احمد مهدیلو احمد مهدیلو

9 حقه ی کثیف روانشناسی (که کازینوها استفاده میکنند تا مردم پول بیشتری خرج کنند)

 

اکثر افرادی که حقه های روانشناسی پشت پرده کازینو ها خبر ندارند، معتقدند : “اگر خوش شانس باشید، میتونید یکروز در کازینو، درآمد یکسال تان را بدست بیارید… فقط اگر خوش شانش باشید.” متاسفانه نه خودشان، بلکه هیچ شخص دیگری را نمی شناسند که دراز مدت، توانسته از کازینو ها یا به اصطلاح قمارخانه ها پول کسب کند. چرا؟ در این مقاله میخوانید…

کازینوها یا قمارخانه ها فعالیت های رسمی شان را از قرن 19ام و با ریشه از ایتالیا شروع کردند. خوشبختانه این نوع فعالیت ها در کشور ما ،ایران، ممنوع هستند اما در کشور های غربی مانند آمریکا، این صنعت، سالیانه 73$ بیلیون دلار درآمد دارد، یعنی به عبارتی روزانه 650$ هزار دلار درآمد خالص !

اما سوال اینجاست : چرا مردم با وجود ضرر های زیادی که از قمار کرده اند هرگز تا ورشکستگی از ان دست نمیکشند؟ دلیل آن حقه های روانشناسی است که این افراد پشت پرده کازینو ها از آن استفاده میکنند. بعضی از این حقه ها در تبلیغات تلویزیونی نیز استفاده میشد تا محصولاتی خریداری شوند که حتی تا با امروز نیز از آن استفاده میکنند.

اما کازینوها ،از چه مهندسی و حقه های روانشناسی استفاده میکنند که مردم با اینکه ضرر میکنند، عاشق آن هستند و میخواهند تمام پولشان را خرج کنند؟ شما در این مقاله 9 حقه ی مرموز روانشناسی را میخوانید که کازینوها استفاده میکنند تا تمام پول مشتریانشان را به جیب بزنند.

توجه کنید که این حقه ها خلاف قانون نیستند و کاملا عادی هستند. اما نحوه استفاده آن و تاثیر آن ناخودآگاه در ذهن مشتری چنان قدرتمند عمل میکند که هرآنچه را در پشت پرده انتظار دارند مشتری ناخودآگاه و در خیالش به اراده خودش انجام میدهد.

متاسفانه اکثر مغازه ها، فروشگاه های زنجیره ای بزرگ و بوتیک ها نیز از این حقه ها در خفا استفاده میکنند. پس بهتر است آنها را بخوانید، یاد بگیرید و از آنها آگاه باشید تا هرگز فریب آنها را نخورید.

 

9 حقه ی مرموز روانشناسی که
در کازینو ها استفاده میکنند تا مردم پول بیشتری خرج کنند :

 

    آنها گذر زمان را از شما مخفی میکنند | شما بر هیچکدام از دیوارهای کازینو-ای ساعت نخواهید دید. هیچ پنجره ای رو به بیرون نخواهید دید تا متوجه روز و شب بودن نشوید. زیرا شما اگر ندانید چقدر وقت صرف آنجا کردید شاید هرگز بابت زمانتان هم پشیمان نشوید !
    متاسفانه اکثر فروشگاه های بزرگ نیز از این حقه استفاده میکنند ،هیچگونه ساعت و پنجره و یا درهای شیشه ای بزرگ ندارند تا مشتریان گذران وقت را متوجه نشوند.

 

    آنها وظیفه دارند مطمئن شوند، حتما همه حداقل یکبار برنده شدن را ببینند | در کازینو، اگر شخصی در یک بازی برنده شود و پول زیادی بدست آورد، آنها کاری میکنند تا همه آنرا ببینند، یک مدرک زنده از کسی که برنده شد ! برای این منظور با نورهای رنگی، صدای موزیک بلند و یک گوینده با لحنی شاد در حال دعوت کردن مردم به جشن کسی است که یک موفقیت بزرگ بدست آورده.
    اگر آنها برنده شدند… چرا شما برنده نشوید؟ این دقیقا فکریست که آنها میخواهند در ذهن شما جریان داشته باشد.

