احمد مهدیلو احمد مهدیلو

زندگیتان را با انجام روزانه این تمرین 6 دقیقه ای متحول کنید

 

برای متحول کردن زندگی و پیشرفت شخصی خیلی گرفتار هستید و هیچ فرصتی ندارید؟ خب من هم همینطور، فقط ما نه، هیچکس دیگری فرصت ندارد… مهم نیست الان در چه جایگاهی از زندگی قرار دارید، هرجایگاهی که داشته باشید، الان در این لحظه که در حال خواندن این مطلب هستید، همه ی ما تنها یک مورد مشترک با همدیگر داریم : خواهان پیشرفت کاری و فردی هستیم

اگر خواهان پیشرفت کاری و فردی نباشید، هر روزتان مانند روز قبلتان خواهد بود. یک زندگی تکراری خواهید داشت با یک سری وقایع و رویدادهای قابل پیش بینی ! این یعنی چیزی بدتر از جهنم…

موفقیت و خوشبختی را اگر بخواهیم با اعداد 1 تا 10 بسنجیم، بدون شک همه ی ما میخواهیم در وضعیت عدد 10 قرار بگیریم. اما… چرا در این شرایط نیستیم؟ چون اکثرمان فراموش کردیم برای بدست آوردن چیزی، باید چیز دیگری را از دست داد، یک مبادله باید انجام شود؛ برای موفقیت نیز، باید زمانی را در روز برای پیشرفت شخصی تان تعیین کنید و هرگز از آن نکاهید.

خب، حالا چه کسی حاضر است وقتش را بگذارد برای اینکار؟ همه مان میخواهیم، اما کسی آیا واقعا اینکار را میکند؟ به طور میانگین فقط 3% مردم… این 3% دقیقا همان افرادی هستند که 97% ثروت را نیز به خودشان اختصاص داده اند و معمولا دیگران حسرت زندگی آنها را می خورند.

اما یک راه میانبر !
ما میخواهیم در این مقاله یک راه میانبر برای شما شرح دهیم. این راه میانبر، دقیقا کاری را برای شما انجام میدهد که برای افراد موفق انجام میدهد، شما تنها نیاز دارید 6 دقیقه هر روز، به این تمرین بپردازید، بدون شک، تضمینی، این 6 دقیقه در روز، در عرض 6 ماه زندگی شما را متحول خواهد کرد.

تنها 6 دقیقه؛ این 6 دقیقه، 6 بخش دارد که برای هر بخش مراحلی تعیین شده. اجازه ندهید سادگی این 6 دقیقه شما را از قدرت این تمرین غافل کند.

این تمرین ساده پشتوانه علمی دارد که در هر بند توضیح داده شده و تمام موارد صحیح و قابل اجرا در آن گنجانده شده، به زبان ساده تر یک بسته کامل موفقیت است، پس از آن استفاده کنید، پیوسته استفاده کنید و سریع بدنبال نتایج آن نباشید، ناخودآگاه زندگی شما را بدون آنکه خودتان بفهمید، دستخوش تغییر خواهد کرد.

 

زندگیتان را با انجام روزانه این تمرین 6 دقیقه ای متحول کنید :

دقیقه 1 | س برای سکوت
اگر عادت دارید زنگ ساعتتان را دقیقه 90 کوک کنید و هر روز صبح با عجله بیدار شوید و برای رفتن به سرکار آماده شوید، باید بدانید که افراد موفق هرگز اینکار را نمیکنند… شما ناخواسته در حال مشغول کردن ذهن تان بر روی موارد بی ارزش هستید !

به جای اینکه دقیق به موقع بیدار شوید؛ زودتر بیدار شوید

بعد از بیدار شدن کارهایتان که سرحوصله انجام دادید، یک جای آرام و ساکت انتخاب کنید و بنشینید. یک سکوت هدفمند اختیار کنید، به هیچ چیزی فکر نکنید (امروز به کی زنگ بزنم و… ممنوع، فقط سکوت) این سکوت کردن میتواند همراه با مراقبه یا دعا و نیایش باشد.

شما با انجام این کار، آرامش عمیقی بر وجودتان جاری می سازید؛ فقط و فقط با 1 دقیقه !
در سکوت فقط بنشینید، فکرتان را آزاد کنید و اجازه بدهید افکار بیایند و بروند، بر روی آنها تمرکز نکنید، بدنتان را آرام کنید و چند نفس عمیق بکشید.

 

دقیقه 2 | ت برای تلقین
برای دقیقه دوم باید اول از همه این مقاله را خوانده باشید (قدرت باورنکردنی تلقین)

اما اگر هم نخواندید، شما باید یک برگه کاغذ برای این تمرین آماده کنید که بر روی آن جملاتی از خودتان بنویسید که دوست دارید باشید برای مثال :

    من عالی ام
    من خیلی خیلی خوش حالم
    من از سلامتی کامل برخوردارم
    پول برایم از همه جا می بارد
    من دوستان خیلی خوبی دارم
    من از یک خانواده خوب و خوشبختی هستم
    من از کسب و کارم ماهیانه $$$$ درآمد دارم
    و …

این برگه، به خودی خود ،خواندن به صورت روزانه میتواند زندگی شما را متحول کند.
شما باید در این برگه، از تخیلاتتان استفاده کنید نه از منطق تان ! شاید الان از نظر منطقی پول برایتان در زندگی در جریان نباشد ! اما باید بر روی این برگه آن چیزی را که میخواهید بنویسید ! نه آن چیزی که هستید یا فکر میکنید میتونید باشید.

