ابزار بهره وری کارافرینان موفق دنیا چیست ؟

ابزار بهره وری کارافرینان موفق دنیا چیست ؟

در طول تاریخ کارافرینان بیشترین بازدهی را میان تمام مردم داشته اند ، بهره وری کار افرینان از ابتدای تاریخ تا کنون قدرتی بسیار ستودنی بوده و هست.

معمولا موضوع بهره وری هم وقتی مطرح میشود که منابع شما محدود است.
نیروی کار، سرمایه، وقت و … منابع ما در تولید چیزها هستند. مهم نیست کار شما تولید باشید یا ارائه خدمات، ما در جهانی زندگی میکنیم که منابع محدودی در اختیار ما گذاشته است.

وقتی منابع شما محدود باشد، تفاوت بین شما و رقیب تان زمانی ایجاد میشود که بتوانید بیشترین بهره را از منابع تان ببرید.

فقط در این صورت است که میتوانید مطمئن باشید بهره وری شما، برگ برنده شما در این رقابت است


امواج ذهنی – برای تمرکز بیشتر، خواب و رفع نگرانی

خانم مارین، توصیه میکند از آهنگ یا صداهایی که با امواج ذهنی آلفای شما را هماهنگ هستند را برای اهداف مختلفی مثل مطالعه یا نوشتن با تمرکز بالا، خواب خوب و رفع نگرانی و خستگی استفاده کنید.

اما شاید بپرسید امواج چی هستند؟
ذهن، از خود امواجی به دنیای بیرون ساطع میکند. شما با افکار مختلف و احساساتی که دارید، امواجی به فرکانس های مختلف ساطع میکنید. شاید دیده باشید وقتی کسی شدیدا نگران است اما به شما چیزی هنوز نگفته، شما متوجه نگرانی اش میشوید.

و یا وقتی یکی از دوستان تان خیلی خوشحال و هیجان زده چیزی را تعریف میکند ناخودآگاه شما هم خوشحال و هیجان زده میشوید.

مثال دیگر آن تمرکز بیشتر برای مطالعه در کتابخانه است؛ ریشه تمام این هماهنگی ها، از امواج ذهنی است. اخیرا دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که موسیقی هایی با امواج مشخص، بر ذهن تاثیر میگذارند و میتوانند باعث افزایش تمرکز، خواب بهتر یا رفع خستگی شوند.

اپلیکیشین های مختلفی تا به امروز برای این کار منتشر شده است که این امواج را به دلخواه شما منشتر میکنند. ما چند تا از بهترین های این اپلیکیشین های موبایل را در زیر برای شما پیدا کردیم که میتوانید استفاده کنید :

برای iOS یا آیفون :

Brain Wave


لیست انجام کارهای روزانه با ساعت اتمام

یکی دیگر از ابزارهایی که باعث افزایش شدید بهره وری میشود، داشتن یک لیست انجام کارهای روزانه، البته با ساعت اتمام دقیق کارهاست.

شاید خیلی از شماها از این لیست ها در طول روز دارید.
کارهایی که باید امروز انجام شوند اما… بعضی وقت ها نمیرسید و این کارها به فردا موکول میشوند. اگر خیلی دقیق شوید و علت آنرا جویا شوید، میبینید قانون پارکینسون نقش بسزایی در انجام نشدن کارها داشته است.

قانون پارکینسون میگوید : شما به اندازه زمانی که در اختیار دارید تا کار مورد نظر را تمام کنید، کار شما طول خواهد کشید؛ نتیجه آن خیلی ساده است… باید زمانبندی برای کارهای روزانه تان داشته باشید.

نه فقط برنامه ریزی، بلکه زمانبندی نیز اهمیت فراوانی دارد.
به این معنی که باید بدانید چه کاری را در چه ساعتی باید تمام کرده باشید. این کار کمک زیادی به شما میکند تا کارهای بیشتری در طول روز انجام دهید.


تقویم بزرگ در خانه یا محل کارتان داشته باشید

جولیان هارتز معتقد است با داشتن یک تقویم بزرگ که بر روی دیوارتان نصب شده است یا زیر دستی تان بر روی میزکارتان است، کمک میکند تا بتوانید رفتارتان را نسبت به اهداف تان تغییر دهید.

وی این تقویم ها را ندارد و در عوض از Google Calendar استفاده میکند (اگر دوست داشتید، میتوانید از این تقویم آنلاین گوگل استفاده کنید) اما هدف از این کار چیست؟

شما با داشتن دید کامل نسبت به هفته گذشته تان و مقایسه آن با هفته قبل، میتوانید ببینید چه کارهایی انجام دادید، چه کارهایی انجام ندادید؟ چقدر به مسیر هدف تان نزدیک تر هستید؟ چقدر درحال دور شدن از هدف تان هستید؟

رویدادهای پیش رو کدامند؟ تاریخ موعود اهداف جلوی چشم شماست و خیلی اثر بیشتری دارد نسبت به اینکه آنها را جایی یادداشت کرده باشید و فقط بخوانید.

داشتن یک تقویم با قابلیت مشاهده روزهای کل هفته در یک نگاه، به شما کمک میکند ساختار کارهای روزانه تان را تشکیل دهید و بتوانید کارهای بیشتری در طول هفته به اتمام برسانید.

و نکته دیگر امکان کنار گذاشتن زمان خالی برای خودتان است.
باید بتوانید در طول هفته، زمانی را به خودتان اختصاص بدهید. منظور از خودتان، واقعا خودتان است… نه کارتان، نه خانواده، نه همسر، بچه ها … بلکه فقط خودتان !

تا بتوانید بر روی اهداف شخصی، یادگیری و ارتقا مهارت و یا آرامش و رفع خستگی داشته باشید.


زنگ ها را به صدا درآورید

خانم زاکربرگ معتقد است که شیوه سنتی بهتر است و برای همین برای کارهای مختلف، ساعات زندگی مختلفی با موبایلش کوک میکند.

او از قبل برنامه ریزی و زمانبندی میکند تا برای کارهای مختلف چه مقدار زمان احتیاج دارد، سپس توسط تلفن همراه اش، زنگ مورد نظر را برای به صدا در آمدن در ساعت مشخص، زمانبندی میکند.

به عقیده وی با این کار کمک میکند تا جلسات بلند و نامربوط کوتاه تر شوند، اضطراب به صدا درآمدن زنگ باعث شود تا با تمرکز بیشتری کار کنید و سریع تر کارتان را تمام کنید.

این حقه و تکنیک ساده، کمک میکند به صورت ناخودآگاه در انجام کارهایتان سرعت بالاتری داشته باشید و تمایل کمتری برای پرداختن به امور کمتر مهم تر داشته باشید.


کاردستی باعث افزایش انگیزه و تمرکز میشود

اورن عاشق پختن غذاست. او این کار را از وقتی شروع به انجام دادن کرد که متوجه شد با انجام کارهای یدی، کارهایی که دخالت دست مهم است، تمرکز و انگیزه بالایی پیدا میکند.

او برای اطمینان از کار، در طول دو ماه مختلف آزمایشی انجام داده؛
یک ماه، هر هفته کارهایی مثل آشپزی، شیرینی پزی، شستن ظروف، نواختن ساز، نوشتن و … را در طول برنامه روزانه اش گنجانده است و بهره وری حاصل در انتهای ماه را ثبت کرده است.

یک ماه دیگر نیز بدون انجام این کارها و فقط کار کردن، تایپ، مطالعه و اموراتی که کمتر با دخالت دست انجام میشوند را انجام داده است. تفاوت در انتهای ماه چشمگیر بود.

وی متوجه شد نه تنها کارهایی مثل آشپزی و نواختن ساز وقت گیر نیستند، بلکه کمک زیادی به افزایش تمرکز بر دیگر امورات روزانه دارند؛ او از این پس کارهای دستی مختلفی در طول هفته انجام میدهد و توصیه میکند حتما برای افزایش بهره وری شما نیز همچین کارهایی انجام دهید.

کارهای ساده ای مثل پختن غذا، جارو زدن، نواختن ساز، سفالگری، کاردستی درست کردن و … کارهایی بسیار مفید با تاثیرغیرمستقیم و چشمگیر بر کارهای اصلی تان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید