موشکافی خوش بین ها [3 ترفندی که خوش بین ها به وسیله آن همیشه پیروز میدان هستند]

 

مهم نیست تعریف شما از موفقیت و رسیدن به اهداف چه چیز باشد حتی مهم نیست فلسفه زندگی هرکدام از آدم های موفق تاریخ را می پسندید یا خیر
فرقی ندارد معیار موفقیت برای شما یک کارآفرین باشد یا یک مقام سیاسی یا یک هنرمند مشهور در هر صورت همه آن ها در یک چیز خاص، پیش پا افتاده، ساده و صد البته دست یافتنی مشترک هستند : خوش بینی !

یک مثل قدیمی شرقی می گوید :

    قوی سفید برای سفید شدن نیاز به شستشو ندارد

عمده ترین بخش موفقیت خوش بین ها این است که خوش بینی آن ها به خودی خود باعث پیشرفتشان می شوند. این جماعت همه جا هستند اما معمولا جدی گرفته نمی شوند ولی این جدی گرفته نشدن و بی توجهی از طرف سایر مردم اصلا برای ان ها اهمیتی ندارد… زیرا آنها اصلا نیاز به توجه دیگران ندارند !

خوش بین ها سه ویژگی عجیب دارند که بسیار ساده اما کاملا منحصر به فرد است ویژگی هایی که ان ها را به برندگان بازی زندگی تبدیل کرده است. ویژگی هایی که در این مقاله میخوانید و بلافاصله بعد از خواندن باید آنها را رعایت کنید تا جزئی از شخصیت شما شوند.

شما در این مقاله قرار است یکبار برای همیشه؛ بدانید که چرا باید خوش بین باشید و چطور باید خوش بین باشد.
خوش بین بودن به معنای واقع بین نبودن، نیست. بلکه خوش بین کسی است که از هر شرایطی ولو بد، به نفع خودش برای رسیدن به اهدافش استفاده میکند.

پس اگر اهدافی برای خود تعیین کردید و شرایط غیرهموار برای رسیدن به اهدافتان در پیش دارید، بهتر است هرچه زودتر به سلاح خوشبینی مجهز شوید.

موشکافی خوش بین ها
3 ترفندی که خوش بین ها به وسیله آن همیشه پیروز میدان هستند :

 

    خوش بین ها در هر شرایط و موقعیتی به دنبال نکات مثبت هستند |
    آن ها صرف نظر از این که چه مشکلی پیش می آید به دنبال چیز های مثبت وسودمند هستند و البته  تعجبی ندارد که همیشه آن ها را پیدا می کنند.

فرقی  نمی کند شرایط چطور باشد ، از قرض های میلیونی یا رکورد بازار یا بیکاری صعب العلاج یا عدم وجود حامی مالی یا نبود هیچ همراه وهم عقیده ای ، خوش بین ها  چشمشان را به تماشای نکات مثبت می دوزند. برنامه ریزی ذهنی خوش بین ها به سوی جذب نکات مثبت است. یک خوش بین بیشتر از توجه به شرایط محیط به شرایط پیشرفت می اندیشد. خوش بین ها هیچ وقت  مسائل را قطعی و بدون اشکال نمیدانند.آنها دنیا برایشان یک سرگرمی دائمی است…

 

    خوش بین ها در هر شکست یا مشکلی همیشه به دنبال درس گرفتن هستند |
    درس هایی که خوش بن ها از شکست ها می گیرند بسیار با ارزش است. برای یک خوش بین این یک اصل بدیهی است : شکست راه ما را سد نمی کند بلکه به ما درس می دهد.

یک خوش بین بسیار ماهرانه می داند که چطور در هر موقعیت حاصل از شکست، درس عبرت بسیار باارزشی بگیرد؛ آنقدر با ارزش که گاهی ارزش آن درس از ارزش خود پیروزی بیشتر می شود… خوش بین ها مصمم هستند که درس هایشان را به موقع وبا جدیت بیاموزند.

رابرت کیوساکی (نویسنده کتاب پدر پولدار پدر بی پول) می گوید :

گاهی شکست می خورید و گاهی چیزی یاد می گیرید.

 

    خوش بین ها همیشه – دقت کنید همیشه – برای هر مشکلی به دنبال راه حل هستند |
    یکی از تعاریفی که اخیرا برای هوش مطرح شده توانایی سازگاری سریع با محیط است.

خوش بین ها شاید نتوانند یک معادله مثلثاتی را حل کنند یا از بازار سهام وسرمایه گذاری خیلی ندانند اما به طور باور نکردنی و عجیبی با رعایت این اصل خودشان را با محیط اطراف هماهنگ می کنند؛ چطور؟

خیلی ساده مواقعی که مشکلی سر راه ان ها سبز می شود به جای آه وناله و مقصر دانستن دیگران به دنبال راه حل های واقع بینانه می گردند .

سوالی که معمولا خوش بین ها از خودشان می پرسند این است الان چه کار میتوانم بکنم در برابر این مشکل که مفید واقع شود؟

برای خوش بین های حرفه ای – بخوانید کارآفرینان نابغه، چیزی که شما قرار است به آن تبدیل شوید – مشکلات وسیله ای هستند که به وسیله آن ها به مقصد می رسیم نه مانع ای بر سر راه خواسته هایمان

می گویند تفاوت یک انسان خوش بین با یک انسان بدبین در این است که اولی می داند دنیا جای غیر منصفانه ایست و دومی میخواهد هر روز این را به خودش ثابت کند.

شما جزو کدام یک از این دو گروه هستید؟

دیدگاهتان را بنویسید