چطور به سرعت مدرک MBA بگیریم؟

 

[این 5 کار را انجام دهید تا یک مدرک واقعی MBA بگیرید]

 

مهمترین سوالی که امروزه ذهن اکثر جوانان رو مشغول خود کرده این است : مدرک MBA بگیرم؟  جواب این سوال ساده است : بله؛ اما نه از دانشگاه یا کلاس های آموزشی.

 

مدتی است دوستان و کاربران  در شبکه های اجتماعی و یا قسمت مشاوره سوالی مشابه از ما میپرسند : “آیا MBA بخونیم؟” و وقتی میپرسیم چرا این سوال را میپرسید جوابشان این است “برای اینکه پول بیشتری دربیاریم” “کلاس خوبی دارد” “همه دارند، حتما با ارزش است.” “مهارت های زیادی به ما آموزش میدهند تو این دوره

 

یکبار و برای همیشه میخواهیم به این سوال جواب بدیم + شما را راهنمایی کنیم که یک مدرک واقعی MBA نیز بگیرید (چطور؟ بخوانید)

 

چندی پیش هنگامی که بعد از مدت ها یکی از دوستانم را دیده بودم در حال گپ زدن حول مسائل کاری بودیم که شنیدم گفت : “آره؛ دارم مدرک MBA میگیرم برای کارآفرینی

همان لحظه بود که انگار زمان برام متوقف شد! پرسیدم : “چطور ممکنه؟ میخوای بری بشینی سر کلاس بدون هیچ زحتمتی، ریسکی، شکستی اصلا بدون هیچ سردرگمی کارآفرینی یاد بگیری؟

 

واکنش من نشان دهنده عدم علاقه به تحصیلات نیست، بلکه ؛عدم آگاهی جوانانی که فکر میکنند با گذراندن دوره هایی میتوانند شخصیت جدیدی بدست آورند، چیزی که نیستند!. کارآفرین شدن یعنی بدست آوردن یک شخصیت جدید. شما اگر 2 برابر درآمد سالانه یک کارآفرین را به او بدهید هرگز حاضر نخواهد شد برای شما کار کند چرا؟ چون شخصیتش تغییر کرده.

 

بزرگترین مشکلی که با دوره های دانشگاهی و موسسات وجود دارد همراستا نبودن هزینه های فرد با دستآوردهایش است. بدون زحمت، ترس، نگرانی و امید کسی نمیتواند قدم در راه کارآفرینی بگذارد… زیرا کارآفرینی یک مسیر است که در آن مسیر شما باید شخصیت و مهارت های خاصی داشته باشید تا بتوانید به مقصد برسید.

 

اما …اگر میخواهید یک مدرک معتبر و کاملا کاربردی MBA در زمینه کارآفرینی بگیرید این 5 کار را باید انجام دهید. 5 کاری که از امروز شروع کنید انجام دادن نه تنها یک شخصیت جدید و کارآفرین بدست خواهید آورد بلکه واقعا تمام مهارتهای لازم برای کارآفرینی و داشتن مدرک MBA بدست خواهید آورد.

 

+ هرکجای دنیا باشید میتوانید از مدرکتان استفاده کنید !

 

این 5 کار را انجام دهید تا یک مدرک واقعی MBA بگیرید :

 

1. کسب و کاری راه اندازی کنید:

 

همین الان.

اصلا مهم نیست چه محصولی, به چه مشتری, کجا و چطور میخواهید بفروشید. فقط یک کسب و کار راه اندازی کنید. یک اسمی برایش انتخاب کنید، یک وبسایت برایش درست کنید + یک کارت ویزیت برای خودتان تهیه کنید؛ همین.

هرکاری میتوانید انجام دهید. هر محصولی خواستید بفروشید. مهم نیست فروش بلدید یا نه, مهم نیست محصول شما نیاز مشتری را برطرف میکند یا نه ؛ تنها چیزی که مهم است : یک کسب و کار راه اندازی کنید.

بعد از اینکه راه اندازی کردید. کار شماره 2 را انجام دهید :

 

2. محصول یا خدماتی بفروشید:

 

کسب و کارتان را که راه اندازی کردید حالا باید بفروشید.

خدمات/محصولی که انتخاب کردید را ببرید و بفروشید. اگر محلی را مانند مغازه دارید پشت پیشخوان بایستید و سعی کنید محصولتان را بفروشید. و یا اگر به صورت خدمات است و خودتان باید بروید سراغ مشتری ،از همین الان شروع کنید بروید دنبال مشتری یابی تا محصول را بفروشید.

 

هرکاری لازم باشد انجام دهید تا محصول را بفروشید؛ راهنمایی، کمک خواستن، کتاب، فیلم آموزشی… و تا وقتیکه موفق نشدید به مرحله بعد نروید.

این مرحله فوق العاده مهم است و رکن هر کسب و کار و پایه اصلی دوره MBA است.

 

 

 

3. افرادی را برای یک مدت استخدام و بعد اخراج کنید:

 

آیا دوست دارید به معنی واقعی کلمه فارغ التحصیل دوره MBA شوید؟ این کار را باید انجام دهید.

استخدام کارمند سخت است… و سخت تر از آن برای هر کارآفرینی اخراج آن کارمند است. خیلی سخت… شاید الان به نظرتان ساده باشد اما باید این سختی را تحمل کنید و استرس داشته باشید… حتی شب نتوانید راحت بخوابید تا وقتی که کارمندتان را اخراج کنید.

 

و وقتی اخراج کردید خواهید دید چه رشد عظیمی در شخصیت و کسب و کارتان ایجاد خواهد شد.

 

 

 

4. پولتان هایتان را خرج کنید:

 

پولی که از فروش محصول/خدمات تان بدست آوردید را باید خرج کنید. بله! باید خرج کنید. خبری از پس انداز نیست.

باید در بازاریابی ،تبلیغات ،حقوق کارمند، سرمایه گذاری و … خرج کنید. احتمالا پولتان را از دست خواهید داد و هیچ خبری از بازگشت سرمایه ای که افراد متخصص ساعت ها بر روی کاغذ برایتان رسم میکنند و توضیح میدهند نخواهد بود.

 

بهترین کتابِ بهترین بازاریاب و یا متخصص کسب و کار دنیا را هم بخوانید و یا اصلا خود شخص نویسنده آن بخواهد برایتان توضیح دهد و بیزینس پلن تان (طرح کسب و کار) را برایتان رسم کند و ثابت کند چقدر سود کسب خواهید کرد؛ هرگز !!!!!! یاد نخواهید گرفت یک تصمیم تجاری غلط چه حس و حالی دارد.

 

شما باید تصمیم های تجاری زیادی بگیرید. اینکه چطور پول خرج کنید و سرمایه گذاری کنید و پولتان تماما خرج شود و هیچ عایدی نداشته باشید. بله؛ شما باید مزه تلخ از دست دادن پول را بچشید تا همیشه یادتان بماند که تصمیم درست گرفتن نیاز به چه پیش نیاز هایی دارد… که بهش میگن : تجربه.

 

 

 

5. چرخش:

 

و آخرین کاری که باید انجام بدهید تا یک فارق التحصیل واقعی MBA باشید : چرخش.

باید کسب و کارتان را کامل تغییر دهید و جهت گیری جدیدی را انتخاب کنید. اگر قبلا محصولی می فروختید، الان باید خدمات پس از فروش آن محصول را بفروشید. شاید تمام ویژگی های دیگر محصولتان اضافی و فقط یکی از آنها مهم است که مشتری حاضر به دادن پول و خرید آن محصول است : اضافات را حذف کنید.

 

شاید سخت باشد (که هست!) و باید یاد بگیرید دو دستی به ایده تان نچسبید. باید یاد بگیرید هماهنگ با نیاز بازار پیش بروید نه با خواسته خودتان.

 

تبریک عرض میکنم ! شما یک فارق التحصیل رشته MBA هستید.

 

شما اگر یاد بگیرید چطور یک کسب و کاری را راه اندازی کنید، به اوج برسانید و بعد مجبور باشید آنرا فراموش کنید و یک کسب و کار جدید راه اندازی کنید به معنی واقعی کلمه یک فارق التحصیل MBA خواهید بود.

 

شاید به نظر ساده و غیر واقعی به نظر بیاید، اما شما اگر یادگرفتن از طریق ریسک کردن را یاد بگیرید نه مطالعه، بسیار سریع تر (شاید 1/4 زمان گذراندن این دوره در دانشگاه) و بسیار ارزان تر ! مهارت های لازم را بدست بیاورید.

 

شما اگر اصول کار را خودتان یاد بگیرید در شما نهادینه میشود. دیگر مهم نیست در کدام کشور باشید. در کدام صنعت باشید. در کدام وضعیت سیاسی اقتصادی باشید، شما میتوانید پول بسازید. تمام دروسی که قرار است در رشته MBA بگذرانید تا بتوانید یک بیزینس من شوید و با راه اندازی کسب و کار خودتان تمام آنچه را نیاز دارید را بدست خواهید آورد.

دیدگاهتان را بنویسید