12 راه برای متحول کردن زندگی تان در 12 ماه (یا کمتر)

 

مسیر موفقیت به ندرت صاف و قابل پیش بینی است. هر کسی در هرکجای دنیا و در هر زمانی که به موفقیت دست پیدا کرده؛ اگر درباره راه موفقیتش از او بپرسید حتما این جمله را خواهید شنید : “آسون نبود؛ اما…”

 

سد راه, سرعت گیر و بن بست هایی که باعث میشوند کل مسیر و انرژی که گذاشتید تا آن نقطه آمدید را برگردید, تصمیم های اشتباه و بلاخره شکست (یا همان تجربه(!) ) همان چیزهایی هستند که اجازه نمیدهند ما یک سفر راحت و امن به سوی موفقیت داشته باشیم.

 

اکثر مردمی که به موفقیت دست پیدا کردند و امروز الگوی هزاران نفر هستند آنها هم این تجربیات را داشته اند. آنها هم مسیرهای اشتباه زیادی رفتند, تصمیم های اشتباهی گرفتند که باعث شده تمام زمان و انرژی و پولشان تلف شود… اما ادامه دادند. این افراد معتقدند هر مانع؛ یک فرصت برای قوی تر شدن است.

 

اگر روزی از خواب بیدار شدید و یک نگاهی به زندگی اطرافتان انداختید و دیدید با زندگی که تصویرش را در ذهنتان دارید فاصله زیادی دارد افسرده نشید… شما میتونید به هرجایی که تونستید فکرش رو بکنید برسید اگر ابتدا قبول کنید کجا هستید؛ و سپس مهم تر از آن قبول کنید مسئولیت تغییر زندگیتان با شماست.

 

این را به خاطر بسپارید که همیشه یک نفر مسئول اوضاع و شرایطی که امروز دارید بوده است و همیشه شما مسئول تغییر آن بودید و هستید و خواهید بود. اما تغییر زندگی اتفاقی نیست که یک سری کارها انجام دهید و شب بخوابید و صبح بیدار شوید ببینید کل زندگیتان متحول شده.

 

تغییر زندگی از تک تک کارها و افکاری که داریم شروع میشود. شما اگر بخواهید زندگیتان را متحول کنید از همین الان با افکارتان میتوانید شروع کنید.

 

اینجا در این سری مقالات ما برای شما 12 کاری که باید به سرعت از امروز و از همین الان شروع به انجام دادن آنها کنید تا زندگیتان متحول شود و روی مسیر موفقیت حرکت کنید ؛آماده کرده ایم. هر 12 کار توضیح داده شده است و تمریناتی برای شما به صورت کاربردی در هر مورد گنجانده شده است تا بتوانید به سرعت از آنها استفاده کنید.

 

شما بعد از خواندن این مقاله یاد میگیرید :

 

    چطور به سادگی مطالعه 1 صفحه در روز تغییرات شگرفی در مسیر زندگیتان ایجاد کنید؟

    چه کتاب هایی از این به بعد باید بخوانید؟

    هدف گذاری مهم است؟ چرا؟

    افراد موفق هدف هایشان را چرا مکتوب میکنند؟

    چطور هدفمان را وارد ضمیر ناخودآگاهمان کنیم تا ناخودآگاه به سمت دست یابی آنها حرکت کنیم؟

    چرا باید دوستان جدیدی پیدا کنیم؟

    دوستان و آشنایان چه تاثیری بر روی موفقیت ما دارند؟ چطور از تاثیر مثبت آن استفاده کنیم؟

    و

 

 

 

 12 راه برای متحول کردن زندگی تان در 12 ماه (یا کمتر) :

 

1. هر روز مطالعه کنید :

 

اگر میخواهید زندگیتان بهتر از الان شود؛ باید تصمیم های بهتری بگیرید. اگر بخواهید تصمیم های بهتری بگیرید باید خودتان را ایده ها و اطلاعات جدید بروز کنید.

 

از امروز شروع کنید روزانه حداقل 10 صفحه کتاب بخوانید. اگر اصلا کتابخوان نیستید از روزی 1 صفحه شروع کنید و هر هفته ضرب در 2 کنید : 1 صفحه هفته اول / 2 صفحه هفته دوم / 4 صفحه هفته سوم / 8 صفحه هفته چهارم و

 

با این روش شما هر ماه حداقل 1 کتاب خواهید خواند و در سال حداقل 12 کتاب و این یعنی شما با نقطه نظر 12 نویسنده آشنا شدید؛ از هر نویسنده روش ها و ایده های جدیدی یاد گرفتید و مهم تر از همه این عادت را بدست آوردید تا هر روز با خواندن کتاب چیزهای جدید یاد بگیرید.

