بهترین ویژگی های گوگل کروم که شما از آن استفاده نمیکنید


گوگل کروم بهترین مرورگر وب می باشد اما یک ویژگی شگفت انگیز در آن گنجانده شده که بیشتر ما به ندرت از آن استفاده می کنیم و آن google chrome developer tools  (ابزارهای برنامه نویسی گوگل کروم ) می باشد. لغت "developer" برای ترساندن شما  کاربران عادی کروم  نیست  کاربران غیر توسعه دهنده "non- developer" نیز از دانستن اطلاعات پایه ای در ارتباط با chrome Dev tools سود خواهند برد.
آیا شما می دانستید که می توانید از کروم به عنوان ویرایشگر WYSIWYG برای صفحات وب استفاده کنید ؟ یا اینکه می توان ار کروم به عنوان ماشین حساب ( محاسبه گر ) ریاضیات استفاده کرد ؟ یا می توان محاسبات زمان و تاریخ را در داخل کروم انجام داد ؟
 

Chrome developer tools  برای غیر توسعه دهندگان
داخل گوگل کروم خود را باز کنید سپس ctrl + shift + I را برای بار کردن chrome Dev tools فشار دهید  حالا روی آیکون ذره بین در گوشه ی سمت چپ کروم  کلیک کنید . موس را روی تیتر صفحه قرار داده و دو بار کلیک کنید برای انتخاب کد های html  در Dev tools  برای ویرایش این عنوان صفحه .
 

1-    تنظیم مجدد متن و عکس در صفحه
با کروم Dev tools شما به راحتی می توانید ترتیب ظاهر شدن عناصر در صفحه را به راحتی با کشیدن موس تغییر دهید. روی آیکون ذره بین کلیک کنید و موس را روی هر عنصری از صفحه بکشید – متن ها پاراگراف ها تصاویر و یا لیست آیتم ها – سپس موارد انتخاب شده را بکشید و به مکان های دیگر منتقل کنید.
 

2-    آزمایش با رنگ های مختلف
صفحات وب اغلب از فرمت hexadecimal (مبنای شانزده) برای رنگهای نوشته های استفاده میکنند اما اگر فرمت #AABBCC برای شما معنا ندارد ، فقط نام رنگ را به زبان انگلیسی بنویسید مانند طلایی ، آبی و یا بیشتر . فقط کاراکتر اول را تایپ کنید ابزار برنامه نویسی کروم رنگهای موجود با این کاراکتر را به شما نشان خواهد داد.
 

3-    آشکار کردن پسوردهای مخفی
کروم می توانید در بخش پسورد صفحات وب به صورت خودکار پسورد را وارد نماید اما شما نمی توانید پسورد را مشاهده نمایید زیرا با کاراکترهای مخفی نمایش داده می شوند .شما می توانید با استفاده از chrome dev tools  بخش ورودی پسورد را از ”pasword" به "text" تغییر دهید تا پسوردهای مخفی آشکار شوند.
 

4-    ویرایش صفحات وب به صورت اینلاین
صفحات وب در مرورگر قابل ویرایش نیستند اما یک ترفند کوچک برای ویرایش صفحات وب به صورت اینلاین وجود دارد . chrome dev tools را باز کنید تب کنسول را تغییر دهید نوع document را به body.contenteditable=true را در خط فرمان تغییر دهید . و حالا صفحه قابل ویرایش می باشد.
 

5-    کروم به عنوان یه ماشین حساب
وقتی تب کنسول فعال می باشد شما می توانید عبارات ریاضی و همچنین محاسبات بین دو تاریخ مثل چند روز بین دو روز می باشد به عنوان رشته ای قابل فهم برای انسان بنویسید . دانشی کم در رابطه با date object در جاوا اسکریپت می تواند به کمک شما بیاید.
 

6-    استخراج اطلاعات از یک صفحه وب
شما می توانید دستور جند خطی را در صفحه ی کنسول اجرا کنید و اطلاعات را از صفحه ی وب استخراج نمایید. به عنوان مثال $$(‘a’) هایپر لینک هایی که در صفحه گنجانده شده است را انتخاب میکند . به طور ساده می توانید از حلقه loop برای استخراج این هایپر لینک ها به متن ساده استفاده نمایید.
 

7-    جعل محل شما ( جعل لوکیشن )
بعضی از صفحات وب از شما درخواست محل جغرافیایی شما را برای شخصی سازی برای شما دارند با استفاده از کروم dev tools شما می توانید به راحتی لوکیشن خود را جعل کنید روی تنظیمات setting در dev tools کلیک کنید و طول و عرض جغرافیایی متفاوتی برای خود تنظیم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید