چطور هرچیزی را که میخواهیم راحت بدست آوریم؟

(کاری که ثروتمندان در آن استادند)

بخش دوم

 

دوست داشتی هرکاری میکردی موفق میشدی؟  در این مطلب میخونی که چطور میتونی چنین قابلیتی بدست بیاری

 

بدست آوردن هرآنچه که در زندگی و کسب و کارتان میخواهید بدست آورید, آنقدرها هم که فکر میکنید سخت نیست. بله درست خواندید, سخت نیست.

 

اگر زندگینامه ثروتمندان و افراد موفق را بخوانید به نکته جالبی پی خواهید برد. آنها بعد از یک مدت زندگی سخت و کار زیاد توانستند به یک جایگاهی برسند و بعد از آن هرچیزی را که میخواهند بدست می آورند, چطور چنین چیزی اتفاق میفتد؟ خیالتان راحت,پول مطرح نیست. شما اگر تمام ثروت ثروتمند ترین فرد دنیا را امروز از او بگیرید, بدون شک چند سال دیگر مجددا به آن جایگاه خواهد رسید :

 

    “اگر امروز ورشکست شوم و تمام ثروتم را از دست بدهم؛ به شما قول میدهم که دوباره یکی از نیاز های این مردم را پیدا خواهم کرد, محصولی تولید خواهم کرد و بعد از 3 سال به جایگاهی بالاتر از جایگاه امروز دست خواهم یافت.” __هنری فورد ,موسس کمپانی اتومبیل سازی FORD

 

پس این افراد چه چیزهایی قبل از موفقیتشان مجبور شدند بیاموزند و از آن استفاده کنند؟ چیزی که مهم است, این نکته است که هرآنچه هست آموختنی است, یعنی شما نیز میتوانید بیاموزید و انجامش دهید. زیرا هیچکس موفق و یا شکست خورده به دنیا نیامده.

 

آن اصول کدامند؟

8 اصل وجود دارد. تمام کارآفرینان ,ثروتمندان و افراد موفق تاریخ از آنها آگاه بودند و در زندگیشان از آن بهره میبردند. اما کسی به واضح در رابطه با آنها صحبت نکرده. شما هم میتوانید آنها را بیاموزید, زیرا بعضی از این اصول کارهایی است که در زندگی روزمره مان انجام میدهیم اما از آن آگاه نیستیم که چه قدرتی دارند و چطور میتوانیم از آنها در راه موفقیت مان استفاده کنیم.

 

آیا آماده اید؟

8 اصل اضطراری موفقیت که باید بلد باشید تا به هرآنچه در زندگی میخواهید ,برسید :

 

قسمت اول

 

6. در هر عملی اشتیاق تزریق کنید :

لس براون, نویسنده و سخنران انگیزشی آمریکایی اشتیاق فراوانی برای گویندگی رادیویی داشت, او میدانست یک روز یک ایستگاه رادیویی خواهد داشت… نمیدانست چطور فقط میدانست بدستش خواهد آورد زیرا اشتیاقش را داشت.

 

لس به یک ایستگاه رادیویی در محله شان میرود و از مدیر آنجا درخواست کار میکند “عذر میخواهم امکانش هست من اینجا کار کنم؟” “خیر ما به کسی نیاز نداریم فعلا” فردای آن روز نیز همین کار را انجام میدهد “سلام, عذر میخواهم شما به کسی نیاز ندارید برای کار کردن؟” “دیروز به شما گفتم, خیر.” اما لس تسلیم نمیشود زیرا اشتیاقش بیشتر از ترس از شکست خوردن است و روز بعد مجددا “سلام جناب, شما ایستگاه رادیویی بسیار خوبی دارید, به نظر به کسی احتیاج دارید تا نزد شما کار کند زیرا کار شما خیلی سنگین است…” “پسر تو خیلی پرروی, اما من ازین اشتیاقت خوشم اومد, برو همین الان یه قهوه برام بیار از فردا صبح ساعت 8 اینجا باش

 

اشتیاق همانند عدم اشتیاق کاملا مسری است ! اگر مشتاقانه درباره چیزی حرف نمیزنید چرا مردم باید اهمیت بدهند؟ اگر چیزی میخواهید ,اگر واقعا رویایی در سر دارید که میخواهید بدستش آورید باید بیشتر از دیگران برای بدست اوردن آن مشتاق باشید و تلاش کنید.

اگر اشتیاق زیادی برای آن ندارید, شاید زیاد مهم نیست برای شما و باید بر روی ایده دیگری وقت بگذارید؛ البته هدف این نیست که فوق العاده پرانرژی و سریع به سمت هدفتان بروید, زیرا این انرژی زیاد نیز خود دامی برای شکست خوردن است. باید از حد معمولی بیشتر مشتاق باشید …همین که مشتاق بودید ,اشتیاقتان را به دیگران نشان دهید, باور نخواهید کرد که چطور به صورت باورنکردنی اشتیاق شما به فرد مورد نظرتان سرایت میکند و حاضر میشود خواسته شما را انجام دهد.

 

 

 

7. دیگران را غافلگیر کنید :

نظریه روانشناسی اجتماعی وجود دارد به نام : پاداش متغیر.

شما اگر به کسی ناخواسته و بدون هماهنگی قبلی پاداشی بدهید (غافلگیر کنید) در ذهنش شما را به عنوان شخصی در نظر خواهد گرفت که شاید بعدا نیز همچین کاری را انجام دهید و این خیلی خوب است زیرا مردم چنین افرادی رو واقعا دوست دارند.

 

برای مثال کافی است شما دوستتان را یکبار شما مهمان کنید. از آن به بعد رفتارش نسبت به شما تغییر میکند زیرا در ذهنش تصویری از شما دارد که شاید بعد ها نیز او را مجددا غافلگیر کنید, مهم نیست کی , او میداند یک روز اینکار را انجام خواهید داد.

 

پس بهترین کاری که میتونید انجام دهید, دیگران را غافلگیر کنید. با این کاری آنها را عاشق خود میکنید و کاری میکنید هرکاری را برای نگه داشتن شما در کنارشان انجام دهند.

 

 

 

8. از چهار کلمه بسیار مهم در کار و زندگی استفاده کنید :

عذر میخواهم” وقتی اشتباهی مرتکب شدید

تشکر میکنم” بابت کاری که مردم برای شما انجام دادند

این کلمات قدرت شگفت انگیزی دارند و هنگامی که آنها را ادا میکنید مردم احساس مهم بودن میکنند. احساس میکنند کار مهمی انجام دادند و شما متوجه آن شدید. همه ماها میدانیم که انسان جایزالخطاست؛ اما هنگامی که کسی به آن اعتراف میکند و به شما میگوید “عذر میخواهم” به شما نشان میدهد که او هم انسان است نه یک ابرقهرمان و نقاط ضعفی دارد و ازین که به شما میگوید نشان دهنده این است که به شما اعتماد میکند.

 

این یعنی برگ برنده. شما با این کار طرف مقابل را به جایگاهی میرسانید که نمیخواهد از آن پایین بیاید و حاضر خواهد بود خواسته شما را تا حد ممکن انجام دهد زیرا شما او را تبدیل به یک فرد مهم کردید و او میداند هروفت کنار شما مهم است.

9. مردم را دوست داشته باشید :

بله , به همین سادگی.

اگر تونستید از صمیم قلب مردم را دوست داشته باشید, ناخودآگاه تمام 8 کار بالا انجام میپذیرد و بدون اینکه متوجه شوید همه خواهان آن هستند که برای شما کاری انجام دهند.

 

اگر اطرافتان را نگاه کنید, پرطرفدارترین خوانندگان آنهایی هستند که ارتباط نزدیکی با هوادارانشان دارند. در هر کسب و کاری امین ترین و با اعتبار ترین فرد کسی است که دیگران او را دوست دارند زیرا او هم دیگران را دوست دارد(توصیه میکنم حتما از نزدیک این مورد را ببینید)

 

پس مردم را از ته قلبتان دوست داشته باشید. فیلم بازی نکنید زیرا مردم خیلی باهوش تر ازین هستند که بخواهید مصنوعی آنها را دوست داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید