دانستنی های مدیریت

احساس ترس راز پنهان موفقیت

 آیا از اینکه تنها شوید می ترسید؟

احساس ترس راز پنهان موفقیت

آیا می ترسید؟
هیچکس از شما نمیخواهد بلند بگویید «نــــــه !»… پاسخ را نه با صدای بلند، بلکه در فکرتان، به خودتان بدهید.

آیا از قدم برداشتن در راه جدید می ترسید؟
آیا از اینکه تنها شوید می ترسید؟
آیا از اینکه توسط دوستان تان مورد تمسخر بگیرید می ترسیدید؟

اگر صادقانه پاسخ شما مثبت بود… به شما تبریک میگوییم.
شما یک قطب نمای قدرتمند، برای موفق شدن در درون خودتان دارید که فعال شده است. این قطب نما قرار است به شما نشان دهد مسیر واقعی شما از کدام طرف است.

این قطب نما، احساس ترس تان است.
ترسی که خیلی وقت ها سعی کردید از دستش فرار کنید و یا در بهترین حالت بر آن غلبه کنید… غافل از اینکه این احساس، صحیح ترین، کوتاه ترین و بهترین مسیر پیشرفت را به شما نشان میدهد.

برای اینکه گیج کننده نشود، اجازه بدهید با چند مثال شروع کنیم؛
زمانی را به خاطر بیاورید که میخواستید در مدرسه با بغل دستی تان دوست شوید. ابتدا ترس در شما اوج میگیرد که ‘اگر جوابم رو نده چی؟’ ، ‘اگه بگه نه چی؟’ ، ‘اگه نخواد با من دوست بشه چی؟’ تمام این افکار، از ترس ناشی میشود.

ترس از طرد شدن، ترس از نادیده گرفته شدن و ترس از تنهایی که در شما شروع به اوج گرفتن میکند تا شما را متقاعد کند به شانه بغل دستی تان در مدرسه نزنید و بگویید ‘سلام، میای باهم دوست شیم؟’

اگر بر این ترس غلبه کنید، شما یک دوست جدید دارید.

بعضی وقت ها این دوست جدید و ناگهانی دوران مدرسه، میتواند بهترین دوست کل عمرتان باشد.
و یا زمانی را به خاطر بیاورید که کسب و کارتان را راه اندازی کرده بودید با اولین مشتری قرار داشتید و یا میخواستید برای اولین بار در مصاحبه شغلی یک شرکت، شرکت کنید.

در هر دو حالت، اولین بار میخواهید یک کاری جدید انجام دهید.
کاری که هیچ ایده ای از خروجی و نتیجه آن ندارید… کاری که ممکن است نتیجه ای افتضاح داشته باشد، کاری که معلوم نیست خوب از آب در بیاید.

ترس بر شما مستولی و تصمیم گیری سخت میشود.

کم کم از اینکه پیشروی کنید دلسرد میشوید و افکاری حاصل از ترس در ذهن شما شکل میگیرند که از ادامه منصرف شوید.

بعضی هایتان شاید در نیمه راه برگشتید.
بعضی هایتان شاید پشت درب شرکت یا محل کار مشتری منصرف شدید و زنگ نزدید.
بعضی هایتان شاید دیگر پاسخ تلفن مشتری یا شرکت مورد نظر را ندادید.

اما اگر بر ترس تان غلبه کرده باشید، نه تنها امروز از آن موضوع (حتی با بدترین خروجی اش) خاطره بد ندارید، بلکه آنرا یکی از پله های موفقیت تان میدانید.

مثال های زیادی در این زمینه میشود پیدا کرد که بدانید
احساس ترس شما،
میتواند راه درست موفق شدن را به شما نشان بدهد

جالب ترین توصیه استیو جابز در مورد زندگی

20 ink

جالب ترین توصیه استیو جابز در مورد زندگی

ما بر اساس اتفاق های سحت زندگی به این نتیجه رسیده ایم که زندگی بسیار سخت و دردناک است ، باور ندارید؟ به هر کتاب مقدسی که ایمان دارید بخوانید که چرا انسان از بهشت رانده شد و به زمین فرستاده شد.

حتی اگر بی دین هم باشید، سخنان افراد بزرگی که تاریخ ساز شدند را که نمیتوانید نادیده بگیرید… استیو جابز، مردی که دنیای تکنولوژی را برای همیشه دستخوش تغییر کرد در سخنرانی اش در برابر دانشجویان فارغ التحصیل استنفورد گفت :

بله همینطور هم است.
هرچقدر کارهای بزرگ و مهم ترین بخواهید انجام دهید، این «آجر» بزرگتر و سنگین تر میشود.

«آجر»-ی که از آن حرف میزنیم، منظورمان از ان آجر های نارنجی رنگی که با آن ساختمان می سازند نیست ! بلکه «آجر»-هایی که زندگی برایمان پرت میکند، بیماری، قلب شکسته، مرگ، شکست، ناامیدی و مشکلاتی از این دست هستش.

چیزی که راجع به این «آجر»ها میتوان فهمید این است که تقریبا اکثر افراد که به جایگاه بلند مرتبه ای در زندگی دست پیدا کرده اند، این «آجر» ها توی سرشان خورده… اما آنها این آجرها را برداشتند و با آن پله ای برای موفقیت ساختند.

مثلا؛

اگر شکست خوردند، از آن شکست به نفع موفقیت استفاده کردند.
اگر یکی از بستگانشان فوت کرد، باعث شد قوی تر شوند.
اگر نا امید شدند از ناامیدی برای تقویت شخصیت شان استفاده کردند

و … میتوانیم ببینیم آنها هنوز سرپا هستند، با اینکه هزاران بار «آجر»-های سنگین به سمت شان پرتاب شد !

اگر شما هم یکی از افرادی هستید که میخواهید یک کار بزرگ در زندگی انجام دهید،
میخواهید با دیگران فرق داشته باشید
و یک رهبر در مسیر جدید باشید،
احتمال اینکه زندگی با پرتاب «آجر»هایی به طرف شما خوش آمد بگوید، زیاد است…

اما یادتان باشد؛
زندگی با یک دست به سمت شما «آجر» پرت میکند و با یک دست نامرئی، گزینه ای خوشگل، به ظاهر منطقی و کاملا دلپذیر به نام «تسلیم شو !» در اختیارتان میگذارد.

شاید فکر کنید این بهترین گزینه است و آنرا انتخاب کنید؛
اگر اینکار را انجام دهید، سنگین ترین و بدترین «آجر» زندگی به سمت شما پرتاب شده… چون درد شما نه موقتی، بلکه تا آخر عمر با شما خواهد ماند که چرا دست از تلاش کشیدید و تسلیم شدید.

میخواهیم در این مقاله به شما بگوییم چرا باید این پیشنهاد دلپذیر زندگی را… رد کنید

جادوی بعد سوم چیست ؟

جادوی بعد سوم آنچه افراد موفق دیده اند اما نمیتوانند بر زبان بیاورند؟

جادوی بعد سوم چیست ؟

در این مطلب ما به شما حقیقتی را نشان خواهیم داد که با استفاده از این حقیقت یعنی جادوی بعد سوم در زندگی خود تغییر های بسیار خوبی را میتوانید ایجاد کنید.

«دکترها تنها کاری که در تشخیص بیماری ما انجام میدهند، نگاه کردن ما از روبرو است… کاری که خودمان نمیتوانیم انجام دهیم.» این جمله طنز کمدین معروف آمریکایی جــیم کــَری شاید زمانی باعث شده عده ای در سالن تئاتر بخندد، اما واقعیتی تلخ است.

به راستی چرا زمانی که مشکلی در زندگی مان داریم و هزاران بار در مورد چگونگی حل آن فکر کردیم، نقشه کشیدیم، رویاپردازی کردیم، تحلیل و بررسی کردیم و … نتوانستیم پاسخ آنرا پیدا کنیم؟ اما… در خیابان دوستمان را دیدیم و وقتی مشکل مان را به دوستمان گفتیم همان لحظه راه حل نهایی را که به دنبالش بودیم را به ما پیشنهاد میدهد !

