شما نباید پول تان را پس انداز کنید… به خاطر این 5 دلیل

 

پس انداز کردن پول در تعاریف اقتصادی ضد تولید است. در مواقعی پس انداز کردن مقداری پول خوب است, مانند پس انداز کردن برای روز مبادا, حوادث پیش بینی نشده و  سرمایه گذاری برای سرمایه گذاری. اما در پس موضوع, پس انداز کردن پول تمرین بیهوده ای است به پنج دلیل زیر :

 

اگر شما هفته ای 100 هزار تومان را در قلکتان پس انداز کنید، در آخر سال پولی معادل 5 میلیون و 200 هزار تومان خواهید داشت. خیلی عالی است ! اما اگر هفته ای 100 هزار تومان را سرمایه گذاری کنید, در آخر سال خیلی پول بیشتری بدست خواهید آورد.

 

حتی, یک سرمایه گذار ناوارد, میتواند خیلی بیشتر از یک پس انداز کننده پول کسب کند.

برای مثال، اگر شما حساب بانکی ای داشته باشید که هر ماه 0.2 درصد نرخ سود مرکب آن باشد، در آخر سال شما 5 میلیون و 300 هزار تومان خواهید داشت، یعنی 100 هزار تومان بیشتر.

 

سرمایه گذاری پولتان ، نسبت به پس انداز کردن تمرین خوبی برای شما میتواند باشد، به دلایل زیر:

 

1.تورم

به همین سادگی: پس انداز کردن پول هایتان در قلکتان نمی تواند ارزش خود را در برابر تورم حفظ کند. قدرت خرید هر پولی که پس انداز میکنید در زیر فشار مداوم تورم از بین میرود. قلکتان نمی تواند از آن محافظت کند.پس در آخر روز, پولتان قدرت خرید کمتری دارد. اما سرمایه گذاری, حتی به بهره ی ناچیزی که مثال زدیم,سپری هرچند کوچک در برابر لشکر تورم دارد و میتواند قدرت خریدتان را تا حدودی حفظ کند.

 

2.ثروت

به همین سادگی: شما با پس انداز کردن نمی توانید ثروتمند شوید.برای ثروت آفرینی شما باید پولتان را در املاک, سهام, اوراق بهادار یا ماشین های سرمایه گذاری مشابه که یک فرصت استثنایی برای چندین برابر کردن پولتان بوجود آورد (البته با علم باید واردش شوید). برای مثال, خرید سهام میتواند در مدت کوتاهی رشدی بیشتر از 0.2 درصد داشته باشد و سود پس انداز 1 ساله تان را 6 ماهه به شما بدهد.

 

برای مثال بعضی کارخانه ها و شرکت های بزرگ که روند مشخصی دارند میتوانند پول شما را با بهره آن یعنی 1.5 درصد بالا ببرد , یعنی 75 برابر 0.2 ای که مثال زدیم.

 

3.اهداف

صرف نظر از اهداف مادیی که در زندگی بدست می آورید، سرمایه گذاری قطعی ترین مسیر برای دست یابی به آنهاست.هر ماجراجویی یک عامل ریسک دارد, که در سرمایه گذاری هم صادق است. هنگامیکه ماجراجوی را آغاز میکنید شما باید ریسک هایتان را ارزیابی کنید. ریسک هایتان در برابر دست آورد ها باید مقایسه شوند.معمولا سود های زیاد , ریسک های بزرگتری می طلبد. شما در جوانی ریسک های بزرگتری میتوانید متقبل شوید زیرا پتانسیل دست آوردتان بسیار زیاد است.

 

سرمایه گذاران میانسال به بالا باید ریسک های کوچکتر و مطمن تری را انتخاب کنند. شما دید بهتری دارید اما باید خودتان را از ورشکستگی دور نگه دارید.

 

4.کیفیت زندگی

به همین سادگی: سرمایه گذاری کیفیت زندگیتان را ارتقاء میدهد, حداقل در امور مادی.

شاید بگویید به مادیات اهمیت نمی دهید, اما فقر و فلاکت هم هدف جالبی نیست. کیفیت زندگی ارتباط مستقیم با سلامتی و زندگی سالم تر دارد. پس اگر به مادیات اهمیت نمیدهید, حداقل به فکر سلامتی تان باشید.

 

5.ساخت یک آینده

همه ما تلاش میکنیم زندگی بهتری به فرزندانمان بدهیم تا خودمان.این تو خون ماست.سرمایه گذاری راه های مطمن تری برای ایجاد فرصت های بیشتر در زندگی فرزندانتان به شما میدهد,بر حسب تحصیلات, فرصت شغلی و سلامتی

دیدگاهتان را بنویسید