چطور به سرعت احترام کسب کنیم؟ (8 راه برای اینکار وجود دارد)

 

هرکاری که بخواهید در کسب و کار یا زندگی انجام دهید؛ به مردمی نیاز دارید که به شما احترام بگذارند.

 

اما زمانی که شما نسبت به موقعیتی که دارید جوان هستید، تازه وارد صنعتی شدید، یا به عنوان یک خانم در یک صنعت یا محیط مردانه وارد شدید اگر بتوانید کاری کنید که دیگران به صحبت ها و ایده های شما گوش بدهند …کار بزرگی کردید.

 

کتاب ها و مقالات و مطالب آموزشی زیادی در این باره وجود دارد که چطور کاری کنید توسط دیگران جدی گرفته شوید؟ چطور قابل احترام باشید و … شما میتوانید از امروز به مدت 6 ماه شروع کنید تمام کتاب ها را خواندن و حفظ کردن اما ما برای شما چکیده و اصول اصلی کسب احترام و جدی گرفته شدن حرفتان توسط دیگران را اماده کرده ایم. این 8 اصل گلچین تمام کتاب ها و مقالات و مطالب است پس آنها را به دقت بخوانید و اجرا کنید

 

شما در این مقاله میخوانید :

 

    چرا باید از آخرین اخبار ورزشی و موسیقی و صنعت تان آگاه باشید؟

    اعتماد به نفس چطور باعث میشود احترام کسب کنید؟ تواضع چطور؟

    چطور یک سخنرانی میخکوب کننده ای انجام دهید؟

    چطور با چشمانتان درون فرد مقابل را بخوانید؟

    و

 

قسمت اول

 

 

 

5. اجازه ندهید اشتباهات سخنوری تان باعث تخریب عزت نفس تان شود :

 

اگر در انتهای آخرین جمله صحبت تان صدایتان را بالا ببرید؛ به این معنی است که جمله سوالی پرسیدید و این در انتهای سخنرانی به نظر جالب نمی آید زیرا در ذهن مخاطب صدای فردی که از گفته هایش زیاد مطمئن نبود را تداعی میکند. (برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چطور یک صدای تاثیر گذار داشته باشید این مقاله را بخوانید)

 

پس هیچوقت لحن صحبتتان را طوری طراحی نکنید تا نتیجه گیری را به فرد شنونده واگذار کنید؛ اگر میخواهید طرف مقابل را با سوال به فکر وادارید در میان صحبتتان این کار را انجام دهید و در انتهای صحبتتان با لحنی قاطع و محکم خودتان طوری نتیجه بگیرید که جای شکی در ذهن شنونده نماند

 

 

 

 

 

6. تواضع و اعتماد به نفس – هردو را باهم نیاز دارید :

 

احترام نیازمند نسبت های برابر تواضع و اعتماد به نفس است؛ شما نیاز به اعتماد به نفس قابل قبولی دارید تا دیگران را مجبور کنید به شما احترام بگذارند. اما نباید اعتماد به نفس شما به حدی باشد که باعث شود احساس کنید از دیگران برترید.

 

تواضع یکی از راه های بدست آوردن احترام است؛ در حالی که اعتماد به نفس راه بچنگ آوردن آن است(!)

 

از هر دو نیاز به استفاده خواهید داشت؛ اما به نسبت مساوی.

 

 

 

7. بدونید اطرافتان چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است :

 

اولین نفری باشید که از تغییرات صنعت تان آگاه میشوید؛ از اتفاقاتی که در حیطه کاریتان روی داده. هر روز رویداد ها و اخبار کسب و کارتان را بخوانید و پی گیر باشید.

 

همیشه باید یک گام از دیگران جلوتر باشید از نظر بروز بودن تا منبع معتبر خبر باشید.

 

یکی از بهترین کارها این است که بروز باشید با اخبار صنعت خودتان / ورزش محبوب افراد در صنعتتان / صنعت موسیقی مورد علاقه افراد در صنعتتان

 

این یعنی شما یک بار اطلاعاتی خوبی خواهید داشت تا با هر فردی در صنعتتان بتوانید هم صحبت باشید. و هم صحبت بودن یعنی اعتماد و اعتماد ناخواسته احترامی برای شخص اعتماد شده بهمراه دارد.

 

پس سعی کنید بروز باشید و با اخباری که در صعنعت های مربوطه میگذرد؛ با افراد درون حیطه کاریتان در حول این مباحث بحث و گفتگو کنید؛ نظر دهید و اجازه دهید بدانند که بار اطلاعاتی بالایی از محیط اطرافتان دارید.

 

 

 

 

 

8. با شخصی که در حال صحبت هستید؛ چشمانش را با چشمانتان قفل کنید :

 

این تکنیک قوی ترین تکنیک از این 8 تکنیک است.

 

شما باید بتوانید در حال صحبت کردن با هرکسی درست به چشمانشان نگاه کنید و این قدم اول است.

 

قدم دوم آن است که بتوانید نگاهتان را بر روی نگاهش قفل کنید؛ طوری که اجازه ندهید جای دیگری نگاه کنید.

 

شما با این کار ناخودآگاه چند چیز به طرف مقابل ابراز میکنید : 1) من در حال نگاه کردن در چشمانت هستم و دارم درونت را میبینم (و این کار باعث میشود طرف مقابل نتواند احساس تمسخر و یا طعنه نسبت به شما داشته باشد) و 2) من آنقدر مهم هستم که تو در طول صحبتم به من نگاه میکنی (و باعث میشود طرف مقابل ناخودآگاه احساس کند با فرد مهمی در حال صحبت است زیرا در طول صحبت او نمیتواند جای دیگری را ببینید

دیدگاهتان را بنویسید