کالبد شکافی ذهن نوابغ (جملاتی که باعث موفقیت نوابغ ذهنی تاریخ بشر شد…)

 

بدست آوردن موفقیت بی حد و مرز، بسیار بسیار ساده است… چیزیست شبیه خوردن یک بستنی !  اما چرا برای نود درصد آدم ها  به سختی طراحی و ساخت یک شاتل فضاپیما شده است ؟

اگر کتاب آدمی اندیشه است را که در سایت وجود دارد خوانده باشید – امیدواریم اگر نخوانده اید زودتر این کار را انجام دهید فهمیده اید که نبرد انسان در برابر زندگی تناه وتنها در صورتی به پیروزی منجر میشود که کنترل افکار و احساسات و در یک کلام افسار ذهنش را در دست گرفته باشد. این کاریست که نوابغ ذهنی در طول قرن ها انجام داده اند (برای مثال این مقاله را بخوانید)

نوابغ ذهنی فقط کارها  را از راه متفاوتی انجام میدهند. اما این انجام کار ها از راه متفاوت نتیجه وبر آمده ذهنی تربیت شده و افکاری خاص وغیر معمول است.
شما در این مقاله به هفت جمله تاکیدی که در ذهن وروان وضمیرناخودآگاه نوابغ ذهنی رسوخ کرده و راه را برای پیروزی آن ها فراهم کرده میخوانید؛ که به کمک آن میتوانید تغییرات شگرفی در زندگی پدید آورید و بتوانید هرآنچه را خواستید به راحتی بدست آورید و موفق شوید :

 

کالبد شکافی ذهن نوابغ
جملاتی که باعث موفقیت نوابغ ذهنی تاریخ بشر شد…
از لئوناردو داوینچی تا موسس فیسبوک مارک زاکربرگ :

 

عبارت شماره 1  | میدانم قادرم هر چیزی که میخواهم به وجود بیاورم…

نوابغ ذهنی و میلیونرهای معنوی معمولا جزو یک درصد متفاوت در اندیشه وعادات و رفتار و از همه مهم تر افکار هستند.
یک نوشته بسیار قدیمی در حوزه موفقیت که نویسنده ای ناشناس دارد می گوید :

    برای حل مسائل مادی راه حل های مادی در اولویت نیستند.

برای رسیدن به استقلال وممکن کردن غیر ممکن ها ذهن شما بزرگترین سلاحی است که در اختیار دارید. والت دیسنی (Walt Disney) کسی است که بیشترین تعداد جایزه اسکار را از ان خود کرده است. با این وجود او حتی یک فیلم کلاسیک هم نساخته است! چیزی که او ساخت مصور کردن رویاهایش با ابزاری غیر از بازیگران ونور ودوربین بود. شاید به خاطر همین تفکر غیر کلیشه ای و فوق العاده باز بود که  به او لقب لئوناردو داوینچی قرن بیستم را داده اند.  در هر صورت هرگاه خواستید و اراده کردید زندگی شبیه داوینچی ها و دیسنی ها داشته باشید باید قبل از هر چیز تصور ناممکن بودن آن چه دوست دارید را از سرتان خارج کنید.

 

عبارت شماره 2 | بر چیزی تمرکز میکنم که خواستار آن هستم…

استیو جابز موسس شرکت (Apple) میگوید :

    تمرکز، قدرت “نه” گفتن باتمام وجود به هر آنچه که در راس تمرکز و هدف شما قرار ندارد، می باشد

واقعیت این است که مردم فکر می کنند که تمرکز به معنای  آری گفتن به چیزهایی است که باید روی آنها تمرکز کرد، اما نوابغ ذهنی این طور فکر نمی کنند به نظر آن ها معنای واقعی تمرکز  توانایی نه گفتن به صدها ایده خوب دیگری است که وجود دارند. شما باید مسائلی را که می خواهید روی آن تفکر و تمرکز کنید را با دقت انتخاب کنید. نوآوری، نه گفتن به هزار مسئله قابل فکر است.

واقعیتی که باعث جاودانه شدن نام مشاهیر دنیا شد : راز واقعی  کامیابی ، تمرکز ذهن روی چیزی است که قلب شما را شعله ور می کند ، نه چیزهایی که شما را می ترساند.

همین جا دست نگه دارید و یک بار دیگر به چیز هایی که رویای رسیدنشان را دارید فکر کنید، آیا این ها واقعا قلبتان را مشتعل میکنند؟

 

عبارت شماره 3 | وقتم را صرف چیزی میکنم که بتوانم با آن تصمیم بگیرم…

نوابغ ذهنی به طور کامل وکاملا آگاهانه زمانشان را در اختیار خودشان دارند. آن ها می دانند – بهتر است بگوییم باور دارند – هیچوقت برای همه کار ها فرصت کافی وجود ندارد اما برای انجام مهم ترین کار ها زمان کافی به اندازه لازم دارند، اجرا کردن چنین کاری نیاز زیادی به استفاده درست از زمان دارد، یعنی داوینچی هیچ گاه به تماشای مبارزات پهلوانان نمی رفت ، زاکربرگ هیچوقت فرصتی برای تماشای سریال فرار از زندان یا گمشده نداشت ، استیو جابز وقتش را با گشت وگذار در شبکه های اجتماعی متعدد تلف نمیکرد.  آن ها کار های بسیار واجب دیگری برای انجام دادن داشتند.

 

عبارت شماره 4 | در قابلیتم برای خلق خواسته هایم شک و تردید ندارم…

ذهن یک نابغه معنوی شبیه یک زیردریاییست. یک زیردریایی بزرگ شیشه ای که  تا کیلومتر ها به زیر آب پرفشار وسرد وتاریک اقیانوس می رود و اعماق آن را کشف و مال خود میکند.
شک ها و تردید ها ترک های کوچکی در شیشه های این زیر دریایی هستند. زیردریایی اگر بخواهد تا اعماق اقیانوس پایین برود نمیتواند و نباید هیچ شکاف و ترکی داشته باشد. برای یک زیر دریایی ترک ها و شکاف ها یعنی نابودی.

میلیونر های معنوی این را با تمام وجود درک کرده ودر زندگی به کار بسته اند. ذهن آنهاشبیه یک تنگ بزرگ شیشه ای شفاف و در عین حال بسیار بسیار مقاوم است .

 

عبارت شماره 5 | در استفاده از قانون جذب مسلط و خبره ام…

چه بپذیریم وچه نپذیریم مهم نیست واقعیت این است که قدرتی برتر و نیرویی تعیین کننده در این دنیا وجود دارد که در جهان نفوذ میکند و حکم می راند.

گراهام بل در این باره می گوید : درست نمی دانم چیست . تنها می دانم وجود دارد.

قانون جذب نیرویی است شبیه عشق ، با چشم دیده نمی شود اما مانند آب وهوا زنده ومحرک وفعال است. نوابغ حتی اگر برزبان نیاورده باشند نیز ذهن خود را با این قانون عادت داده اند. با این قانون زندگی کرده ونفس می کشند.

استیو جابز بارها در مناسبت های گوناگون این جمله را گفته است که  “هر چیزی بر خلاف خودش عمل می کند ”

این نشان از باور به قانوون جذب نه در حد دانستن اسم یک فرانچایز روان شناسی بلکه باور عمیق ذاتی به نیرویی قدرتمند است.

به قول گاندی :

    نمیدانم که بشر از روی شناخت و آگاهی آن را دنبال می کند یا نه ؛ اما تفاوت چندانی ندارد این روش {قانون} عمل میکند ، خواه بپذیریم ویا نه.

 

عبارت شماره 6 | من با خودم و خواسته هایم رو راست هستم…

شاید در همان لحظه نخست این عبارت به نظر درست نیاید.
گاهی خواسته ها در تضاد با اهداف وخود ِ شخص قرار می گیرند اما نکته این جا است که حک شدن دائمی باور ها وخواسته ها سوخت ِ موتور جتِ زندگی وسیستم کاری نوابغ ذهنی بوده است. دلیل این که داوینچی آناتومی بدن انسان وجانداران  را به صورت میکرو طبقه بندی بررسی میکرد ومی شناخت شک وتردید در باره هنر نبود ، مسیری بود که او را در ترسیم بهتر حالات وروحیات و زنده کردن نقاشی هایش طی کرد و از آن زمان تا هنگامی که نقاشی های او وجود داشته باشند ، این رو راست بودن با خود وخواسته ها را می توان در هر گوشه شاهکار های مرد فلورانسی مشاده نمود.

 

عبارت شماره 7 | من در مسیر خواسته هایم حرکت می کنم…

دلیل این که زاکربرگ یک میلیارد دلار برای خرید اینستاگرام و نوزده میلیارد دلار برای خرید واتس آپ هزینه کرد  ، استیو جابز با ساخت آی پاد تاچ موافقت کرد و سرگی برین (موسس گوگل)  یوتیوب را از ان خود نمود همین حرکت در مسیر خواسته هاست. نوابغ ذهنی برای رسیدن به خواسته هایشان حاضرند از چیز های مهم چشم بپوشند تا در مسیر نقشه ذهنی ترسیم شده شان حرکت کنند. استیو جابز معتقد است حتی اگر همین حالا نمیدانید چه میخواهید بکنید و قلبتان را چه چیز ی مشتعل میکند  از پادویی آغاز کنید. ِ
او وقتی از اولین سفر خود به هندوستان باز گشت مدت ها با فروش شیشه ها وبطری های خالی رستوران ها گذران عمر میکرد. اما این چیز ها حتی یک ثانیه او را از چیزی که می خواست در دنیا ایجاد کند منحرف ننمود.

 و برای همیشه به خاطر داشته باشید :
دنیا بوم نقاشی احساسات ماست و درون ذهن همه ما دنیایی از نور ها و زیبایی ها رنگ ها وجود دارد.
گاهی باید تنها قلم مو را برداریم و شروع کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید