تکنیک انقلابی مدیریت زمانروش پامادورو – کمتر کار کنید، بیشتر نتیجه بگیرید

 

فرانسیسکو سایریلو نام کارآفرین ایتالیایی است که در سال 1980 دانشجوی رشته نرم افزار بود و زمان درس خواندن به دنبال تکنیکی می گشت تا بتواند زمان برنامه نویسی بیشتر تمرین کند، هنگام تمرین برنامه نویسی انرژی و خلاقیتش را حفظ کند و خسته نشود؛ فرانسیسکو توانست تکنیکی اختراع کند، که تا به امروز در بهترین کلاس های آموزشی مدیریت زمان توسط بهترین اساتید نیز توصیه و تجویز میشود…

فرانسیسکو سایریلو (Francesco Cirillo) کارآفرین، نوآور و خالق تکنیک مدیریت زمان پامادورو ،موسس XPlabs به مدت 10 سال است به شرکت ها و استارتاپ های مختلف کمک میکند تا محصولی را به بازار عرضه کنند، کسب و کاری راه اندازی کنند و یا در قسمت بازاریابی کالاهایشان موفق شوند.

فرانسیسکو به غیر از کارآفرینی و مشاوره، خالق تکنیک انقلابی مدیریت زمان پامادورو نیز هست.
تکنیک پامادورو، علاوه بر اینکه توسط مربیان مدیریت زمان و کارآفرینان دیگر توصیه و تدریس می شود؛ فقط در 3 سال اخیر که این تکنیک در کتابی به کمک فرانسیسکو نوشته و منتشر شد، بیش از 2000000 نفر در سراسر دنیا آنرا خریدند و خواندند.

با اینکه تکنیک مدیریت زمان پامادورو در سال های 1980 خلق شد، اما در دهه 90 میلادی بیش از پیش بر سر زبان ها افتاد و مدرسان و مربیان مختلف شروع به استفاده و تدریس آن کردند.
تا به امروز تکنیک مدیریت زمان پامادورو قدرت و کیفیت خودش را حفظ کرده مانند سابق در هر کاری بهترین جواب را از نظر مدیریت زمان میتوان از این تکنیک گرفت. امروزه نرم افزارهای موبایل مختلفی تکنیک پامادورو را شبیه سازی کرده اند و آنرا قابل استفاده در تلفن های هوشمند کرده اند.

نام “پامادورو” را فرانسیسکو از لغت ایتالیایی “Tomato” (به معنی گوجه فرنگی در زبان ایتالیایی) الهام گرفته بود… زیرا در ابتدای کشف این روش، از تایمر آشپزخانه ای اسفاده میکرد که شبیه گوجه فرنگی بود !

شما در این مقاله، به صورت خلاصه، کاربردی و با مثال، تکنیک انقلابی مدیریت زمان فرانسیسکو سایریلو یعنی روش پامادورو را خواهید خواند. این روش به شما کمک میکند در زمانی که کار میکنید، به بهره وری 100% کار کنید، بیشتر کار کنید، با انرژی کار کنید و هرگز خسته نشوید !

Paul Klipp مدیرعامل Lunar Logic درباره روش پامادورو میگوید :
“من قبل از تکنیک پامادورو بیشتر کار میکردم، بیشتر خسته میشود و بدون هدف هرکاری که به دستم می رسید را انجام میدادم؛ اما این تکنیک به من کمک کرد، فقط در صورت لزوم بیشتر کار کنم، با انرژی کار کنم و اصلا خسته هم نشوم… در واقع روزهایی که با تکنیک پامادورو کمتر کار میکنم، در اصل بیشتر از زمانی کار میکنم که از این تکنیک استفاده نمی کردم…”

چطور از تکنیک پامادورو استفاده کنیم؟ برای استفاده از تکنیک پامادورو، شما به یک زمان سنج یا تایمر نیاز دارید، تا زمان مشخصی را بر روی آن کوک کنید تا به محض پایان آن به شما اطلاع دهد.

    پامادورو به اصطلاحِ فرانسیسکو، هر 25 دقیقه یک واحد پامادورو است.تایمرتان را بر روی این واحد زمانی کوک کنید.
    زمانی که تامیر شروع به کار میکند، سریعا مشغول به کار شوید و از هرگونه حواس پرتی ها دور بمانید. نکته مهم همین است؛ تلفن همراهتان را در هنگام شروع تایمر چک نکنید، ایمیل هایتان را باز نکنید، در شبکه های اجتماعی نچرخید و هرکار دیگری بجز کار اصلی تان را کنار بگذارید. اگر کاری واقعا مهم است و حواس شما را به خودش جذب کرده (مثل تلفن های اضطراری) تایمرتان را متوقف کنید و مجددا پس از برگشت آنرا شروع کنید.
    زمانی که یک پامادورو تمام شد، 3 تا 5 دقیقه استراحت کنید. فرانسیسکو توصیه میکند در این 3 تا 5 دقیقه حرکات کششی انجام دهید، آب بنوشید، قدم بزنید و یا وسایلتان را جمع و جور کنید… در واقع هرکاری که شما را از میز کارتان دور میکند و باعث ایجاد گردش خون در بدنتان میشود مفید است؛ پس معنی این زمان استراحت اس ام اس دادن یا با تلفن صحبت کردن نیست.
    با اتمام هر 4 پامادورو، زمان طولانی تری بین 15 تا 30 دقیقه را به استراحت اختصاص دهید. این کار را انجام دهید و کلا از محیط کار به مدت اشاره شده جدا شوید و اجازه دهید ذهن شما بر روی چیز دیگری تمرکز کند و آرامشش را بازیابد.

 

این ها فقط اصول استفاده از تکنیک پامادورو بودند. شما میتوانید آنرا به سلیقه خودتان و با میزان اهمیت و تمرکز لازم برای کارتان تغییر دهید. برای مثال شاید بخواهید هر واحد زمانی پامادورو را به 45 دقیقه (مثلا برای درس خواندن) تغییر دهید و 15 دقیقه استراحت کوتاه کنید.

شما در ابتدای روز، برای هر فعالیتتان باید از پیش، برنامه ریزی کنید به چند پامادورو زمان نیاز دارید، آنها را بر روی کاغذ بنویسید و هنگام شروع تایمرتان، سریعا دست به کار شوید و کارتان را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید