک قاشق گرده زنبور اصل را با روغن نارگیل مخلوط کنید.
هر زمانی که احساس کردید انرژی شما در حال تحلیل رفتن است، کافیست این معجون سحرآمیز را میل کنید تا انرژی تان 10 برابر افزایش بیابد. این معجون از بومیان و سرخپوستان آمریکایی الهام گرفته شده زمانی که آنها برای شکار مسافت های طولانی را باید می پیمودن از این “قاشق انرژی” استفاده میکردند.

5. سرگرم حل یک مسئله دشوار هستید اما موفق نمیشوید؟ بالانس بزنید.
بالانس زدن و یا بر روی دو دست ایستادن (حتی برای 2 ثانیه) یک بمب انرژی است. کافیست در زمان های سخت و دشوار، بعد از اینکه یک عالمه فکر کردید و موفق نشدید، برای ایجاد جریان خلاقیت، کافیست این حرکت بالانس را بزنید (دست ها را روی زمین میگذارید و پاهایتان را بالا نگه میدارید و یا به دیواری تکیه میدهید) (این مقاله را برای به جریان انداختن خلاقیت را هم بخوانید)

6. قهوه ضدگلوله : روغن نارگیل و کره را در قهوه تان هم بزنید.
تعجب کردید؟ قرار هم از اول این بود !
هرزمانی احساس کردید نیاز به یک منبع قدرتمند انرژی دارید، هر زمانی که خواستید سریعا انرژی شما رشد تصاعدی داشته باشد، هر زمانی که نخواستید از نوشابه های انرژی زا استفاده کنید، کافیست یک فنجان قهوه درست کنید بعد از عمل آمدن، یک قاشق روغن نارگیل + مقداری کره به آن اضافه کنید. (دو قاشق مربا خوری قهوه + 2 قاشق غذا خوری روغن نارگیل + یک یا دو قاشق مربا خوری کره گیاهی)

7. یک عالمه آب بنوشید.
آیا میدانید شما فقط زمانی احساس تشنگی میکنید که بدن شما از کمبود آب در حال تلف شدن است؟ کوهنوردان به خوبی این مسئله را درک کرده اند و همیشه هنگام صعود یک قله به صورت منظم هر 20 دقیقه یکبار آب می نوشند. سربازان آمریکایی، هر نیم ساعت یکبار باید یک لیتر آب بنوشند.

آب باعث میشود هشیارتر باشید، عملکرد ذهن تان بهبود یابد، بهره وری تان افزایش پیدا کند و حتی روحیه تان شاداب تر باشد.

8. از طرف صحیح رختخوابتان بیدار شوید.
آیا شما هم هر شب موبایل، لپ تاپ، تلفن، کارت ها و یک عالمه کاغذ مهم را کنار تخت تان میگذارید؟ اگر هر روز صبح از آن سمت بیدار میشوید، شما از طرف اشتباهی هر روز صبح بیدار میشوید ! دقیقا برعکس، شما هنگام بیدار شدن، نباید اولین چیزیهایی که روزتان را با آنها شروع میکنید تلفن همراه، ایمیل، کارهای عقب افتاده یا … باشد.

هر روز صبح، از سمت صحیح رختخواب تان بیدار شوید و اولین کاری که باید بکنید “من امروز شکرگزار …. هستم”  است؛ ابتدا بابت نعمت هایی که دارید باید شکرگزار کنید.

9. 20 دقیقه تمرین آب کردم چربی شکم.
اگر بدنبال دریافت انرژی از روشی فوق العاده ورزشکارانه هستید، میتوانید هر زمانی احساس خستگی و بی حوصلگی کردید، به مدت 20 دقیقه مشغول تمرین ورزیده کردن عضلاتِ شکمی شوید. دلیل این کار درگیر شدن تمام عضلات بدن است. شکل به دلیل اینکه در مرکز بدن قرار دارد، برای ورزیده شدن و حرکت از تمام عضلات دیگر کمک میگرد.

عضلات دیگر برای منقبض و منبسط شدن نیاز به انرژی دارند و مغز شما ناخودآگاه دستور تولید انرژی میدهد.

10. فرهنگ انرژی زا-ای ایجاد کنید.
داشتن یک تیم با فرهنگی انرژی زا یکی از حیاتی ترین کارهایی است که باید به عنوان یک کارآفرین انجام دهید. برای مثال، شما باید به تیم تان آموزش دهید، هر روز همه با نهایت انرژی مشغول به کار شوند و سعی کنند این انرژی را به همکارانشان انتقال دهند.

به همران تیمتان فعالیت های انرژی زا-ای انجام دهید. مانند نواختن ساز و خواندن دست جمعی، بازی کردن حتی و یا به راحتی جک تعریف کردن.

11. یک چرت کوچولو بزنید.
یک روز پر مشغله داشتید و انرژی تان تحلیل رفته؟ کافیست 30 دقیقه وقت بگذارید و شروع کنید مغزتان را مشغول یک فعالیت ساده و کمتر به فکر کردن نیاز داشتن، کنید. مانند کارتون دیدن و بعد چرت زدن. این کار باعث میشود ضمیرآگاه شما کم کم به خواب برود و ضمیر ناخودآگاه شما مشغول ترمیم و حل مسائل شما کند. (در مورد اهیمت چرت زدن این مطلب را بخوانید)

12. روزی 30 دقیقه یا بیشتر پیاده روی کنید.
دکتر مایک ایوانس، چند وقت پیش ویدیویی آموزشی بر روی سایت یوتیوب قرار داد که توجه همگان را جلب کرد، نام این ویدیو “23 and ½ hours” نام دارد. در این ویدیو دکتر مایک توضیح میدهد چطور 30 دقیقه پیاده روی در روز میتواند شما را تبدیل به یک فرد شاد، با انرژی و موفق کند.

13. از میزهای ایستاده استفاده کنید.
یکی از کارهایی که شرکت گوگل خیلی قبل از متوجه آن شد، کاربردن انواع میزهای مختلف است. یکی از این میزهای معروف، میزهای ایستاده است. در اتاق هر کارمند شرکت گوگل، حداقل یک میز ایستاده وجود دارد تا کارهایی که نیاز به توجه و هشیاری و دقت و انرژی بیشتری است را بر روی میزهای ایستاده انجام شوند.

دیدگاهتان را بنویسید