احمد مهدیلو احمد مهدیلو

زندگی صبحگاهی جادویی که فقط افراد خارقالعاده از آن استفاده میکنند و شما بلد نیستید 750x430

شما روزتان را چطور شروع می‌کنید؟
آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید؟

این بار یک کاغذ دستتان بگیرید و کارهایی که در هنگام شروع روز خود انجام می‌دهید را یادداشت کنید. وقتی به آن یادداشت نگاه کنید احتمالاً ناامید خواهید شد. اکثر ما روزمان را بد آغاز می‌کنیم. دقیقه 90 از خواب بیدار می‌شویم و فوراً می‌خواهیم خودمان را فقط به محل کار برسانیم. چند ساعت اول هم که در محل کار هستیم معمولاً در شک بیداری زودهنگام خود نمی‌توانیم خوب کار کنیم.

از قدیم گفته‌اند که روزی را صبح زود تقسیم می‌کنند. یا میگویند سحرخیز باش تا کامروا شوی. همه این‌ها نشان می‌دهد که چقدر شروع روز ما اهمیت دارد.

درواقع شروع روز مانند لحظه اول استارت در دوی 100 متر است، برنده در همان لحظه مشخص می‌شود. اینکه ما بتوانیم به بهترین شکل روزمان را آغاز کنیم، تضمینی خواهد بود برای موفقیت در ادامه روز.
پس باید بدانید که هر تصمیمی برای موفقیت از بهبود وضعیت صبح‌های ما آغاز می‌شود.

تلاش برای ساخت یک برنامه صبحگاهی که مناسب زندگی شما است اولین قدم شما خواهد بود اما مهم‌تر از هر چیز شب قبل است. اکثر ما صبح را بد و دیر آغاز می‌کنیم که مقصر اصلی آن شب‌نشینی‌های شب قبل از آن است.

همچنین قبل از رفتن به رختخواب باید برنامه روز بعد را آماده و نوشته باشید. تا فردا که از خواب بیدار می‌شوید یک برنامه کامل در دست داشته باشید. پس اگر می‌خواهید شروع روز شما به بهترین شکل ممکن باشد با ما در ادامه این مطلب همراه شوید


درست شروع کردن صبح، قانون اساسی موفقیت
چگونه اینکار را انجام دهیم؟

کل روز شما شبیه به ساعات اولیه‌ای می‌شود که بیدار می‌شوید،
پس افکار، حس و امید خود را در اول روز بالا ببرید.

قدم اول | هیدراسیون، اکسیر زندگی

آب مایه حیات است، مهم‌ترین ماده‌ای که به بدن ما کمک می‌کند آب است. وقتی حدود 6 تا 8 ساعت خواب بوده‌ایم بدن ما بودن آب مانده. بهترین کار این است که روز خود را با نوشیدن آب آغاز کنیم. متأسفانه کمتر کسی به این موضوع اهمیت می‌دهد و کمتر کسی از ما عادت دارد که صبح آب بخورد.

اتفاقاً یکی از مهم‌ترین دلایلی که اول صبح احساس خستگی می‌کنیم کمبود آب بدن است اما ما گمان می‌کنیم که خستگی ما به خاطر خواب دیشب است. پس اولین قدم شما در تغییر صبح‌ها این است که روز خود را با خوردن آب و سایر نوشیدنی‌ها آغاز کنید.

خوردن چای، آب‌میوه و قهوه به شما کمک خواهد کرد، خود آب را نیز فراموش نکنید. حداقل 2 لیوان آب قبل از رفتن به محل کار بنوشید


قدم دوم | شروع؛ کلید تبدیل یک روز خوب

آنتونی رابینز یکی از معروف‌ترین سخنرانان موفقیت، معمولاً در حرف‌هایش از اهمیت یک شروع خوب می‌گوید. او می‌گوید دو فاکتور مهم وجود دارد که رعایت کردن آن‌ها می‌تواند بهترین شروع را برای شما رقم بزند.

  1. سپاسگزاری (شکرگزاری)
  2.  تجسم

این یک تمرین 15 دقیقه‌ای است. وقتی صبح از خواب بیدار شدید و صبحانه خوردید، قبل از خروج از منزل در اتاقتان روی تخت خود بنشینید. به مدت به مدت 15 دقیقه شروع به تجسم اتفاقات خوبی که دوست دارید در ادامه روز برایتان رخ دهد کنید. همچنین به خاطر روز خوبی که خواهید داشت پیشاپیش خداوند را شکر کنید.