و یا دانش آموزی کنکوری را تصور کنید استعداد بالایی دارد و برای امتحانات درس میخواند، اما موفق نمیشود… نزد یک مشاور تحصیلی میرود، مشاور یک برنامه درسی به وی میدهد و او موفق میشود؛ اما تعجب میکند چون برنامه مشاور تحصیلی اش فرق آنچنانی با برنامه خودش نداشت…

این دو نمونه فقط بخش خیلی کوچکی از انبار نمونه هایی است که هرکدام مان در زندگی شخصی مان با آنها برخورد داشتیم و میدانیم چنین اتفاقی می افتد. راجع به موضوعی چند روز، ماه یا حتی سال فکر میکنیم اما پاسخ آنرا از میان کلمات فردی که هیچوقت فکر نمیکردیم بتوانند راجع به مشکل به ظاهر لاینحل مان راه حلی داشته باشند، می شنویم

با این استراتژی سریع تر تصمیم بگیرید

چرا باید به غریزه تان اعتماد کنید

با این استراتژی سریع تر تصمیم بگیرید

در این مطلب ما به شما استراتژی یاد خواهیم داد که با کمک ان میتوانیم سریع تر از قبل تصمیم گیری کنید ، شرایط زیر را فرض کنید :

مدیر شما یک هفته مانده به موعد نمایشگاه، به شما میگوید که شرکت ما در این نمایشگاه نام نویسی کرده و باید تمام کارها را در طول این یک هفته انجام دهید…
شما برای این هفته برنامه های زیاد کاری و شخصی دارید و ناگهان یکی از اقوام شما به شما زنگ میزند که به صورت خانوادگی به شهر شما می آیند تا مهمان شما شوند و شما نمیتوانید درخواست آنها را رد کنید…
کارآفرین هستید و متوجه شدید محصول جدید تان فروش خوبی ندارد و اما فرصت زیادی برای رونمایی محصول جدید ندارید و باید تمام کارهای مورد نیاز برای رونمایی، تبلیغ و فروش محصول جدید را در چند روز انجام دهید…
فرمانده جنگی که در صحنه نبرد، متوجه میشود نقشه ای که طرح ریزی شده بود موفق نخواهد شد و باید همان لحظه نقشه جدیدی طرح کند…

و شرایط مشابه دیگری که تصمیم گیری سریع تبدیل به نقطه قوت شما میشود !
اغلب ما در زندگی، خواسته یا ناخواسته در شرایط بحرانی قرار گرفته ایم… شرایطی که فرصت زیادی برای تصمیم گیری نداریم و هر دقیقه وقت ارزش زیادی دارد.

در چنین شرایط سختی، قابلیت تصمیم گیری سریع، میتواند خیلی کارگشا باشد و به ما کمک کند وقت کمتری بابت تصمیم گیری و زمان بیشتری برای عمل کردن به تصمیم صرف کنیم.

در تحقیقات اخیر مجله Newyork Times، محققان متوجه شده اند کارآفرین ها بزرگ، مدیران ارشد و افراد موفق دنیا که در شرایط فعلی دنیا همگام با تغیرات سرعتی، موفق عمل میکنند از ابزاری برای تصمیم گیری سریع استفاده میکنند.

اگر عصر پیشین، عصر ارتباطات بود، درحال حاضر ما در عصر داده های بزرگ یا Big Data به سر میبریم. جایی که اطلاعات خیلی خیلی … خیلی زیادی وجود دارد که میتوانیم از آنها استفاده کنیم. اطلاعاتی که برخلاف باور عموم، باعث نمیشوند بهتر تصمیم بگیریم !

کمی تعجب آور است…
چون فکر میکردیم اطلاعات بیشتر، باعث میشوند بهتر تصمیم بگیریم؛ درحالی که پزشکان بیمارستان Cook Country متوجه شده اند با داشتن اطلاعات بیشتر از بیمار، تخمین های اشتباهی برای پیشبینی سکته قلبی انجام میدهند.

و یا تحقیقات قدرت انتخاب اخیر اریک برن، در کتاب «پارادوکس انتخاب» که ادعا میکند در دنیای امروز، مصرف کننده ها با داشتن اطلاعات بیشتر، احتمال خرید کمتری دارند نسبت به مصرف کنندگانی با اطلاعات محدود در انتخاب هایشان.

اگر قبول کنیم که اطلاعات بیشتر از مورد نیاز نه تنها به شما کمک نمیکند تا به پاسخ صحیح برسید، بلکه احتمال رسیدن به پاسخ غلط را هم افزایش میدهد؛ پس فعلا میتوانید به این نتیجه برسید که…
باید اعتماد بیشتری به غریزه تان داشته باشید

با این 8 ابزار بهره وری خود را چندین برابر کنید

با این 8 ابزار بهره وری خود را چندین برابر کنید

با این 8 ابزار بهره وری خود را چندین برابر کنید

تا به حال برای شما پیش امده که بعد از کار به لطف عملکرد کنُد ، آنقدر خسته هستید که نای حرف زدن، فکر کردن و حتی قدم زدن رو هم ندارید… آنقدر خسته هستید که انگار کوه کندید و وقتی هم به دیگران میگویید چرا خسته هستید، آنها هم تعجب کنند ؟

مشکل کجاســت؟ حتی با اینکه زمان و انرژی زیادی صرف کارتان کردید، اما باز انگاری کم کار کردید و به خیلی از کارهایتان نرسیدید. اصلا انگاری زندگی تان ماشینی شده است.

یک سری کارها باید در طول روز وقت و انرژی بگذارید و انجام دهید و در انتهای روز باز سرجای اولتان هستید و پیشرفت آنقدر کم که احساس میکنید تمام زمان و انرژی تان انگار هدر رفته !

آیـــا شــــما بَد کار کردید؟ یا کـــاری کــه میکردیــد مُــشکل داشت؟ مشکل اصلی نه کارتان است، نه خود واقعی شما… مشکل اصلی بزرگترین عیب اغلبِ ما ایرانیان است : نـــبودِ بـهره وری

خودِ ما، دوست داریم پیشرفت کنیم، تلاش کنیم، سخت کار کنیم و آینده روشنی نسبت به کاری که انجام میدهیم داریم؛ امــا انگار یک چیزی مانع این میشود که تلاش مان تبدیل به نتیجه شود !

بیشتر اوقات کارهای صحیحی انتخاب میکنیم که انجام دهیم؛ حتی کارهایی که دیگران انجام دادند و موفق شدند اما ما هرچه بیشتر تقلا میکنیم، همان سرجای اول مان هستیم.

البته، تا اینجای کار مشکل بزرگی پیش نمیآد؛ تنها زمانی مشــکل بــزرگ پیش میاد که یک صدایی درِ گوشِ ما به ما میگوید : “بســـه دیگه… نمیشه… ولِــش کن ! بیخــودی سعی نکن خودتم میدونی همش بازیـه…”

چرا آنتونی رابینز صبح را با دوش آب سرد شروع میکند؟

چرا آنتونی رابینز هر روز صبح دوش آب سرد میگیرد؟

چرا آنتونی رابینز صبح را با دوش آب سرد شروع میکند؟

تیم فریس، نویسنده جوانی در زمینه موفقیت است

تیم فریس، در کتاب جدیدش به اسم تولز اف ده تایتانز با آنتونی رابینز نیز صحبت کرد و از او خواست تا ابزارهای موفقیتش را بگوید؛

آنتونی رابینز به تیم فریس، یکی از ابزارهای انقلابی اش را معرفی کرد :‌
دوش آب سرد !

رابینز عادت عجیبی دارد… او هر روز صبح، پس از بیدار شدن درون استخر (جکوزی) آب سرد می پرد و پس از دو دقیقه که در آب سرد ماند، بیرون می آید و روزش را شروع میکند.

شاید فکر کنید، دیوانه و بی عقل است، مگر میشود هر روز صبح، تابستان و زمستان، به استخر آب سرد پرید؟ یخ نمی زند؟ سکته نمیکند؟ سرما نمیخورد؟ خب باید بدانید خیر…

رابینز میگوید نه تنها این کار برای سلامتی ضرر ندارد، بلکه جدیدترین علم پزشکی نشان داده است دوش آب سرد فواید فوق العاده زیادی برای ذهن و جسم انسان دارد.

پس از خواندن این مقاله احتمالا تصمیم میگیرید هر روز صبح، به جای دوش آب گرم، دوش آب سرد بگیرید تا کارهای خارق العاده ای در طول روز انجام دهید

این افکار میتوانند شما را ثروتمند کنند

شاید باور نکنید اما این افکار میتوانند شما را ثروتمند میکنند

این افکار میتوانند شما را ثروتمند کنند

تا به حال دقت کردین چطور بعضی افراد به راحتی درآمدشان را افزایش میدهند؟
 تا به حال برایتان سوال بوده چطور برای بعضی افراد پول می بارد؟
آیا اصلا تا به حال فکرش را کردید شما هم میتوانید به راحتی آب خوردن درآمدتان را افزایش دهید و کاری کنید از در و دیوار برایتان پول ببارد؟

اگر تصورش را نکردید، زیرا فکر کردید غیرممکن است، باید بدانید در اشتباه هستید…

معمولا ثروتمند شدن، برای اکثر افراد تبدیل به یک رویای غیرممکن تبدیل شده، زیرا این افراد نه اینکه نمیخواهند، بلکه هرگز راه ثروتمند شدن را یاد نگرفته اند.

اگر مطلب قبلی ما را خوانده باشید، در رابطه با روانشناس مشهور، آبراهام مازلو قانونی را خواندید که به شما میگوید :

«شما در زندگی دو گزینه بیشتر ندارید
یا در هر کاری پیشرفت میکنید، یا پسرفت
و هیچ انتخاب دیگری بین این دو گزینه وجود ندارد.»

این قانون، در مورد جریان پولی زندگی تان نیز صادق است.
شما اگر جریان پولی را که وارد زندگی تان میکنید را افزایش ندادید، پس کاهش دادید ! چون حتی اگر میزان آنرا نیز ثابت نگه دارید، تورم باعث از دست رفتن ارزش آن میشود…
راه حل افزایش مستمر پول و ثروتمند شدن چیست؟

با حقیقت تلخ دنیای موفقیت آشنا شوید

هیچکس حاضر نیست راجع به این حقیقت تلخ دنیای موفقیت صحبت کند

با حقیقت تلخ دنیای موفقیت آشنا شوید

فکر میکنم شما هم از آن دست از افراد هستید، که برای موفق شدن پیگیر هستند
سمینارهای مختلفی شرکت کرده اید، اما همه شان یک چیز را به شما میگویند. کتاب های موفقیت، مدیریت زمان، مثبت اندیشی و … میخوانید، اما دیگر این چیزها را حفظ هستید.

تکنیک های مختلف موفقیت، استراتژی رهبران بزرگ دنیا و بهترین مقاله های بزرگترین روانشناسان دنیا را خواندید و هیچکدام هیچ تاثیری بر روی شما نگذاشتند !

چون هنوز سرِ پله اولی هستید، که بودید.
هیچ پیشرفت محسوسی نکردید.
هیچ دستآورد جدیدی که به آن افتخار کنید کسب نکردید و هر روز متوجه میشوید دیگران سریع تر از شما پیشرفت میکنند…

این موضوع باعث میشود (چه بخواهید، چه نخواهید…) به دیگران حسادت کنید؛

چگونه بر کمال گرایی غلبه کنیم | قسمت چهارم

چگونه بر کمال گرایی غلبه کنیم

چگونه بر کمال گرایی غلبه کنیم

شاید در نگاه اول، فردی را اصیل بدانیم که دارای پیشینه خانوادگی دور و درازی است و شجره‌نامه خانوادگی‌‌اش از نسلی به نسل دیگر در گردش است. به همین ترتیب، یک زندگی با اصالت را می‌توان یک زندگی لوکس همراه با گران‌ترین لوازم در زیباترین خانه‌ها معنی کرد. خب، باید بگویم که داشتن رفاه اصلا چیز بدی نیست ولی روند بالا، تنها یک پوسته توخالی از اصالت است.

