زندگی رویایی و شاد را با این 5 راز به دست اورید

زندگی رویایی و شاد را با این 5 راز به دست اورید

 

در زمان حال تکنولوژی انسان را زیادی درگیر کرده است در حدی که آن‌ها موضوعات ساده‌ی زندگی را فراموش کرده‌اند و دیگر مانند گذشته ی خود خوشحال نمی‌شوند! در نتیجه، با استفاده از این 5 راز ساده مانند انسان های پیشین زندگی موفق و شادی را برای خود خلق کنیم.


 با دیگران به طور مستقیم حرف بزنید، نه با پیامک و فضاهای مجازی

امروزه، استفاده از پیام کوتاه به روشی رایج تبدیل شده است؛ تا بدان جا که ما چرایی وجود تلفن همراه را فراموش کرده‌ایم: با این وسیله می‌توان با دیگران تماس گرفت و به طور مستقیم با آن‌ها صحبت کرد

علاوه بر این، فرستادن پیام کوتاه گاه سبب می‌شود که دیگران تعبیر نادرستی از گفته‌های ما داشته باشند؛ همچنین در بسیاری از مواقع، سوءتفاهم پیش می‌آورد. در نتیجه، سر و سامان دادن به امور شخصی یا کاری سخت‌تر می‌شود. گذشته از وقت گیر بودن ارسال پیامک، در این شیوه، احساسات و عواطف نیز حذف می‌شوند. در نتیجه، شما نمی‌فهمید که فرد مقابل در حال حاضر چه احساسی دارد.

آیا ساده‌تر نیست که تلفن را بردارید و تماس بگیرید؟
تماس تلفنی باعث می‌شود که فرد مقابل به سرعت احساسات شما را دریابد.
در نتیجه، شما منظورتان را به طور کامل‌تر منتقل می‌کنید. بدین ترتیب، احساسات حذف نمی‌شوند و هیچگونه سوء تفاهمی هم پیش نمی‌آید.

این شیوه‌ی ارتباط گیری سریع‌تر است و زمان کمتری می‌برد؛ زیرا شما دیگر مجبور نیستید که متن خود را بنویسید و در صورت اشتباه کردن بارها آن را پاک کنید. از سوی دیگر، در برقراری تماس، شما راحت‌تر می‌توانید به مشکل سر و سامان دهید و این موضوع شما را شادتر می‌کند


آشکارا احساسات خود را ابراز کنید و آن‌ها را محبوس نکنید

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که احساسات خود را پنهان می‌کنند؟ آیا شما همه چیز را در درونتان نگه می‌دارید و اجازه نمی‌دهید کسی به عصبانیت شما پی ببرید؟ آیا زمانی که از دست کسی ناراحت می‌شوید اجازه نمی‌دهید او این موضوع را بداند؟

این شیوه‌ی رفتاری استرس زیادی را در زندگی شما ایجاد می‌کند؛ در نتیجه، باعث می‌شود که همیشه ناراحت باشید؛ اما بی‌شک روزی همه‌ی این احساسات یک جا بیرون می‌ریزند و این حالت به هیچ وجه زیبا نیست.

از سوی دیگر، این گونه رفتارها از نظر روانی و جسمانی سلامت شما را به خطر می‌اندازند.

در واقع شما، باید احساساتان را به صورتی سازنده هدایت کنید. درباره‌ی احساس خود با دوست‌تان صحبت کنید یا به مکانی امن بروید؛ برای مثال به اتاقتان بروید و در آنجا آشکارا احساسات خود را بروز دهید. به کار بستن این راهکارها در طولانی مدت شما را به انسانی سالم‌تر و خوشحال‌تر تبدیل می‌کند.

در این مقاله توضیح دادیم که چطور داشتن دوست‌های موفق برای شما ۱۰ درس بزرگ زندگی را به همراه دارد


 

بدون مقایسه‌ی خود با دیگران، به خویشتن رجوع کنید

مشغول مطالعه‌ی پُست‌های افراد در شبکه‌ها اجتماعی هستید؟ چند وقت یک بار این کار را انجام می‌دهید؟! شما مردمی را می‌بینید که در جهان سفر می‌کنند، اسکی می‌کنند، با دوستانشان سفر می‌کنند و در رستوران‌هایی زیبا ناهار می‌خورند. در این شرایط، کمی احساس حسادت کرده و خود را با خاطرات دیگران مقایسه می‌کنید:

«چرا من این کارهای شگفت‌انگیز را انجام نمی‌دهم؟!»

خب چرا شما این کارها را نمی‌کنید؟!
به جای اینکه روز خود را صَرف پیگری اقدامات دیگران کنید، برخیزید و خاطراتی«مختص به خود» ایجاد کنید. از مکان‌های مورد علاقه‌ی خود دیدن کنید، کتاب‌هایی جدید بخوانید، از کوه‌ها صعود کنید و در آب‌ها شیرجه بزنید. تمام کارهای مورد علاقه‌ی خود را عملی کنید و مهم‌تر این که از مقایسه کردن خود با دیگران دست بردارید


اقدامات جدید را امتحان کنید؛ دو دل نباشید

آیا شما درباره‌ی عملکرد خود در گام بعدی زندگی‌تان مردد هستید؟!
شاید از امتحان کردن روش‌های جدید می‌ترسید؟
یا شاید از نحوه‌ی تفکر مردم درباره‌ی خود هراس دارید؟

در این شرایط، قاطعانه عمل کنید. به دنبال تأیید دیگران نباشید و ریسک تأخیر را بپذیرید.

اگر هم خطایی رخ داد، می‌توانید عذرخواهی کنید. کاری را انجام دهید که شما را خوشحال می‌کند؟!

از امتحان کردن هیچ چیز نترسید.
فقط با امتحان کردن کارهای گوناگون می‌توانید
دریابید که عملکرد خود را دوست دارید یا نه.

این کار شما را شادتر می‌کند. در پایان اگر آن کار را دوست نداشتید، هیچ اشکالی ندارد. در این حالت، هیچ اتفاقی برای شما نمی‌افتد؛ زیرا چیزی را از زندگی‌تان حذف کرده‌اید که باعث خوشحالی شما نمی‌شده


فعالانه برای آینده‌ی خود تلاش کنید و از نگرانی دست بردارید

در بیشتر موارد، ما به جای تلاش فعالانه برای آینده، مدام نگران هستیم و با این نگرانی‌های غیرضروری، بیش از حد امور را پیچیده می‌کنیم. واقعیت این است که شما نمی‌توانید برخی مسائل را کنترل کنید؛ بنابراین از نگرانی درباره‌ی آن‌ها دست بردارید.

در عوض، برای اموری وقت صرف کنید که در حال حاضر، در کنترل شما هستند؛ برای مثال، می‌خواهید کسب و کار جدیدی شروع کنید. خب، برای دستیابی به این رویا، شما باید قدم‌های کوچک و ساده بردارید. این اقدام به تدریج شما را شادتر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید