احمد مهدیلو احمد مهدیلو

آموزش فشرده مدیتیشین (چطور با روزی 2 دقیقه مدیتیشین (مراقبه) در کمال آرامش موفقیت را جذب کنید)

 

آیا شرایط زیر برای شما آشناست؟
هر روز عجله دارید؛ کارهایتان به موقع انجام نمیشوند، استرس دارید، همیشه کارهای عقب افتاده برای انجام دادن دارید، هرچقدر کار میکنید باز سر پله اول هستید و انگار هیچ پیشرفتی نکردید و غریزه و خلاقیت تان به شدت افت کرده و انگار دنیا سر جنگ با شما دارد…

این شرایط و حالات روزانه خیلی از ماست.
دنیای امروزی به ما چنان تلقین کرده که اضطراب و استرس بخش جدایی ناپذیر زندگیِ ماست و هرچقدر بیشتر استرس و اضطراب داشته باشیم فکر میکنیم موفق تر هستیم و یا حداقل کارهای مهم تری برای انجام دادن داریم.

در صورتی که؛
نه تنها اینچنین نیست، بلکه قضیه کاملا برعکس است.

در درون هریک از ما غریضه و قوه خلاقیتی نهفته است که به ما ناخودآگاه در تصمیم گیری هایمان کمک میکند. به هر میزان به صورت آگاهانه آرام، ریلکس و به دور از استرس و اضطراب باشیم، ذهن ما بهتر کار میکند، میزان خلاقیت ما افزایش پیدا میکنم و راحت تر میتوانیم راه درست تشخصی بدهیم یا پیدا کنیم.

اما اکثر ما فراموش کردیم که باید در آرامش و به دور از اضطراب و استرس روزانه راه موفقیت مان را پیدا کنیم.

برای مثل در زمان مدرسه و امتحان یادتان هست قبل از امتحان چقدر راحت به تمام سوالات پاسخ میدادید؟ اما درست سر امتحان که با سوال مورد نظر مواجه می شدید نه تنها در اثر استرس وارد شده پاسخ مورد نظر یادتان میرفت، بلکه به کلی موضوع و مباحث را فراموش میکردید.

با اینکه توصیه های شعارگونه “آرامش در حین امتحان مهم است…” را از سوی دبیران می شنیدیم، اما واقعا در هیچ کتاب درسی راهکاری عملی به ما آموزش داده نشد تا مهم ترین درس زندگی مان را یاد بگیریم.

دقیقا مهارت پیدا کردن در حفظ آرامش و رهایی از استرس روزانه، مهم ترین مهارتی خواهد بود که در زندگی برای موفقیت در هر کاری باید داشته باشید.

شما اگر فروشنده باشید، اگر مدیر باشید، اگر دانشجو باشید، کارآفرین باشید، کارمند باشید و … اگر بتوانید با یک تکنیک ساده (که در این مقاله میخوانید) آرامش تان را بدست آورید و آنرا حفظ کنید، قوه خلاقیت شما رشد فوق العاده ای خواهد کرد و به شدت در کارهایتان پیشرفت میکنید.

حفظ آرامش، یکی از کلیدی ترین آموزه های هر دین است.
دعا و نیایش کردن نیز یک نوع مراقبه است که به شما کمک میکند استرس و فشار روانی را از ذهن تان بیرون کنید. تا به حال دقت کردید در اوج سختی و مشکلات و اضطراب، یک دعا، از اعماق وجود چطور آرامش را به شما بر می گرداند؟
هـــدف این مقاله نیز همین است.

شما برای موفقیت در هر کاری، باید در نهایت آرامش تلاش کنید.
کوشش و تلاش آگاهانه به شما هیچ کمکی نمیکند هیچ، بلکه قوه خلاقیت تان را نیز خنثی میکند و اجازه نمیدهد راه هایی را که به هدف تان نزدیک تر میکند شما را پیدا کنید.

مثال بارز آن زمانی است که شما برای رسیدن به چیزی عجله ای ندارید (مانند خرید خانه، فروش ماشین، ادامه تحصیل و …) و به صورت باورنکردنی، بهترین مشتری، فروشنده ،استاد و … نیز در سر راه شما قرار می گیرند و شما را به هدف تان می رسانند.

اما برعکس درست زمانی که عجله داشته باشید و یا تحت فشار روانی برای انجام کاری باشید، گویا مه و باد و ابر و خورشید دست در دست هم میدهند تا شما را به خواسته تان نرسانند.

بنابراین میتوانیم نتیجه بگیریم، آرامــــش کلید مـوفقـــیت است و موفقیت کلید خـوشـبـــختی و ثــــروت و هرآنچه میخواهید است.

شما در این مقاله، یک پکیچ فشرده مراقبه و مدیتیشین یاد میگیرد که به شما کمک میکند، حتی در بحرانی ترین لحظه های زندگی تان، در سخت ترین شرایط و پرفشارترین زمان ها، آرامش کامل بدست آورید و بتوانید خلاقانه ترین انتخاب را انجام دهید.

این تکنیک مدیتیشن فقط 2 دقیقه است !
شما فقط با روزی 2 دقیقه انجام این تکنیک، نتایج فوق العاده ای بدست خواهید آورد، از نظر ذهنی آرامش فوق العاده ای بدست خواهید آورد و خلاقیت تان به صورت بی حد و مرز در خدمت شما قرار خواهد گرفت.

این تکنیک مدیتیشین یا مراقبه از آموزه های ذن و بودیسم باستان الهام گرفته شده و چنان راحت است که میتوانید به صورت ایستاده، نشسته یا خوابیده، حتی در محل کارتان، در اتوبوس، تاکسی و … هم آنرا انجام دهید.

اگر بتوانید هر روز از این مینی مدیتیشتن استفاده کنید، هرآنچه را که تاکنون با تلاش و سختی بدنبالش بدست آوردنش بودید، در کمال تعجب خیلی راحت وارد زندگی تان خواهد شد.

 

آموزش فشرده مدیتیشین
چطور با روزی 2 دقیقه مدیتیشین (مراقبه) در کمال آرامش موفقیت را جذب کنید :

 

این تکنیک ساده مدیتیشین هدفش این است که سیستم عصبی بدن تان یکبار خاموش و روشن کند تا از نو شروع به کار کنند مانند ریستارت کردن یک کامپیوتر تا بار روانی تان تخلیه شود و احساس آرامش کنید.

برای اینکه وارد مباحث پیچیده مدیتیشین و مراقبه نشویم و تنها یک تکنیک ساده و آسان را به صورت کاربردی بخواهیم یاد بگیریم و استفاده کنیم، از ابتدایی ترین و پایه ای ترین بخش آن شروع میکنیم : تـــنـــفـــس تان

زمانی که از طریق بینی تان نفس میکشید (دم) شما در حال فعال کردن دستگاه عصبی سمپاتیک تان هستید و زمانی که نفس تان را بیرون می دمید (بازدم) در حال فعال کردن دستگاه عصبی پاراسمپاتیک تان هستید.

این دو دستگاه، دقیقا همانند دکمه روشن و خاموش کردن سیستم کامپیوتر عمل میکنند.
شما روزانه در حال نفس کشیدن هستید در هر لحظه، اما این نفس کشیدن، سیستم را خاموش و روشن نمیکند بلکه بر اثر استرس و فشار روانی، نیمه کاره خاموش و روشن میشود، زیرا تنفس شما سرعتی میشود و بار قبلی تخلیه نمیشود.

دلیل اینکه افکارتان آشفته میشود نیز همین است.
اما چطور به کمک مدیتیشین در عرض دقیقه یک آرامش واقعی را تجربه کنیم؟

برای بدست آوردن آرامش :

    2 دقیقه وقت تعیین کنید (به کمک تلفن همراه تان، ساعت تان یا …)
    چشمانتان را آهسته ببندید و پلک هایتان را با آرامش بر روی هم قرار دهید
    عمل دم (نفس به داخل کشیدن از طریق بینی) را انجام دهید و 3 ثانیه نگه دارید
    عمل بازدم (نفس حبس شده را از طریق بینی بیرون بدهید) انجام دهید و تا 4 ثانیه بشمارید
    تکرار کنید

 

برای بدست آوردن انرژی بیشتر :

    2 دقیقه وقت تعیین کنید (به کمک تلفن همراه تان، ساعت تان یا …)
    چشمانتان را آهسته ببندید و پلک هایتان را با آرامش بر روی هم قرار دهید
    . عمل بازدم (نفس حبس شده را از طریق بینی بیرون بدهید) انجام دهید و تا 4 ثانیه بشمارید
    عمل دم (نفس به داخل کشیدن از طریق بینی) را انجام دهید و 3 ثانیه نگه دارید
    تکرار کنید

دقت کنید، برای بدست آوردن انرژی، نفس حبس شده باید زمان بیشتری در داخل شُش ها نگه داشته شود.

آسان بود، نه؟
همین الان برای تمرین شروع کنید.

در نظر داشته باشید، اگر 2 دقیقه تبدیل به 20 دقیقه شود، نتایج فوق العاده ای بدست خواهید آورد.
این تکنیک پشتوانه علمی و عرفانی دارد و در فرهنگ بودیسم به منظور پالایش روح به شدت توصیه میشود، اما توضیحات بیشتر و اثبات آنها از حوصله این مطلب خارج است.