البته آنتونی رابینز هر روز صبح یک دوش آب سرد هم می‌گیرد که می‌توانید چرایی‌اش را در این مقاله بخوانید

آنتونی همچنین می‌گوید درباره 3 چیز که در خودتان به آن‌ها افتخار می‌کنید فکر کنید و سعی کنید در روزی که پیش رو دارید بیشتر آن‌ها را گسترش دهید. بعد به 3 چیز فکر کنید که دوست دارید آن‌ها را انجام دهید.

هدف از انجام این تمرین‌های ساده کاملاً مشخص است، مغز شما درگیر تصورات ذهنی مثبت می‌شود و ناخودآگاه به صورت خوشحال و سرحال روز خود را آغاز خواهید کرد


قدم سوم | ورزش؛ مغز و بدن خود را بیدار کنید

ورزش کردن فواید زیادی دارد، مهم‌ترین آن ترشح ماده اندورفین درون بدن است. هر روز صبح خود را با 30 دقیقه ورزش که ترکیبی از حرکات بدنی و ورزش ذهنی مانند یوگا است آغاز کنید.

در واقع یکی از بهترین راه‌ها برای شروع یک روز خوب. البته بلافاصله بعد از خواب این کار را نکنید. همچنین در صبح بیشتر باید به ورزش‌هایی کششی پرداخت و ورزش سنگین توصیه نمی‌شود. بعد از ورزش می‌توانید یک دوش بگیرید و سر میز صبحانه بروید. این بهترین پلن برای شروع یک روز فوق العاده با نهایت انرژی است


 

قدم چهارم | نوشتن، یادداشت‌ها ما را در مسیر قرار می‌دهد

هرکس روش خود را برای یادداشت‌برداری روزانه دارد. شما هم باید روش خود را پیدا کنید. باید عادت کنید که کارهای که امروز در مسیر رسیدن به هدف‌های خود انجام می‌دهید را یادداشت کنید. اما یادداشت‌برداری روزانه چه ربطی به قدم‌های صبحگاهی دارد؟

ارتباط آن‌ها این است، زمانی که کارهای خود را یادداشت می‌کنید، شب هنگام قبل از خواب کارهایی که انجام داده‌اید را آنالیز می‌کنید. سپس کارها را بر اساس اهمیت اولویت بندی می‌کنید. و جدول کارهای روزانه را برای فردا آماده کنید. اینکه از خواب بیدار شوید و بدانید قرار است چه‌کاری انجام دهید بهترین حالت شروع یک روز است


قدم پنجم | حمله به روز، مهم‌ترین وظایف را در شروع روز قرار دهید

وقتی طبق معمول ما صبح کمی هم دیر بیدار می‌شویم، دائم دوست داریم که کارهای خود را به تعویق بیاندازیم. معمولاً هم بهترین بهانه‌ها را برای این کار پیدا می‌کنیم. این عادت که کارها را به بعد و در نهایت به فردا می‌اندازیم و احتمالاً فردا هم آن را انجام نمی‌دهیم اهدافمان را از بین می‌برد.

 

به‌هرحال باید این عادت را تغییر دهیم. در بخش قبلی که به یادداشت‌ها اشاره کردیم باید شب قبل در لیست کارهای فردا مهم‌ترین کارها را در اول صبح قرار دهیم. بهره‌وری هر انسانی در شروع روز بسیار زیاد است و فکر مشغولی هایش کم.

سخت‌ترین کارها را به در اول صبح قرار دهید و با قدرت به آن‌ها حمله کنید. صبح‌ها انرژی ما بالا و ذهنمان از اتفاقات روز که هنوز رخ نداده کاملاً پاک است. حواستان را صبح‌ها فقط روی کارهای سخت بگذارید. تا 3 ساعت اول صبح به سراغ اینترنت، اخبار روزانه و شبکه‌های اجتماعی نروید تا بتوانید با تمرکز سخت‌ترین کارهای روز را در همین 3 ساعت اول حل کنید و با خیال راحت‌تر به سراغ ادامه روز بروید.