 

تذکر : کتاب های رمان / علمی تخیلی / مجله ماشین و … را نخوانید. وقت شما ارزش دارد. این کتاب ها و مجله ها قرار است شما را سرگرم کنند؛ شما باید کتاب هایی بخوانید تا شما را از نظر فکری قوی تر کند.

 

برای مثال در کتاب فروشی ها در قفسه کتاب ها بدنبال قسمت کتاب های موفقیت بگردید؛ اگر اصلا با این بخش از کتاب ها آشنا نیستید ابتدا از کتاب های برایان تریسی / آنتونی رابینز و … شروع کنید تا با این ادبیات و محتوا آشنا شوید. (فرض بر این است هر روز این سایت رو هم چک میکنید و مقالات جدید را میخوانید)

 

 

 

2. اهدافتان را مکتوب کنید :

 

جای هیچ شکی نیست : تمام افراد موفق دنیا اهدافی دارند. اهداف آنها معیاری است برای سنجش نتیجه کارشان.

 

افرادی که هدف ندارند؛ وارد هر فعالیتی هم شوند نمیدانند از آن فعالیت چه میخواهند و باید به کجا و چی برسند. جمله زیر را لطفا با دقت بخوانید و همین الان یادداشت کنید :

 

    تحول در زندگی هنگامی شروع میشود که دقیقا مشخص کنید چه میخواهید بدست آورید و سپس استراتژی برای رسیدن به خواسته تان خلق کنید.

 

اهدافتان باید یک نقطه پایان داشته باشد. برای مثال “داشتن آسایش” یک هدف نیست ! زیرا مشخص نمیکند شما چه موقع بدست آوردیدش اما “خرید یک خانه در محله X که تا تاریخ Y چون منطقه آرامی است.” یک هدف است.

 

و این نکته را از ناپلئون هیل (نویسنده کتابِ بیندیشید و ثروتمند شوید) فراموش نکنید : اهدافتان را مکتوب کنید و سپس هر روز دوبار آنها را بخوانید ؛یکبار قبل از آنکه بخوابید و یکبار بعد از آنکه اول صبح از خواب بیدار شدید.

 

زیرا هر شب هنگام خواب مغز شما شروع به دسته بنده تمام اطلاعاتی که طی روز با آن سپردید میکند و اگر هر روز شما یک جمله وخواسته ای را به آن بدهید ناخودآگاه احساس میکند این خواسته اولویت بیشتری دارد و آنرا در راس دیگر امور برای بدست آوردنش قرار میدهد (تمام این اتفاقات ناخودآگاه اتفاق می افتند و شما شاید اصلا متوجه آن نشوید.)

 

 

 

3. از افرادی که مانع حرکت شما هستند قطع رابطه کنید :

 

افرادی در زندگی انسان وجود دارند که بهتر است زمانی صرف انها نکنیم.

 

باید قبول کنید که همه ی افراد بدنبال موفقیت نیستند؛ همه ی افراد بدنبال پول و درآمد بیشتر نیستند؛ همه افراد زندگیتان خواهان موفقیت شما نیستند.

 

بعضی از افراد وجود دارند که نه خودشان موفق اند نه میخواهند شما موفق شوید. این افراد طرزفکر مریضی دارند و شاید نشان ندهند به شما اما شما به راحتی از روابط و سطح درآمد و نوع دوستان این افراد میتوانید به این موضوع پی ببرید.

 

شما برای موفقیت نیاز به افرادی دارید که شما را تشویق کنند؛ اگر بخواهید به اهدافتان برسید و از موانع و بن بست ها خسته شدید به شما امید و انگیزه دهند نه اینکه شما را نا امید و از ادامه راه منصرف کنند !

 

قطع رابطه با دیگران در زندگی کار خوبی نیست… اما شما برای موفقیت باید با یک سری افراد این کار را انجام دهید. شاید دوستان شما برای “شما”ی چند سال پیش خوب بودند اما “شما”ی امروز تغییرات و تکامل بیشتری داشته و به افراد دیگری نیاز دارد تا نیاز های جدیدش را رفع کند.

 

افرادی که در کنارشان وقتتان را سپری میکنید ناخودآگاه میخواهند شما را تبدیل به خودشان کنند تا بیشتر هماهنگ باشید. برای مثال بهترین دوستتان هماهنگی بیشتری با شما دارد و نکته اینجاست : اکثر افراد فکر میکنند باید با افرادی معاشرت کنند که با آنها هماهنگ هستند !!!! در صورتی که این اشتباه محض است. شما باید با افرادی معاشرت کنید که میخواهید در آن سطح باشید و با آنها هماهنگ شوید.

 

بهتر است این جمله را از ریم جان با خط درشت بالای سر در اتاقتان بنویسید : شما میانگین 5 نفر از افرادی هستید که روزانه بیشترین زمانتان را با آنها سپری میکنید.

دیدگاهتان را بنویسید