چرا به آنچه خواستیم، نرسیدیم؟ حلقه گمشده رویا تا واقعیت

 

خیلی سخت تلاش میکنید، خیلی سخت کار میکنید، هرآنچه که لازم است انجام میدهید اما …نتایجی که میخواستید و میدانید که لیاقتتان است را بدست نمی آورید؟ این تنها مشکل شما نیست؛ تقریبا این مشکل تمام افرادی است که به نوعی رویایی در سر دارند و میخواهند آنرا به واقعیت تبدیل کنند.

اما آیا تا به حال به این فکر کردید؟ از تمام رویاپردازان، چطور میشود بعضی افراد یک مرتبه با یک جهش کوچک تمام رویاهایشان را به واقعیت تبدیل میکنند، اما دسته دیگر هرگز حتی کوچکترین خواسته شان را هم نمیتوانند بدست آورند؟

چطور بعضی افراد استیو جابز، بیل گیتس، اپرا وینفری، بابک بختیاری، عظیم زاده و … میشوند و نیمی دیگر یک عمر در حسرت رویاهایی که داشتند و هرگز طعم آنرا در واقعیت نچشیدند می مانند؟

این سوال، ذهن تعداد زیادی از اندیشمندان را به خود مشغول کرد.
تصور نکنید این فقط شما هستید که این سوال در ذهن تان وجود دارد و میخواهید جواب آنرا پیدا کنید، خیر. تقریبا تمام اندیشمندان و رهبران اعصار با این مشکل دست و پنجه نرم کرده اند. از بودا، گاندی، اشو تا استیو جابز و آلوین تافلر و نیچه هرکدام به طریقی به این مسئله نزدیک شده اند.

اما در این مقاله میخواهیم از دیدگاه کارآفرینانه به این مسئله بپردازیم و راه حلی به شما معرفی کنیم تا تلاش هایتان از این به بعد برای همیشه همراه با نتیجه باشد… حتی کوچکترین تلاش تان نیز برایتان ارزنده باشد.

شما در این مقاله قرار است دقیقا حلقه گمشده رویا تا واقعیت را بخوانید و یادبگیرید چطور آنچه را میخواهید، در عمل و واقعیت واقعا بدست آورید؛ شاید دیگر هرگز حسرت آنچه را که رویایش را در سر دارید را نداشته باشید.

بعد از خواندن این مقاله و آشنا شدن با حلقه گمشده رویا تا واقعیت، خواسته ها و رویاهایتان را از منظر دیگری خواهید دید و کاملا درک خواهید کرد چرا بعضی افراد نام شان در تاریخ جاودانه میشود و کارهای غیرممکن را ممکن میکنند و بعضی دیگر هرگز حتی یکی از خواسته های شخصی شان را هم نمیتوانند در زندگی شان تبدیل به واقعیت کنند.

شما در این مقاله میخوانید :

    چطور افراد معمولی کارهای غیرممکن انجام میدهند؟
    چطور بعضی افراد خیلی راحت به آنچه که میخواهند و اعلام میکنند میرسند اما بعضی دیگر با اینکه خیلی سخت کار و کوشش میکنند بدتر پسرفت میکنند؟
    چطور و با چه اصولی رویایمان را تبدیل به واقعیت کنیم؟
    و …

این مطلب به زبان کاملا ساده و قابل فهم و به دور از اصطلاحات تخصصی توضیح داده شده تا برای عموم مردم قابل درک و تجزیه و تحلیل باشد.

چرا به آنچه خواستیم، نرسیدیم؟
حلقه گمشده رویا تا واقعیت :

 

تصور کنید :
ذهن ما انسان ها چیزی شبیه به یک بادکنک پر از زنبور است که هرکدام به سمتی در حال حرکت و پیشراندن این بادکنک هستند.

ما انسان ها هم که نمیخواهیم فقط یک کار انجام دهیم.
ما دوست داریم چند کار به صورت همزمان انجام دهیم ! دوست داریم ورزش کنیم و تناسب انداممان را حفظ کنیم، دوست داریم بر زبان انگلیسی مسلط باشیم، دوست داریم بعد از ظهر تا چند ساعت بخوابیم و دوست داریم آخر هفته با دوستانمان شام برویم بیرون و یک پیتزای کامل بخوریم…

ما بینهایت اشتیاق در سر و بینهایت کار برای انجام دادن داریم !