در این مطلب به عنوان یک «بهترین خود» به دنبال یک اصالت واقعی می‌گردیم

چگونه بر کمال گرایی غلبه کنیم | قسمت سوم

چگونه بر کمال گرایی غلبه کنیم

چگونه بر کمال گرایی غلبه کنیم

یکی از دغدغه‌های انسان‌های کمال‌گرا، آشکار شدن احساساتشان در مقابل دیگران است. البته بروز دادن احساس، تنها محدود به «کمال‌گرایی» یا «بهترین خودی» نمی‌شود و ماجرا فراتر از این حرف‌ها است. اما ما در این مقاله فقط از دیدگاه کمال‌گرایی به آنها نیم نگاهی می‌اندازیم. در این قسمت به سراغ احساس‌هایناکامل می‌رویم

چگونه بر کمال گرایی غلبه کنیم | قسمت دوم

6 ink

چگونه بر کمال گرایی غلبه کنیم

کمال‌گرایی باعث می‌شود ندانیم کجای ماجرا باید ترمز کنیم و کجا باید تخته گاز برویم. چون هم‌نشین کمال‌گرایی، غرور بیجا است که مانع از تفکر صحیح در شرایط نا به سامان می‌شود. وقتی کمال‌گرایی پیشه کنیم حتی مهربانی کردن هم به معضلی برایمان تبدیل می‌شود. در صورتی که یک «بهترین خود» با مهربانی کردن پلی به سمت پیشرفت و پیروزی می‌زند.

در این قسمت که برای هر کمال‌گرایی در حد مرگ مهم است موضوع مهربانی ناکامل می‌پردازیم

چگونه بر کمال گرایی غلبه کنیم | قسمت اول

غلبه بر کمال گرایی

چگونه بر کمال گرایی غلبه کنیم

کامل بودن، سوءتفاهمی است که سال‌ها به درازا کشیده شده است. هیچ کس در این زمان نمیتواند بگوید که فردی کامل و بدون نقصی است. بهترین کار غلبه بر کمال گرایی های بیخودی هایمان میباشد..

شجاعت، مهربانی و پیوند، سه موهبت زندگی به عنوان یک انسان ناکامل است.
برنه براون روانشناس و نویسنده برجسته‌ی آمریکایی

اشتباه ما این است که فکر می‌کنیم برای موفق شدن، خوشبخت یا شاد زندگی کردن باید انسان کاملی باشیم.

اگر نگاهی به زندگی افراد موفق تاریخ بیندازیم در کمال تعجب می‌بینیم که هیچ کدام از آنها کمترین نزدیکی به کامل بودن نداشتند. اما حداقل از نظر خودشان زندگی خیلی خوبی داشتند. به قول آنتونی رابینز، آنها بهترین خود بودند

با این تکنیک ها هر جروبحثی را تمام کنید | قسمت دوم

چطور هر جروبحثی را برای همیشه تمام کنید

با این تکنیک ها هر جروبحثی را تمام کنید

در مطلب قبل درباره بگومگوها با هم صحبت کردیم و گفتیم چه چیزی یک گفتگو را به بگومگو تبدیل می‌کند و چگونه می‌توان از آنها به عنوان ابزاری برای پایان دادن به بگومگوهای خودمان استفاده کنیم. در این مطلب با راهکارهایی برای مدیریت کردن بگومگوها آشنا می‌شویم


» او مشکل است نه من!

اگر بخواهیم علت روشن شدن آتش بگومگو را ردیف کنیم می‌توانیم نمونه‌های زیادی را پیدا کنیم. مثلا، آنها خودخواه، ناآگاه، قدیمی، لجباز و ساده اندیش هستند. آنها احساسی برخورد می‌کنند؛ ریاست طلب هستند و اصلا گوش نمی‌کنند

با این تکنیک ها هر جروبحثی را تمام کنید

چطور هر جروبحثی را برای همیشه تمام کنید

با این تکنیک ها هر جروبحثی را تمام کنید

جروبحث و بگومگو که بین دو نفر آغاز می‌شود و می‌تواند افراد بیشتری را در خودش گرفتار کند. در این مطلب با چرخه بگومگو‌ها آشنا می‌شویم و راهکارهای خارج شدن از بحث کردن را با هم یاد می‌گیریم


» چرا از کوره در می‌رویم؟

این پرسشی است که شاید شما نیز بارها از خودتان پرسیده باشد. اما قبل از اینکه به سراغ پاسخ این پرسش برویم لازم است به یک نکته توجه کنیم و آن نکته این است: «ما در صورتی پذیرای سخن دیگران هستیم که پذیرای خود باشیم».

احترام قائل شدن به ارزش وجودی انسان‌های دیگر، نشانه‌ای است از احساس ارزشمندی و احترامی که برای خودمان قائل هستیم. چنین احساسی به ما کمک می‌کند جراحت و رنجش پنهان در پشت خشم و نارضایتی اطرافیانمان را درک کنیم. وقتی احساسات ما درک نشده و شنیده نمی‌شوند، نشاط و سرزندگی در ما فروکش کرده و زمینه‌های ایجاد بحث و بگومگو افزایش پیدا می‌کند

آموزش تقویت اعتماد به نفس با انضباط نفس

چطور انضباط نفس تان می‌تواند قوی‌ترین سازنده‌ی اعتماد به نفس شما باشد؟

آموزش تقویت اعتماد به نفس با انضباط نفس

مدت زیادی است که اعتماد به نفس جزو موضوعات مهم در ارتباطات بین افراد و شخصیت هر انسانی تبدیل شده است

بزرگترین نکته این است که به راستی که اعتماد به نفس مسأله‌ای اکتسابی است که همگان می‌توانند به آن دست یابند

برخی با سرعت بیشتر و برخی با سرعت کمتر.اعتماد به نفس مسأله‌ای نیست که یک شبه به آن برسیم، باید به خود و نفس خود فرصت قوی شدن و قدرت‌ گرفتن را بدهیم. این قدرت گرفتن درونی با انضباط نفس به دست می‌آید و منجر به اعتماد به نفس شما خواهد شد. در ادامه با انضباط نفس بیشتر آشنا خواهید شد.
انضباط نفس چیست؟

آموزش تسلط بر خود به سبک پروفسور اسپرینگر | قسمت سوم

راهنمای نهایت تسلط بر خود


آموزش تسلط بر خود به سبک پروفسور اسپرینگر | قسمت سوم

در مطلب قبلی با برخی عیوب آشنا شدیم که راه‌ های ساده‌ای نیز برای آن‌ها پیشنهاد داده شد. دلایل دیگری نیز هنوز وجود دارند که به قوت خود پا برجا هستند که مانع از تسلط ما بر خود می‌شوند

آموزش تسلط بر خود به سبک پروفسور اسپرینگر | قسمت دوم

راهنمای نهایت تسلط بر خود


آموزش تسلط بر خود به سبک پروفسور اسپرینگر | قسمت دوم

در قسمت اول گفتیم که مهارت تسلط اهمیت بالایی دارد و دانستیم که طبیعت ما گاهی مانع از این می‌شود که بر خود مسلط باشیم زیرا بیشتر به دنبال راحتی هستیم تا کنترلی هوشمندانه بر خود و وقایع زندگی خود

اما برای این که این مهارت را به دست آوریم باید عیوب موجود در خویش را شناسایی کرده و در جهت رفع آن کوشا باشیم. پروفسور ار-اسپرینگر این موارد را برگزیده است…
ــــ بزرگترین عیب‌هایی که برای تسلط بر خویشتن باید رفع‌شان کنیم ــــ

آموزش تسلط بر خود به سبک پروفسور اسپرینگر | قسمت اول

راهنمای نهایت تسلط بر خود


آموزش تسلط بر خود به سبک پروفسور اسپرینگر | قسمت اول

تسلط بر خود از مهم‌ترین مسائل ارزشی محسوب می‌گردد، که اگر کسی بخواهد بر سرنوشت خود را کنترل کند باید ان را بیاموزد
تمام دنیا به این دو گروه تقسیم می‌شود
شما جزو کدام یک هستید؟