چرا باید این کتاب را بخوانید

افسونگری (هنر نفوذ در ذهن ها، دل ها و رفتار ها)

 

کتاب افسونگری (هنر نفوذ در ذهن ها، دل ها و رفتار ها) دهمین کتاب نویسنده پرآوازه یعنی گای کاوازاکی است. این کتاب قصد دارد به شما آموزش دهد چطور میتوان کاملا با رعایت نکات اخلاقی بر مردم تاثیر گذاشت

 

تاثیرگذاری و داشتن نفوذ بر دیگران از جمله مهارت هایی است که عده کمی به صورت ذاتی در خود دارند و عده کثیری خواهان بدست آوردن آن هستند اما منبعی خوب و معتبر برای جمع آوری اطلاعات و داده ها ندارند. کتاب گای کاواساکی یک مرجع فوق العاده معتبر برای تمام افرادی است که خواهان یادگیری نحوه تاثیرگذاری و نفوذ بر دل ها ,ذهن ها و اعمال دیگران است.

 

برای مثال :

 

    چرا در خرید به بعضی از فروشنده ها اعتماد میکنیم و به بعضی خیر؟

    چرا بعضی از افراد بدون آنکه سخنی گفته باشند توجه و اعتمادمان را جلب میکنند؟

    چرا تلفن همراه آیفون مان را چنین تمیز و با ظرافت نگه میداریم؟

    چرا اگر مارک کفش هایمان اگر نایک باشد احساس حرفه ای بودن در ورزش میکنیم؟

    چرا رنگ آبی طرح اصلی فیسبوک باعث میشود حس برقراری ارتباط و اعتماد بیشتری داشته باشیم؟

    و

 

افسون کردن در لغت به معنی مات و مبهوت کردن است.

یعنی کاری کنید طرف مقابلتان چنان مات و مبهوت شما (و یا برند شما) باشد که تمام خواسته های شما را (خرید, اعتماد, تبلیغ …) را برآورده کند (البته کاملا در چهارچوب اخلاق)

 

گای کاواساکی با توجه به سابقه همکاری اش با شرکت هایی مانند اپل، گوگل ،موتورولا به این نتیجه رسیده است که تاثیرگذاری و نفوذ میتواند فروش، محبوبیت و تقاضای یک برند را افزایش دهد. حال چه برند شخصی باشد چه شرکت.

 

گای تمام درس ها و آموزه هایی که خودش در این سالها فراگرفته و امتحان کرده است را در یک کتاب جمع آوری کرده است که به گفته خودش : شما با خواندن این کتاب میتوانید یک افسونگر باشید، البته به صورت علمی.

 

کتاب افسونگری به ما آموزش میدهد چطور روابط اجتماعی قدرتمندی بر پایه اعتماد و تاثیرگذاری بالا ایجاد کنیم که شامل تمام چیزهایی میشود که در کتاب نام برده شده مانند لبخند تاثیر گذارد، نحوه سخنرانی و حتی قسم خوردن. اینکه چطور رئیس مان ،کارمندانمان، همکاران و مشتری مان را افسون کنیم هدف این کتاب است.

 

 

 

واقعا خوندنش مهمه؟

 

گای در فصل اول کتاب می نویسد :

 

 

 

    به هر میزان که اهداف شما بزرگ تر باشد ، بیشتر نیاز خواهید داشت تا قلب وذهن مردم را تغییر دهید.  در این فصل می آموزیم که افسونگری چیست و چرا برایپیشبرد اهدافمان به آن نیازمندیم… در حقیقت افسونگری ابزاری است که ما ازطریق آن دیگر افراد جامعه را وادار به انجام کاری میکنیم که دوست داریم. برایآنکه یک فرد بتواند مردم را افسون کند، میبایست بفهمد که مردم چگونه فکرمیکنند، احساس میکنند و باور پیدا میکنند. راه حل اینست که خود را جای فردی تصور کنید که می خواهید او را افسون کنید و سوالات زیر را بپرسید:

    ●این فرد بدنبال چیست؟

    ●آیا ارزش دارد که بخاطر تغییر،تلاش کنم؟

    ●آیا من می توانم تغییر کنم؟

 

 

 

این کتاب چه موضوعاتی رو پوشش میده؟

 

موضوعاتی که این کتاب پوشش میده کاملا مطابق با سرفصل های آن است که به ترتیب :

 

    فصل اول:چرا به افسونگری نیازمندیم؟

    فصل دوم :چگونه می توانیم دوست داشتنی باشیم؟

    فصل سوم :چگونه می توانیم مورد اعتماد واقع شویم؟

    فصل چهارم :چگونه خود را آماده کنیم؟

    فصل پنجم :چگونه کار معرفی و عرضه را انجام دهیم؟

    فصل ششم :چگونه بر مقاومتها غلبه کنیم؟

    و

 

 

 

نظر کارشناسان و مدیران و کارآفرینان بزرگ در مورد این کتاب چیست؟

 

در این قسمت شما قسمتی از نظرات افراد سرشناس و کارآفرین میلیونر دنیا را در مورد این کتاب میخوانید :

 

    ” گای در این کتاب به خوبی هنر باور و انتقال پیام و ایده را شرح داده است. باور و انتقال ایده اصلی یک شرکت به مشتری از بزرگترین ثروت های یک شرکت است که گای به صورت ساده راه رسیدن به آنرا شرح داده است” __ریچارد برانسون (کارآفرین، موسس مجموعه ویرجین)

 

    ” این کتاب را بخوانید تا یادبگیرید چطور یک شرکت با نفوذ و تاثیرگذار مانند اپل (Apple) خلق کنید.” __استیو وزنیاک (شریک استیو جابز در تاسیس اپل)

 

    ” گای به شما آموزش میدهد چطور منشاء اصلی باور مردم را از ذهن و قلب هایشان را کسب کنید و یک فرد تاثیرگذار در زندگی آنها باشید مخصوصا در زمان بحران. ” __دکتر فیل زیمباردو (پروفسورروانشناسی دانشگاه استنفورد)

 

    ” گای برای کسب و کارهای کوچک چنان زیبا موضوع نفوذ بر دلها را شرح داده که هر کارآفرینی باید این کتاب را بخواند تا مهمترین رکن کسب و کارش را بداند : تاثیرگذاری بر مشتری. ” __جین اپلگیت (کارشناس مدیریت کسب و کارهای کوچک و نویسنده کتاب 201 ایده برای کسب و کار کوچک تان)

دیدگاهتان را بنویسید