چطور قبل از 30 سالگی تبدیل به فردی پولساز شویم

اصول و مهارت ها مورد نیازتان اینجاست

 

 

یک فرد جوان، قبل از تولد 30 سالگی اش، چه چیزهایی باید در مورد پول و جریان نقدی بداند؟ خیلی چیزها !

تقریبا فرق اصلی یک فرد فقیر با یک فرد ثروتمند ، درک آنها از پول و کارکرد آن است.

 

افراد ثروتمند، میدانند پول چطور کار میکند، چطور وارد زندگی میشود و با چه کارهایی از زندگی خارج میشود. اما افراد فقیر یا نمیدانند و یا نگرش صحیحی در مورد آن ندارند. اما خبر جالب اینکه افراد ثروتمند هم قبلا نمیدانستند. یعنی، فراگیری اصول کارکرد پول و جریان نقدی مهارتی ذاتی نیست ! شما هم میتونید ابتدا با کسب علم سپس با تمرین این مهارت با ارزش را در خود پرورش دهید و از آن استفاده کنید.

 

اما برای شروع این دو نکته ی کوچک باید بدانید :

 

    شما با خوردن فلافل به جای پیتزا در یک رستوران شیک پولدار نمیشوید.

    شما با خرید یک ماشین پراید به جای یک ماشین بنز، فقیر نمیشوید.

 

اختلاف دو عبارت فوق در نحوه نگرش شما به پول است. مردم با صرفه جویی 20 هزار تومان در شام خوردن با دوستانشان فکر میکنند در حال ثروتمند شدند، اما اینطور نیست. این روش ثروتمند شدن افراد فقیر است.

 

شما در این مقاله اصول اساسی و علمی ثروتمند شدن و راه صحیح ورود جریان پولی به زندگیتان را خواهید آموخت.

 

هشدار ! هشدار !

بعضی از آموزه هایی که میخوانید شاید کاملا با چیزهایی که قبلا در مورد پول می پنداشتید در تعارض باشد. اگر چنین است، شانس شما برای ثروتمند شدن بیشتر است، زیرا حداقل زودتر از دیگران به اعتقادات اشتباهتان در مورد پول پی بردید.

این مقاله،دید شما را نسبت به کارکرد پول و کسب ثروت، دگرگون خواهد کرد. زیرا شما قرار است یاد بگیرید به روش ثروتمندان ثروتمند شوید، نه به روش افراد فقیر.

 

در این مقاله قصد بر این است ابتدا با حقایق و روش های صحیح کسب درآمد و ورود جریان نقدی به زندگی صحبت شود سپس مهارت های مورد نیازتان را که برای پیمودن این مسیر لازم دارید را نیز در اختیارتان گذاشته شود.

 

 

 

چطور قبل از 30 سالگی تبدیل به فردی پولساز شویم

اصول و مهارت ها مورد نیازتان اینجاست

 

برای شروع… بیایید کمی صادق باشیم : (تحصیلات واقعی شما آغاز شد…)

 

الف) پول پس انداز نکنید؛ پول بسازید. پس انداز کردن پول نه تنها شما را ثروتمند نخواهد کرد، بلکه زمان شما را هم برای ثروتمند شدن خواهد گرفت. شاید تا به حال تصور میکردید اگر پول پس انداز نکنید ورشکسته میشوید، اما باید به خاطر بسپارید که چیزی که فکر میکنید تنها یک اعتقاد است و اعتقادات قابل تغییراند.

 

ب) پول تان را خرج بزرگترین هزینه های زندگی نکنید. خانه، ماشین و دانشگاه. بله درست خواندید دانشگاه یکی از هزینه های زندگیتان است. زیرا شما سالیانه پولی را بابت تحصیلات پرداخت میکنید. اما این تحصیلات به شما کمک میکند به چه میزان درآمد تان افزایش پیدا کند؟ با خرید خانه درآمد تان چقدر افزایش پیدا میکند؟ اتومبیل چطور؟ افراد ثروتمند چنین می اندیشند. برای همین است که حتی بیل گیتس قبل از ثروتمند شدنش مدرک دانشگاهی نداشت، استیو جابز مدرک دانشگاهی نداشت و ثروتمندان دیگر.

 

ج) پول قرض گرفتن گناه کبیره نیست. خیر نیست. قرض گرفتن پول کاری اشتباه نیست، بلکه نحوه خرج کردن آن پول است که مهم است. شما میتوانید پولی را که قرض گرفتید را صرف خرید هزینه برای زندگیتان کنید و یا صرف خرید دارایی… افراد ثروتمند مقروض ترین افرادند ! اما میدانند چطور آنرا خرج کنند.