 

    آنها فرصت های بر سر راه شما قرار میدهند | در هرکجای کازینو، ماشین ها قمار وجود دارند. آنها کاری کرده اند که در هر فرصتی، هر لحظه که فکر قمار کردن در ذهن شما جاری شد، بدون کمترین وقفه پولتان را خرج کنید و به دنبال ماشین های قمار نگردید. برای مثال حتی در سرویس های بهداشتی، راهروها، درب خروجی و … نیز ماشین ها و بازی هایی قرار داده اند تا قمار کنید.

 

    آنها با کلمه ی “رایگان” شما را تشویق به ماندن میکنند | در کازینوها، حتما یک اتاق برای صرف شام و نوشیدنی، کاملا رایگان وجود دارد. شما میتوانید به هر میزان که میخواهید غذا بخورید و نوشیدنی بنوشید… اما چرا؟ تا حتی شده به خاطر صرف شام و نوشیدن بخواهید زمانتان را در کازینوها بگذرانید.

 

    آنها از ژِتون به جای پول استفاده میکنند | آنها میدانند در ذهن شما “پول” اهمیت زیادی دارد زیرا شما با زحمت آنرا بدست آوردید و تصویر پول را به وضوح میبینید؛ اما درمورد ژتون (سکه های پلاستیکی با رنگ های مختلف که ارزشی برابر پول دارند اما فقط در کازینوها) هیچ ایده ای ندارید و ذهنتان نسبت به خرج کردن آنها کمتر به شما خرده میگیرد !
    تقریبا 99.9% افرادی که پولشان را به ژتون تبدیل میکنند، تمام ژتون هایشان را خرج میکنند و احتمال اینکه بعضی از ژتون ها را ببرند و تبدیل به پول نقد کنند کم است.

 

    آنها میدانند شما هرگز محاسباتی انجام نخواهید داد | آنها از بازی هایی استفاده میکنند که به ظاهر از قوانین ریاضی پیروی میکند و به شما طوری تلقین میکنند که اگر خیلی زرنگ باشید میتونید این بازی را ببرید ! اما واقعا اینطور نیست.
    جو و محیطی که در آن بازی میکنید، اکثر اوقات همراه با صدای بلند، تجمع افراد و سرعت بالایی است.

 

    آنها قدم به قدم شما را دنبال میکنند | در کازینوها از بدو ورود شما به کازینو تا خروج شما آنها شما را زیر نظر دارند. هر بازی را که بازی میکنید را نظارت میکنند. بعضا برای تحلیل، بعضا برای دستکاری بازی و یا اقدامات دیگر. اما اگر در یک بازی برنده شوید، فیلم شما را و تمام کسان دیگری را که در بازی برنده شده اند را فقط برای عموم نمایش میدهند.
    در کشورهایی که صنعت کازینو مجاز است، هر فیلم یا تبلیغ و یا عکسی از کازینو ببینید، یک محیط شاد، مردم خندان و یک عالمه پول خواهید دید… دقیقا تصویری که شما حاضرید تمام پولتان را خرج کنید تا شاید آنرا بدست آورید.

 

    آنها به شما توهم انتخاب میدهند | قماربازها و کسانی که میخواهند با پولشان قمارکنند حق انتخاب دارند وارد کدام کازینو شوند، کدام بازی را بازی کنند و کدام حرکت را انجام دهند…؛ این افراد تصور میکنند همان ابرقهرمانی خواهند بود که متفاوت از دیگران است، زرنگ تر است و بازی را برنده میشوند اما آنها نمیدانند فقط یک فرد معمولی مانند دیگران در کازینو هستند !
    به هر میزان انتخاب قمارباز بیشتر باشد، به همان اندازه تصمیم گیری اش سخت تر میشود و به همان اندازه تصور خواهد کرد شانس برنده شدنش بیشتر میشود؛ اما اینطور نیست.

 

    آنها به شما نوشیدنی های الکل دار پیشنهاد میکنند | افراد تحت تاثیر نوشیدنی های الکلی، ریسک های بیشتری انجام میدهند تا در حالت معمولی… این دقیقا چیزی است که صاحبان کازینو میخواهند و بابت آن هم حاضرند به مشتریانشان نوشیدنی های رایگان بدهند… یک دام خوب برای مشتری راضی.