جملات شما باید اهداف و خواسته های کوتاه مدت، میان مدت ،بلند مدت شما باشد. برای این منظور توصیه میکنم این مطلب را هم بخوانید (متحول کردن زندگیتان، فقط با یک آینه) این برگه شما،به صورت روزانه انگیزه ای به شما میدهد تا به فعالیتتان ادامه دهید و خواسته هایتان وارد ضمیر ناخودآگاهتان شود.

 

دقیقه 3 | ت برای تخیل
در دقیقه سوم، شما باید چشمانتان را ببندید و فقط تخیل کنید. تصور کنید به خواسته هایتان رسیده اید، طوری تجسم کنید گویا هرآنچه را تجسم میکنید بدست می آورید. خواسته هایتان را احساس کنید، هرچقدر جزئیات بیشتری را تصویرسازی کنید، سریع تر به خواسته هایتان خواهید رسید.

اجازه دهید به صورت واقعی تصویری شفاف از آنچه را میخواهید را ببینید و آنها را احساس کنید. افراد موفق، به کمک منطق هدقگذاری نمیکنند. افراد موفق بر اساس تصورات و خواسته هایشان هدفگذاری میکنند و هدف هایشان را تجسم میکنند. شما اگر از نظر منطقی بخواهید هدفگذاری کنید، شاید نه تنها شرایط موجودتان، شما را ناامید کند، بلکه هیچ فرمولی شما را به خواسته تان نرساند.

اما تخیل، به شما کمک میکند مکانیزم خلاق ذهن شروع به کار کند و هرکجا که هستید، با هر امکاناتی که در اختیار دارید کاری انجام دهید تا شما را همیشه یک قدم به خواسته هایتان نزدیک تر کند.

 

دقیقه 4 | واو برای ورزش
حال بایستید و برای 60 ثانیه بدنتان را گرم کنید، تمام قسمت های بدنتان را حرکت دهید، بدنتان را بکشید و کاری کنید جریان گردش خون سریع تر در بدنتان ایجاد شود.

برای این منظور، حرکات دراز نشست، شنا رفتن و دویدن نیز مفید هستند. زیرا بر روی گردش خون شما اثر مثبتی میگذارند و اجازه میدهند برای تمام طول روز احساس خوب و با نشاطی داشته باشید.

 

دقیقه 5 | خ برای خواندن
شما برای موفقیت بدون شک باید شروع کنید به خواندن کتاب. کتابی را که دوست دارید برای پیشرفت شخصی بخوانید را انتخاب کنید و اگر کتابخوان نیستید، هر روز فقط 60 ثانیه کتاب بخوانید. کم هست، اما جریان جدید و مثبتی در شما ایجاد خواهد کرد.

شروع کنید به کتاب خواندن.
2 خط یا یک پاراگراف، فقط هر روز به مدت 60 ثانیه کتاب بخوانید. حداقل با یک ایده جدید آشنا شوید، یک طرزفکر جدید بدست آورید و یک قدم جلوتر از دیروزتان باشید.

کتابهایی که میخوانید، دقیقا مشخص کننده موفقیت شما هستند. پس در انتخاب آنها دقت کنید و وقتتان را با خواندن مفید بگذرانید.

 

دقیقه 6 | نون برای نوشتن
یک دفتریادداشت روزانه تهیه کنید و هر روز یک صفحه به مدت 1 دقیقه مشغول نوشتن شوید.

هر روز صبح، بعد از گذراندن 5 دقیقه از تمرین، دقیقه آخر را به نوشتن در مورد چیزهایی که دارید و بابت آنها شکرگزار هستید، خوشی هایی که دارید، خاطرات خوبی که داشتید، افتخاراتی که بدست آوردید و احساس خوبی که از بدست آوردن چیزهایی که میخواهید، خواهید داشت بنویسید.

شما با این کار، شروع میکنید به شفاف سازی کردن، رویاهایتان را واقعی تر کنید و اهدافتان را قدرتمندتر پایه گذاری کردن. نوشتن، باعث میشود تمام 5 دقیقه قبل، به صورت قابل قبول در ذهن تان جای بگیرد و انگیزه کافی را برای شروع روز به شما بدهد.

 

 

از همین امروز شروع کن خواندن ادامه مطلب را متوقف کنید و از همین الان شروع کنید… امتحان کنید، فقط 6 دقیقه. مهم نیست الان که این مطلب را می خوانید صبح است یا ظهر یا شب، هر زمانی باشد احساس فوق العاده ای به شما خواهد داد.

شاید در انجام بعضی تمرین ها سختتان باشد، شاید نتوانید جزئیات را در دقیقه 3 به وضوح ببینید، شاید نوشتن در دقیقه 6 خیلی سخت باشد اما مهم نیست. فقط شروع کنید. حتی شده هفته اول کاملا گیج شوید و ندانید آیا تصویر سازی تان صحیح بود یا نه، مهم این است که شروع کنید زیرا به مرور زمان مهارت شما در هر یک از فعالیت های فوق افزایش پیدا خواهد کرد.
این 6 دقیقه، حداقل زمان برای انجام این فعالیت ها به صورت روزانه هستند، شما میتوانید برای هرکدام 6 دقیقه وقت بگذارید، یا برای هرکدام 10 دقیقه وقت بگذارید. هرچقدر بیشتر وقت به این فعالیت ها اختصاص دهید، بازخورد بهتری خواهید گرفت، پس از الان شروع کنید و با این تمرین ساده 6 دقیقه ای روزانه، زندگی تان را متحول کنید.