 

د) پولتان را در چیزهایی که شناخت کاملی از آنها ندارید سرمایه گذاری نکنید. به زبان ساده : شما. شما باید ابتدا خودتان را بشناسید، بدانید چه علایقی دارید، بعد پولتان را در آنها سرمایه گذاری کنید. شاید شما علاقه ای به کار گرافیکی نداشته باشید، بنابراین لازم است قبل از ثبت نام در کلاس ها آموزش فوتوشاپ از خودتان شناختی داشته باشید تا زمان و پولتان را بیهوده مصرف نکنید.

 

یعنی ،به زبان دیگر :

 

    شما نمیتوانید با حقوق ماهیانه هیچ حرکت پولسازی انجام دهید… حتی پس انداز کردن و واقعیت محض این است که حقوق شما سیر نزولی دارد، شما تا 30 سالگی بیشترین حد حقوقتان را خواهید گرفت و بعد از آن سیر نزولی پیدا خواهد کرد تا 40 سالگی.

    پول شما قبل از اینکه بدست شما برسد، چندین بار از سر و ته آن خرج شده است ! بله : مالیات، دارایی، بیمه، قیمت ارز و … حقوق شما واقعا حاصل دست-رنج شما نیست.

 

ه) شما اگر میخواهید پولساز باشید، باید مهارت های زیر را در خود پرورش دهید. هیچکدام از این مهارت ها در مدرسه و دانشگاه به شما آموزش داده نخواهد شد.

 

    چطور بفروشید (فروش تلفنی / فروش رودرو / نحوه ارائه / ترقیب مشتری)

    چطور مذاکره کنید (یعنی هم شما از معامله راضی باشید هم طرف مقابلتان / برنده-برنده نه اینکه جنگ)

    خلاقیت (بتوانید یک ورق کاغد دربیاورید و 100 ایده پولسازی بنویسید / بتوانید مشکلات را از راه های مختلف حل کنید)

    چطور رهبری کنید (بیشتر به مردم بدهید تا اینکه بگیرید / بتوانید یک تیم تشکیل دهید)

    چطور سیستم بسازید به جای هدفگذاری (این مقاله را بخوانید)

    چطور بازآفرینی کنید (هم زندگی خودتان و هم کسب و کارتان را در طول زندگی باید بارها بازآفرینی کنید)

    چطور معجون ایده درست کنید (بتوانید ایده های مختلف را درهم آمیزید و مخلوط کنید و یک ایده جدید بسازید)

    چطور کایزن انجام دهید (هر هفته تنها 1% در کاری  که انجام میدهید بهتر باشید… این مقاله را بخوانید)

    چطور از “قانون گوگل” استفاده کنید (به افرادی که در شبکه دوستی شما قرار دارند کمک کنید. ارزش شبکه دوستی و مردمی شما به صورت خطی رشد خواهد کرد اگر بخواهید افراد بیشتری را بشناسید اما به صورت نمایی رشد خواهد کرد اگر مردمی را که می شناسید ،همدیگر را در شبکه بشناسند و آنها هم به همدیگر کمک کنند)

    چطور شکست بخورید (حتی بعضی اوقات سریع تر شکست بخورید تا موفق شوید)

    چطور از ابزارهای ساده استفاده بیشتری  را ببرید (این مطلب را بخوانید)

    چطور در زمینه ای متخصص ماهر شوید (شما در دانشگاه با برگزاری کلاس های آموزش 1.5 تا 3 ساعته شاید متخصص شوید اما هرگز در آن زمینه مهارت پیدا نخواهید کرد… فقط 50% راه را طی میکنید. مهارت زمانی آموخته میشود که آموزش تئوری پایان پذیرد. موضوعی را پیدا کنید که شوری در دل تان بیاندازد و بخواهید هرآنچه وجود دارد در مورد آن بدانید)

    چطور امواج منفی را دفع کنید (اخبار / تلوزیون / دوستان نادرست و … امواج منفی به سوی شما ،اهدافتان و رویاهایتان روانه خواهند کرد که اگر آنها را دفع نکنید، آنها رویاهای شما را دفع خواهند کرد)

 

 

 

شما اگر این مهارت ها را بدست آورید (دقت کنید : مهارت؛ یعنی با خواندن کتاب و دیدن فیلم آموزشی و نشستن سر کلاس استاد مربوطه آنها فراگرفته نمیشوند… باید بروید بیرون و آنها را بدست بیارید) به صورت باورنکردنی درآمد شما افزایش پیدا خواهد کرد، در زندگی دوستان و همکاران بیشتری خواهید داشت و به سمت اهدافتان در حرکت خواهید بود.

 

برای کسب ثروت و ایجاد جریان نقدی مثبت در زندگی، شما نمیتوانید از زندگی و جریان نقدی دیگران(پدر, مادر، خانواده، دوستان و …) تقلید کنید. شما باید زندگی و جریان نقدی خودتان را بسازید.

دیدگاهتان را بنویسید