با فرمول عجیب MG2 (فقط با روزی 2 دقیقه در هر کاری پیشرفت کنید)

 

دکتر مارشال گلداِسمیت (Marshall Goldsmith) مردی 65 ساله از ناحیه کنتاکی آمریکا فرمولی را کشف کرده که باعث شگفتی مدیران ،کارآفرینان و مربیان بهره وری دنیا شده… نام این فرمول عجیب MG2 است.

دکتر مارشال گلداسمیت، مربی دروس رهبری در کسب و کار و زندگی و نویسنده کتاب پرفروش نیویورک تایمز با عنوان “آنچه را که تو را به اینجا آورده، نخواهد توانست تو را به آنجا ببرد” است به عنوان 7-مین نفر از 15 فرد متفکر کسب و کار توسط مجله تایم انتخاب شده، به عنوان دومین مربی و مشاور برتر کسب وکار توسط مجله فوربز برنده جایزه شده و به عنوان نفر شماره 1 متفکر رهبری در دنیا شهرت دارد.

حوزه رهبری در دنیا ،پر است از حرف های زد و نقیض، پر از داستان ها و فلسفه خاص هر فرد و شیوه رهبری متفاوت حتی اگر مربیان این حوزه هم نباشند، هزاران هزار کتاب وجود دارد که هرکدام به شما توصیه ای میکند که با توصیه کتاب قبلی فرق میکند و ادعا میکند توصیه اش کارساز است.

اما مارشال گلداسمیت، فرق دارد.
او یک مربی معمولی نیست؛ گلداسمیت خودش هم مولف 34 کتاب حوزه رهبری و کسب و کار و موفقیت است و هم مربی و سخنران 500 شرکت برتر دنیاست… کسی که برای اولین بار به عنوان تنها سخنران کنفرانس 5000 شرکت برتر دنیا در Phoenix سخنرانی کرد و فرمول عجیبی را که کشف کرده بود را اعلام کرد.

قبل از سخنرانی پرهیاهوی اش برای 5000 شرکت برتر، مارشال این فرمول را بارها و بارها برای شرکت های مختلف امتحان کرد، بارها آنرا بر روی افرادی که برای مشاوره برای موفقیت در زندگی و کسب و کارشان میخواستند نیز امتحان کرد و حتی خودش نیز آن استفاده کرد و در کمال تعجب متوجه شد فرمول عجیبی که کشف کرده جواب میدهد و … خیلی هم خوب جواب میدهد.

مارشال تصمیم گرفت این فرمول را در سخنرانی اش برای در Phoenix در برابر  5000 مدیر شرکت های برتر دنیا رونمایی کند؛ او نام این فرمول را MG2 گذاشت که مخفف (Marshal Golsmtih 2 Minutes)  است.

اما این ایده عجیب چه بود که چنین سر و صدایی در دنیای کسب و کار و موفقیت به راه انداخت؟ ایده در کمال تعجب فوق العاده ساده بود… یک فرمول خیلی خیلی خیلی ساده ،به حدی ساده که مارشال گلداسمیت بعد از اعلام آن، گفت :

اجازه ندهید سادگی آن شما را فریب دهد… بیش آنچه تصور میکنید سخت است.

فرمول عجیب مارشال گلداسمیت یا MG2 ادعا میکند، میتواند فقط با 2 دقیقه در روز به شما کمک کند در هر کاری پیشرفت کنید و موفق شوید؛ یعنی با 2 دقیقه در روز به کمک فرمول MG2 میتوانید فروش تان را افزایش دهید، روابط دوستی تان را بهبود دهید، میتوانید از نظر سلامتی در جایگاه بهتری قرار بگیرید، کسب وکارتان را راه اندازی کنید و از زندگی موفق تان لذت ببرید… بله، 2 دقیقه به نظر خیلی راحت است؛ اما چنین نیست.

فرمول عجیب MG2 چیست و چطور میتوانیم از آن استفاده کنیم؟ فرمول عجیب MG2 به شدت ساده است، این فرمول به شما میگویید فقط 2 دقیقه در روز کاملا وقتتان به کارهایی باید اختصاص دهید که میخواهید در آن پیشرفت کنید… اما نه صرفا انجام آن !

مارشال گلداسمیت در رابطه با فرمول عجیبش چنین توضیح میدهد :
ما در زندگی 2 بخش داریم، اموراتی که بر آنها کنترل داریم و اموراتی که بر آنها کنترل نداریم…. متاسفانه 97% از ما 90% وقت مان را صرف بخش هایی میکنیم که در رابطه با آن هیچ کنترلی نداریم، مانند افکار دیگران، مانند شخصیت دیگران، مانند اوضاع و شرایط کشورهای دیگر و …

اما اموراتی هم در زندگی داریم، که کنترل کامل بر آنها داریم؛ مانند خودمان، پیشرفت در ورزش، پیشرفت در کار، درآمد و … اگر میخواهید از این فرمول استفاده کنید باید بدانید شما فقط میتوانید در قسمت هایی از زندگیتان تغییراتی ایجاد کنید که زندگی شما را میسازند و کاملا بر آنها کنترل دارید

برای شروع، ابتدا باید تمام اموراتی را که باعث تلف شدن وقتتان میشوند را کنار بگذارید، اموراتی که وقت شما را در مورد مسئله ای خاص میگیرند اما هیچ تاثیری بر خروجی آن امورات ندارند مانند ملاقات های غیراضطراری، شکوه ها همکاران، تفریحات ناسالم، تغییر شخصیت دیگران و …

در قدم بعدی؛
فقط بر روی موضوعاتی تمرکز کنید که برایتان مهم هستند و کاملا بر روی آنها کنترل دارید، مانند خودتان ،مانند نحوه استفاده از وقتتان، برنامه های آینده تان، طرزفکرتان و …

در قدم سوم؛
لیستی از تمام کارهایی را که در هر قسمت از زندگیتان، برای پیشرفت باید انجام دهید را بنویسید. برای مثال اگر ورزش میکنید “چند دقیقه در روز بیشتر ورزش کنید بهتر است؟” ، اگر مدیر هستید “چه رفتاری با کارمندانتان داشته باشید بهتر است؟” اگر بدنبال موفقیت در زمینه ای هستید “چه فعالیت هایی هستند که باید انچام بدهم تا موفق شوم؟” و … را لیست کنید.

بهتر است بر روی یک برگه، 7 ستون بکشید و در هر ستون مربوط به هر روز هفته، فعالیت هایی که باید در آن روز خاص انجام دهید که باعث پیشرفت شما در آن فعالیت خاص میشود را بنویسید و سپس هر روز هفته، فقط 2 دقیقه در روز وقتتان را به لیستتان اختصاص دهید و چندبار کارهایی را که در ان روز مشخص کردید را بخوانید.

توجه کنید جملات باید در شرایط حال باشند، برای مثال “من 10 دقیقه بیشتر ورزش میکنم” ، “من 20 صفحه کتاب میخوانم” ، “من رفتاری همراه با دلسوزی با کارمندانم دارم” و …

اما راز این فرمول چیست؟
راز این فرمول خیلی ساده نحوه ارتباط آن با ضمیر ناخودآگاه شماست. شما با خواندن متمرکز 2 دقیقه ای این جملات، ناخودآگاه ضمیرباطن تان را برنامه ریزی میکنید تا کارهایی را که میداند صحیح است و باعث پیشرفت تان میشود را انجام دهد. نکته جالب این فرمول این است که اگر آن کار بخصوص را که دقیقه خواندید، در روز انجام ندهید، احساس خوبی پیدا نخواهید کرد و حس میکنید کاری نیمه تمام دارید و دقیقا اگر آن کارها را انجام دهید احساس فوق العاده خوبی بدست خواهید آورد و از خودتان بیش از پیش راضی خواهید بود.

گلداسمیت به مدت 30 سال مشاور رهبری و موفقیت مدیران و کارمندان شرکت های برتر دنیا بوده؛ فرمول MG2 گلداسمیت طرفدار فوق العاده ای پیدا کرده و در کمال ناباوری نتایج شگفت انگیزی به بار آورده.

دیدگاهتان را بنویسید