هرکدام از اشتیاق ها و علاقه هایی که داریم شبیه به یک دسته کوچکتر از کل زنبورهای داخل بادکنک (ذهن) هستند که در حال سقلمه زدن به بادکنک و پیشراندن آن به سمتی که میخواهند هستند.

و اینچنین میشود که این بادکنک بزرگ، معمولا مسیرهای بلــندی را طی نمیکند ! فقط مسیرهای کـوتـاه و اما در جـهـت های مختلف حرکت میکند. در واقع؛ بیشتر از روی  اشـتـیـاق حرکت میکند تا اراده ی درونـی.

این دقیقا قصه ی افرادی است که تلاش زیادی میکنند اما هرگز به جایی نمیرسند… باخودشان در حال نـزاع اند و همیشه احساس میکنند وقـت ندارند؛ چنین شرایطِ ذهنی معمولا قوی تر از قابلیت های فرد برای مقابله با آن است.

چون فرد بیشتر از دنـیـای خـارج، با خــودش هنوز به توافق نرسیده.

اما چه راه حلی میتوانیم برای این مشکل برگزینیم؟
تصور کنید 20 سال پیش ،شما همان نابغه ای بودید که ایده بزرگی مثل Google و Facebook و آیس پک را در سر داشتید. شما میتوانستید هرکدام از این 3 ایده را انتخاب کنید و امروز تبدیل به یک میلیاردر شوید ! اما فقط اگر یک کدام از این 3 ایده را انتخاب کرده بودید… نه اینکه هر 3 را باهم انتخاب کنید و شروع به کار کردن بر روی آنها کنید.
اگر تصور میکنید هر 3 را انتخاب میکردید، ثروتمندتر می شدید سخت در اشتباه هستید، زیرا شاید حتی یکی از این 3 ایده تان را هم عملی نمیکردید !

داشتن ایده های بزرگ و رویاهای درخشان کـافــی نیست !
خیلی از مردم ایده های عالی دارند… مشکل اینجاست که داشتن تعداد زیادی ایده ی عالی، یکدیگر را در ذهن تان قبل از تبدیل به واقعیت شدن خـنـثـی میکنند.

لازم نیست 100 تا ایده عالی در ذهن پرورش دهید و تجزیه و تحلیل کنید… کافیست فقط 1 ایده و رویا را انتخاب کنید و بخواهید بدنبالش بروید.

داشتن چــنـد جــهـت مـخـتـلـف برای یک متحرک اجازه نمیدهد که متحرک مـسـیـر طـولـانــی-ای را بخواهد بپیماید.

چطور غیرممکن ها را در زندگی ممکن کنیم؟
تصور کنید یک رویای بزرگ و یا یک ایده عالی در سر دارید که میدانید عملی کردن آن و تبدیل به واقعیت کردن آن میتواند زندگی خیلی ها را از جمله خودتان را دگرگون کند ! چیزی شبیه به تولیدِ واکسن ویروس ایدز ، این ایده بزرگ کاری میکند که شما دیگر به کارهای دیگرتان اهمیتی ندهید ! مشتاق باشید حتی شده چند روز ، چند ساعت ، چند دقیقه زودتر واکسن را کشف کنید تا جان چندین انسان را هم که شده نجات دهید !

این ایده بزرگ، کاری میکند تمام زنبور های داخل بادکند با هم متحد شوند و یک دسته زنبور بزرگ تشکیل دهند و اینطوری با سرعت بیشتر و در مسیر مشخص تری حرکت میکنند و شما را سریع تر و دقیقا به آنچه که میخواهید می رسانند.

دقیقا این کلید موفقیت شماست.
اگرمیخواهید رویایتان را بدست آورید و تبدیل به واقعیت کنید، فقط به یک رویا بچسبید و دیگر رویاهایتان را نادیده بگیرید تا زمانی که آنرا تبدیل به واقعیت نکردید.

خیلی از افرادی که در راه رسیدن به رویاهایشان شکست میخورند، دلیل آن نداشتن انرژی، هوش و یا اشتیاق کافی نیست ! بلکه نداشتن یک مسیر مشخص و متحد نکردن تمام زنبورهای داخل بادکنک است.

استیو جابز رهبر دنیای تکنولوژی و موسس شرکت اپل میگوید :

تمرکز ،بـلــه گفتن به چیزهایی که میخواهید نـیـســت
تمرکز دقیقا نــه گفتن به تمام چیزهایی که میخواهند شما را از تنها کاری که میخواهید انجام شود، دور میکنند

دیدگاهتان را بنویسید